[BLOG] Bokker voogd in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[BLOG] Bokker voogd in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-24 20:35

*Bokt
Bokt Community

Tekst en foto's door voogd.

Het is jullie vast niet ontgaan: de Olympische Spelen zijn begonnen. Wat is er nu leuker dan een verslag uit eerste hand lezen? Bokker voogd (Simone) en haar dochter zijn twee van de gelukkigen die kaartjes hebben weten te bemachtigen. Ze zijn gisteren naar de dressuur geweest en voogd heeft voor ons een verslag geschreven.

Afbeelding
Simone en Jill. Foto: Privébezit voogd

Op 29 juli om 4.00 vertrokken mijn dochter Jill en ik met de auto richting Versailles. Jill wou heel graag naar de Olympische Spelen.

In de loop van de dag zijn we aangekomen in het hotel (Campanile). Even de prijzen op een rijtje :
  • hotelovernachting 2 nachten 3 dagen €288,- hotel is prima basic en schoon
  • tickets heb ik via lange zoektocht gevonden op Ticombo voor 41,- p stuk en exclusief reserveringskosten

Maandagmiddag hebben we de tuinen van Versailles verkend en een bezoek gebracht aan de Champs Elysées: iets met Sephora-winkel waar m’n dochter fan van is, en de Arc de Triomph.

Afbeelding
De Arc de Triomph. Foto: Privébezit voogd

Het heeft even geduurd, maar we hebben eindelijk een paard gezien in Parijs. Hopelijk zien we ook snel een echte.
Afbeelding
Foto: Privébezit voogd

Het paleis van Versailles was helaas gesloten, maar ik heb wel een foto voor de ingang kunnen maken.
Afbeelding

Gisteren was het dan eindelijk zo ver: naar de Olympische Spelen! *\o/*

Er reden speciale bussen die ons erheen zouden brengen. De wachtrij was erg lang.
Afbeelding

Het was erg warm, maar gelukkig was er wat verkoeling in de vorm van een verneveldouche.
Afbeelding

Na een vreselijke rit van 20 minuten in een volgepropte bus waren we er eindelijk!
Afbeelding

We zitten op de tribune... laat de dressuur maar beginnen!
Afbeelding

Dinja startte als derde, het was echt een heel fijn beeld om naar te kijken. Hermès deed het zo goed, ondanks de warmte in het stadion. Het ging wel naar de 40 graden toe! Ze rijdt heel vriendelijk en Hermès stond er goed aan. De punten vielen iets tegen. De ruiters na haar maakten veel fouten en werden nog hoog beoordeeld.

Afbeelding
Hermés na de proef. Foto: Privébezit voogd

We kwamen ook langs de waterhindernis van de eventing. Op de achtergrond zie je het stadion.
Afbeelding

Dorine92

Re: [BLOG] Bokker voogd in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 20:51

Valt best wel mee die ticketprijzen. Kür is waarschijnlijk wel een stuk duurder. Ga je daar ook heen?

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:35

Leuk verslag! Zo te zien hebben jullie een mooie dag gehad!

Met de tickets heb je wel mazzel gehad zeg! Ik heb 8x zoveel betaald voor de individuele finale springen 8)7 Maar hé, dat mag de pret niet drukken _O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:15

40 graden?! Pfft dat is ook afzien op de tribunes..maar leuk verslag!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:50

Dorine92 schreef:
Valt best wel mee die ticketprijzen. Kür is waarschijnlijk wel een stuk duurder. Ga je daar ook heen?

Mijn kürtickets zijn 255,- per stuk en dat is nog niet eens de duurste categorie.

Herkenbare beelden, leuk!

voogd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 12:14

Dorine92 schreef:

Hoi Nee helaas, nog wel gister Disney eraan geplakt, dan dan weer wel.

Tickombo had hele goedkope kaartjes, dinsdag de dagen dat wij waren geweest was de voordeligste.

Even ter info we hebben in 2dagen 32 km gelopen in die hitte!

In Disney gister viel een fris buitje dat hielp

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 15:07

Fitzroy schreef:
Dorine92 schreef:

Mijn kürtickets zijn 255,- per stuk en dat is nog niet eens de duurste categorie.

Herkenbare beelden, leuk!

Damn dat zijn andere prijzen