Dinja van Liere twee keer vierde: wat was een bronzen plak dichbij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Dinja van Liere twee keer vierde: wat was een bronzen plak dichbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-24 20:40

Omroep Zeeland
Sport

Afbeelding
Dinja van Liere en Hermès in Parijs. Foto: FEI/Benjamin Clark

"Ik ben heel blij en trots op mijn paard Hermès", glundert Dinja van Liere. Toch blijft er ook een nare bijsmaak hangen. "Vierde is net geen medaille hè. En het scheelde zo weinig."

Dinja van Liere zette gisterenmiddag met haar paard Hermès een persoonlijk record neer in Parijs, maar kwam een half procent tekort om de Britse Charlotte Fry van het podium te stoten.

Zenuwen op zadel
Van Liere schrok er een beetje van hoe dicht ze bij het olympische podium kwam. "Vooraf was de vijfde plek in mijn hoofd het hoogst haalbare. Na mijn proef dacht ik dat dat zou moeten lukken. Maar toen ik pas op het allerlaatste moment van het podium werd gestoten, dacht ik: shit wat was ik dicht bij een bronzen plak."
Toch heeft ze genoten van haar debuut op de Olympische Spelen. "Voor de eerste proef was ik echt zenuwachtig omdat ik zo graag op dit superevenement wilde staan. Ik wilde het misschien net iets te graag. Maar vanaf de tweede dag had ik eigenlijk weinig zenuwen meer. Op het moment dat je op het zadel zit, ben je één met je paard. Dan denk je niet meer na."

Stiekem jaloers
Nu de druk van de ketel is, heeft Van Liere wat vrije tijd om door de Franse hoofdstad te struinen. "Het is supergaaf in Parijs. Maar ik ben nu een beetje besluiteloos. Er zijn hier zoveel sporters te bewonderen. Ik zou niet weten waar te beginnen. Ik heb de afgelopen weken vooral in mijn eigen bubbel gezeten."
Ondertussen brandt in haar nu al een vuur om op de volgende Olympische Spelen van 2028 in Los Angeles wél een prijs in de wacht te slepen. "Ik ben stiekem jaloers op iedereen die hier een medaille om zijn nek heeft hangen."

Het Nederlandse dressuurteam
Het waren voor Van Liere uit Kapelle haar eerste Spelen. Drie jaar geleden in Tokio ging het mis en werd ze naar de reservebank verwezen, omdat haar paard Hermès een verkeerde nationaliteit had in het paspoort.

Met het Nederlandse dressuurteam werd van Liere zaterdag ook vierde. De equipe van Nederland bestond voor tweederde uit Zeeuwen: Hans Peter Minderhoud uit Westkapelle en Van Liere. De Groningse Emmelie Scholtens maakte het team compleet.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie