Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
sterregoud schreef:Mag blijven, klinkt zo mooi. Maar het betekent dus dat veulens verscheurd mogen worden, hoogdrachtige merries moeten bevallen bij wolven dreiging zonder enige vorm van bescherming.
En inderdaad dat deze roedel steeds bedrevener raakt in de prooi soort paard. Leuk hoor….
sterregoud schreef:Lijkt me wel onherstelbare schade…..
Ibbel schreef:sterregoud schreef:Lijkt me wel onherstelbare schade…..
Is geen bewijs voor.
Je kan andersom net zo goed beredeneren dat die vrij toegankelijke ponies in het eigen jacht- en leefterritorium van de wolven een makkelijkere prooi voor ze zijn dan paarden achter schrikdraad/in een stal waar ze hun normale gebied voor uit moeten, en dat die ponies dus juist een beveiliging zijn tegen aanvallen op privédieren.
Er is ook geen wet die wolfwerende rasters verplicht stelt, dus de rechter heeft weinig wetgeving achter zich waar hij een andere uitspraak dan deze op zou moeten baseren.
De insteek is verkeerd geweest, als ze een rechtzaak hadden aangespannen om zorgplicht af te dwingen, was er meer wetgeving geweest waar een rechter zich op had kunnen baseren.
henshem schreef:Als ik het goed heb begrepen, ging het in de kort geding procedure er om of de paarden van de paardenhouders meer risico lopen van aanvallen door de wolven doordat de kudde Exmoor pony’s daar is gekomen. Dat risico hebben de paardenhouders volgens de rechter niet voldoende aannemelijk gemaakt. Een rechter mag niet over andere onderwerpen beslissen dan de onderwerpen die aan hem/haar zijn voorgelegd.