Sport

Emmelie Scholtens met Indian Rock tijdens de teamfinale Parijs 2024. Foto: FEI/Benjamin Clark
OS Parijs: Blog Kim Emmen: “Je droomt hiervan maar dit is echt ongelooflijk”
Van meereizend reserve tot ankervrouw van het Nederlandse springteam. Kim Emmen heeft het vertrouwen van bondscoach Jos Lansink meer dan waargemaakt en kent een droomdebuut op de Olympische Spelen. Vanuit Versailles neemt Kim Emmen ons mee achter de Olympische schermen. Hoe is de dag na haar tweede topprestatie?
Lees het hele artikel op de website van de KWPN.
OS Parijs: Scholtens: “Ik was lekker aan het rijden en zat er goed in”
Emmelie Scholtens wist zich, na de Special van gisteren, heel goed te herpakken in de kür op muziek. Met net geen PR reed zij naar een score van 81.750% met de Apache-zoon Indian Rock. “Ik wilde gewoon heel graag beter rijden dan in mijn Special. Dat is zeker gelukt”, klinkt het tevreden na afloop.
OS Parijs: Hester: “Dit is de beste kür die ik ooit heb gereden”
“Ik ben zo blij. Dit is waarschijnlijk de beste kür die ik ooit heb gereden”, is Carl Hester zijn eerste reactie na afloop. “Waarom zou ik niet met pensioen gaan na dit. Ik ben niet zeker of ik dit kan herhalen!”, lacht de Brit. Met een score van 85.161% reed hij een PR met Fame en eindigde als zesde in het slotstuk voor de dressuurruiters op de Olympische Spelen.
OS Parijs: Nèt geen brons voor Hermès en Dinja van Liere
Wat reed ze een prachtige kür op gedurfde muziek van de Spice Girls, Whitney Houston en andere powervrouwen. Hermès danste met een prachtig beeld door de legendarische piste in de tuinen van Versailles. Met een fantastische PR werd de kür beoordeeld met 88.432%, achteraf slechts ruim een half procent te kort voor Olympisch brons.