15 augustus Paarden- en Ponymarkt Enter

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

15 augustus Paarden- en Ponymarkt Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-24 08:38

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Dit is niet in Enter. Foto: Bokker Tilmar

Elk jaar is het weer feest in Enter, en dit jaar is het op donderdag 15 augustus: de jaarlijkse Paarden- en Ponymarkt. De markt werd in de jaren '50 voor het eerst georganiseerd. Toen nog als braderie van de plaatselijke winkeliers, maar in de tijd is het geleidelijk uitgegroeid tot het evenement dat het nu is.

Paarden en pony's
De paarden en pony's staan centraal op de markt. Vanaf 6.00 uur worden ze aangevoerd en dan begint de handel al. Dit gebeurt op authentieke wijze, namelijk met 'handje klap'. De dieren worden nauwkeurig bekeken, voordat ze van eigenaar wisselen. Daarnaast is er ook een verkiezing van het mooiste paard en de mooiste pony.

Van alles te doen
Naast de paarden en pony's zijn er ieder jaar nog veel meer activiteiten die elk jaar weer enkele tienduizenden bezoekers naar het Overijsselse plaatsje trekken. Er is zo'n 1,5 kilometer aan kraampjes, een rommelmarkt, een grote zandbak op het Dorpsplein waar demonstraties gegeven worden met op afstand bestuurbare mini landbouwvoertuigen, een oldtimershow op de parkeerplaats bij de Coop, een koetsenshow en er zijn diverse demonstraties van oude ambachten, zoals een klompenmaker en een hoefsmid en een schapendrijver. Ook zijn er diverse attracties voor kinderen en kan er pony worden gereden. De markt is dus een echt familieuitje.

Vervoer
Vanwege de verwachte drukte worden bezoekers aangeraden om de auto op aangewezen parkeerplaatsen buiten het centrum te parkeren. Vanaf daar rijdt Bello, een gratis pendeltreintje. Het is ook leuk om "gewoon zo" met Bello mee te rijden.

Praktische informatie
Wil je ook naar Enter komen? Hieronder hebben we de praktische informatie voor je verzameld

• Waar: Enter, in het centrum
  • Wanneer: donderdag 15 augustus, vanaf 6.00 uur (paarden- en ponymarkt) en 8.00 uur (braderie). De markt duurt tot 14.00 uur, met een uitloop tot 16.00 uur.

Gebruikte bronnen:
Laatst bijgewerkt door Banjer op 13-08-24 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

Alja

Re: Uitgaanstip: 15 augustus Paarden- en Ponymarkt Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:44

Ik vind de titel echt wel fout gekozen….
Uitgaanstip en dan gaat het om een paarden
Markt :(

ONDERSCHRIFTLOOS

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:50

Ja, die titel bekt inderdaad niet helemaal goed.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:29

Dat dit nog steeds bestaat...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: 15 augustus Paarden- en Ponymarkt Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:41

Ik heb de titel aangepast… :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:24

purny schreef:
Dat dit nog steeds bestaat...

Ja natuurlijk, prachtige traditie, niks mis mee! Moeten we trots op zijn en in ere houden!

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie