Bokt Community
Schilderij en foto: janouk
Over de regenboog is een rubriek binnen de Bokt Community. Hierin willen we overleden viervoeters een laatste eerbetoon geven op [VN] Voorpagina Nieuws. Bellatrix verzorgt Over de Regenboog.
Als er wel paarden over de regenboog zijn gegaan maar hier niet tussen staan, kan dat verschillende redenen hebben. De eigenaar is er misschien nog niet klaar voor of heeft er geen behoefte aan.
Zara
Foto: Kathy Roos
Ghostattack schreef:12 januari 2016 was de dag dat ik mijn eerste eigen pony ging ophalen, Zara. Een klein opdondertje van 1m40 met een apart kleurtje, marmerbont. Mijn droom kwam uit en we hadden veel op de planning staan! Helaas gooide maagzweren en verborgen trauma's roet in het eten. Maandenlang zijn we bezig geweest met 'opnieuw beleren', maandenlang heb ik dierenartsrekeningen gehad. Tot we uiteindelijk een aardig team vormden! En toen begon ze met hoesten.. Onschuldig dacht ik. Ventipulmin en klaar. Maar daar bleef het niet bij, het kwam terug. Erger, steeds erger. Dierenarts na dierenarts op het erf, tot kliniekbezoekjes toe. Daar kwam de diagnose.. Equine Asthma. Vanaf dat moment mocht Zara direct op pensioen, ze zou lekker 24/7 buiten staan en we zouden wel zien hoe lang het goed ging. Ruim 6.5 jaar heeft zij op pensioen gestaan, met af en toe een dipje. In de zomer van 2023 werd ze ook nog eens hoefbevangen.. Kut, daar komen de kwaaltjes. Ze kwam er bovenop, maar in de loop van 2024 werden de dipjes diepe dalen. Hele diepe dalen. Ik stond voor een ellendige keuze, wèèr de medische molen door zonder te weten of het zou helpen? Of uit haar lijden verlossen voor het te laat is?
Met pijn in mijn hart heb ik gekozen om Zara los te laten. Het was niet eerlijk meer, haar leven was niet meer prettig. Zara is op 8 juli 2024 vredig ingeslapen na 6.5 jaar pensioen en 8.5 jaar in mijn bezit. Het is goed zo.. Zara heeft slechts 18 jaar mogen worden.
Lotje
emilyslaluna schreef:Lieve Lotje,
Een laatste eerbetoon aan The Miracle Pony.
Ik ben zo dankbaar dat we dankzij dit forum nog 7 bonus jaren samen hebben gehad. Het is onwerkelijk dat je er echt niet meer bent. Dit keer kom je niet meer terug uit de dood zoals toen...
We hebben zo veel herinneringen samen die ik zal koesteren. Helaas zou je pas 2 dagen later 33 jaar zijn geworden, maar toch ben ik dankbaar voor hoe het is gegaan. 33 jaar een paard waardig leven gehad en ook een paard waardig einde. In mijn hart en in mijn dromen ben je er nog. Rust zacht lieve vriendin.
Monty
joyce83 schreef:Na 24 jaar samen op 31 jarige leeftijd afscheid genomen van Monty. 28 juli een koliekaanval welke anders was dan de andere keren. 2,5 jaar geen koliek meer gehad, nu na een normale dag waar hij nog in het zonnetje rondliep ineens was het mis. Binnen 1,5 uur koliek gekregen en ingeslapen.
Blij dat hij het jaren goed heeft gehad, blij dat het snel ging, blij dat we er allemaal bij waren. Na 24 jaar geen wit spook meer achter het huis.