Hippiade Mennen gaat 13 augustus niet door vanwege weersvoorspelling

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Hippiade Mennen gaat 13 augustus niet door vanwege weersvoorspelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-24 19:12

KNHS
Algemeen/Sport

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

De KNHS Hippiade Mennen gaat morgen, 13 augustus, niet door. Het KNMI voorspelt een benauwde warme dag met een hoge luchtvochtigheid. Daarom heeft de KNHS besloten geen risico te nemen met het welzijn van de paarden en het kampioenschap te verplaatsen naar een nog nader te bepalen datum. De mogelijkheden hiervoor worden momenteel onderzocht.

Gerard Arkema, manager wedstrijdsport, licht het besluit toe: “Een kampioenschap verplaatsen doe je niet zomaar. We hebben tot vandaag gewacht omdat het weer vaak moeilijk te voorspellen is en we diverse maatregelen tegen het warme weer al in gang hadden gezet. Nu er code geel is afgegeven door het KNMI en het, naast de verwachte hoge temperatuur, door de hoge luchtvochtigheid ook nog eens benauwd kan worden, hebben we besloten geen enkel risico te nemen met het welzijn van de deelnemende paarden. We onderzoeken op dit moment een mogelijke alternatieve datum.”

Een alternatieve programmering is overwogen, maar bleek niet haalbaar vanwege het grote aantal deelnemers en de combinatie van de onderdelen dressuur en vaardigheid die verreden worden. Hierdoor zijn passende maatregelen zoals beschreven in het hitteprotocol moeilijk realiseerbaar of niet afdoende. Alle deelnemende menners en officials worden op dit moment geïnformeerd. Zodra bekend is of er een alternatieve datum gevonden is, wordt dit via knhs.nl bekend gemaakt.

Klik hier voor meer informatie over de Hippiade 2024.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

Elisa2

Re: Hippiade Mennen gaat 13 augustus niet door vanwege weersvoorspelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 08:29

Jammer voor de menners, maar wel goed dat welzijn op de eerste plaats staat.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 08:34

Elisa2 schreef:

Zeker, het ZZz in Beesd waar wij vandaag heen zouden gaan is ook afgelast ivm hitte en luchtvochtigheid.
Jammer van de wedstrijd, maar er komen wel weer andere.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:14

En een foto van een concours rijder er bij ipv een menner :? .

Goeie beslissing, maar wel laat genomen en slecht gecommuniceerd.

Er waren al mensen aanwezig in Ermelo en omstreken. Juist om voor de warmte aan te komen.
En er gingen al uren geruchten rond (mensen die wel gebeld waren) voor het officieel bekend gemaakt werd.

Hopelijk word de nieuwe datum snel bekend.

Super fijn voer van Equilin bestel je hier:
https://Equilin.eu/ciskavanderputten-koomen

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:42

idd wat dennis zegt, hele goede beslissing slecht gecomuniceerd. Kende mensen die om 4 uur pas een mail kregen en niet zo actief met social media zijn en dan is het erg zuur om zo laat iets te horen

Voor wat van mijn werken:
https://www.henrikevanzomeren.nl/

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:25

Ahja dat begrijp ik wel! dan zijn er al kosten gemaakt en tijd verspild. Dan is het zuur!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:27

Zeker zuur maar wel fijn dat er verantwoordelijkheid genomen wordt en nu maar hopen dat kleinere wedstrijden hier een voorbeeld aan nemen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:51

ik zou zelf al niet kiezen om erheen af te reizen met deze temperaturen en weersvoorspelling.
Iedereen klaagt altijd dat een organisatie te laat is of het niet goed doet. En ja, ik snap dat ze laat een beslissing nemen omdat er al veel kosten gemaakt zijn. Verplaatsen doe je niet zomaar "effe"

Ik ga zelf met deze weersomstandigheden niet eens op pad.
Je kunt je eigen verantwoording nemen door niet te gaan en voor je paard te kiezen.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:53

Eens, doe ik ook maar ik vind het een goede ontwikkeling dat de KNHS eens gebruik maakt van zijn voorbeeldfunctie. Zouden ze wat mij betreft vaker mogen doen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:52

ja absoluut !!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:55

c_alsemgeest schreef:
Elisa2 schreef:

Zeker, het ZZz in Beesd waar wij vandaag heen zouden gaan is ook afgelast ivm hitte en luchtvochtigheid.
Jammer van de wedstrijd, maar er komen wel weer andere.

Toch was er wel wedstrijd in Beesd, geen idee welke klasse, maar er reden aardig wat combinaties vanmorgen toen ik daar langs kwam.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:04

Altijd lastig om zulke beslissingen te nemen. Als deelnemer heb je 1 voordeel: Je kunt zelf besluiten niet te starten. Officials wachten maar af of je te horen krijgt of je wel of niet moet opdraven. Geen groot probleem maar toch.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:54

ElCamino schreef:
ik zou zelf al niet kiezen om erheen af te reizen met deze temperaturen en weersvoorspelling.
Iedereen klaagt altijd dat een organisatie te laat is of het niet goed doet. En ja, ik snap dat ze laat een beslissing nemen omdat er al veel kosten gemaakt zijn. Verplaatsen doe je niet zomaar "effe"

Ik ga zelf met deze weersomstandigheden niet eens op pad.
Je kunt je eigen verantwoording nemen door niet te gaan en voor je paard te kiezen.

Kennisje van mij was maandagochtend al vroeg in Ermelo om juist niet in de hitte op pad te hoeven. Die baalde dus want het was te warm om direct om te keren. Gevolg, de enige pony in die stalgang op het KNHS centrum, echt fijn.. -O-

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:25

juval schreef:
Toch was er wel wedstrijd in Beesd, geen idee welke klasse, maar er reden aardig wat combinaties vanmorgen toen ik daar langs kwam.

Klopt, alleen de hogere categorieen waren afgelast begreep ik later, iig wel het ZZ zwaar afgelast. Weet niet wat ze wel hebben laten rijden. Maar neem eigenlijk aan dat het voor elk paard ongeacht niveau warm was :')

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie