OS Parijs: Minderhoud: “Deze geef ik niet meer af”

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

OS Parijs: Minderhoud: “Deze geef ik niet meer af”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 20:15

KWPN
Sport

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud en Glock's Toto Jr. tijdens het NK Dressuur 2024. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Hans Peter Minderhoud ging vanmorgen als eerste starter voor de Nederlandse ploeg de baan binnen. Met de bij het KWPN goedgekeurde Glock’s Toto Jr. reed hij naar 72,64%.

“Ik ben tevreden”, reageert Minderhoud. “Ik had een beter gevoel dan in de Grand Prix. Ik heb iets korter losgereden, gelukkig waren er alleen ruinen. In de proef kunnen sommige zaken zeker nog mooier en strakker. De aanleuning kan mooier en stiller. Maar ik had geen fouten en ik was eigenlijk tevreden. Vergeleken met Rotterdam mis ik net dat laatste beetje aan energie in piaffe en passage, dan kan hij wel naar een 8,5. Ik heb er voor vandaag het beste van kunnen maken. Natuurlijk ben ik zoveel sportman en ga ik liever met een medaille en een persoonlijk record naar huis, maar ik heb het goed kunnen afsluiten.”

Combinatie
Minderhoud verscheen dit seizoen voor het eerst op de concoursen met de Totilas-zoon (uit Desparada van Desperados). Wat zijn de plannen na deze Spelen? “Hij krijgt nu even rust en daarna rijden we wat wereldbekers. We blijven zeker een combinatie, deze geef ik niet meer af”, lacht de ruiter.

Mediaguide Olympische Spelen
Laatst bijgewerkt door Firelight op 03-08-24 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 20:41

Het mag nog wat strakker? Ik denk juist dat zijn hele rijderij minder strak mag :))
Alleen ik gok dat HP niet die manier van 'strak' bedoelt :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 20:43

1 x "niet" te veel in de titel :D

Ik vond m vandaag al veel beter als gisteren

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 21:55

Wat leuk dat hij zo positief is.
Ik vind het superknap dat hij het aan heeft gedurfd om zijn rijstijl zo om te gooien :j

Elisa2

Re: OS Parijs: Minderhoud: “Deze geef ik niet meer af”

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 22:07

Die heeft zijn rijstijl echt niet omgegooid, die houding nu is ook getrixt. Paard mist volledig de durchlassigheid en loopt continu met de mond open.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 22:15

Elisa2 schreef:
Die heeft zijn rijstijl echt niet omgegooid, die houding nu is ook getrixt. Paard mist volledig de durchlassigheid en loopt continu met de mond open.

ja, het kan absoluut nog mooier en beter maar hij haalt het paard tenminste niet meer constant uit balans waardoor de draf een 4 takt was geworden (weet je nog die discussie van voorbeen dat als laatste vertrekt?).
Ik denk eigenlijk niet dat hun paarden nog op wedstrijden uit kunnen komen wanneer ze zo omgetraind gaan worden zodat ze met echte durchlassigheid door de baan kunnen gaan.

En hij zit er tenminste niet meer op alsof hij aan het windsurfen is :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 22:25

We kunnen ook blij zijn met deze positieve ontwinkeling.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 00:53

Toto jr is wel echt een ontzettend mooi en getalenteerd paard!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 08:41

irmaz schreef:
Elisa2 schreef:

ja, het kan absoluut nog mooier en beter maar hij haalt het paard tenminste niet meer constant uit balans waardoor de draf een 4 takt was geworden (weet je nog die discussie van voorbeen dat als laatste vertrekt?).
Ik denk eigenlijk niet dat hun paarden nog op wedstrijden uit kunnen komen wanneer ze zo omgetraind gaan worden zodat ze met echte durchlassigheid door de baan kunnen gaan.

En hij zit er tenminste niet meer op alsof hij aan het windsurfen is :D

Haha, ja fair enough. :D

Ik hoop alleen dat hij echt eens eerlijk en goed naar het paard gaat rijden.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 09:50

imaudy schreef:
Toto jr is wel echt een ontzettend mooi en getalenteerd paard!

Jazeker, bloedmooi :j Maar hij is nooit durchlassig gereden dus hij mist daar de juiste bespiering voor.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 10:03

Dan kan men daar nog een paar jaar aanwerken.