Bokt Community
Tekst en foto's door voogd.
Het is jullie vast niet ontgaan: de Olympische Spelen zijn begonnen. Wat is er nu leuker dan een verslag uit eerste hand lezen? Bokker voogd (Simone) en haar dochter zijn twee van de gelukkigen die kaartjes hebben weten te bemachtigen. Ze zijn gisteren naar de dressuur geweest en voogd heeft voor ons een verslag geschreven.

Simone en Jill. Foto: Privébezit voogd
Op 29 juli om 4.00 vertrokken mijn dochter Jill en ik met de auto richting Versailles. Jill wou heel graag naar de Olympische Spelen.
In de loop van de dag zijn we aangekomen in het hotel (Campanile). Even de prijzen op een rijtje :
- hotelovernachting 2 nachten 3 dagen €288,- hotel is prima basic en schoon
- tickets heb ik via lange zoektocht gevonden op Ticombo voor 41,- p stuk en exclusief reserveringskosten
Maandagmiddag hebben we de tuinen van Versailles verkend en een bezoek gebracht aan de Champs Elysées: iets met Sephora-winkel waar m’n dochter fan van is, en de Arc de Triomph.

De Arc de Triomph. Foto: Privébezit voogd
Het heeft even geduurd, maar we hebben eindelijk een paard gezien in Parijs. Hopelijk zien we ook snel een echte.

Foto: Privébezit voogd
Het paleis van Versailles was helaas gesloten, maar ik heb wel een foto voor de ingang kunnen maken.

Gisteren was het dan eindelijk zo ver: naar de Olympische Spelen!

Er reden speciale bussen die ons erheen zouden brengen. De wachtrij was erg lang.

Het was erg warm, maar gelukkig was er wat verkoeling in de vorm van een verneveldouche.

Na een vreselijke rit van 20 minuten in een volgepropte bus waren we er eindelijk!

We zitten op de tribune... laat de dressuur maar beginnen!

Dinja startte als derde, het was echt een heel fijn beeld om naar te kijken. Hermès deed het zo goed, ondanks de warmte in het stadion. Het ging wel naar de 40 graden toe! Ze rijdt heel vriendelijk en Hermès stond er goed aan. De punten vielen iets tegen. De ruiters na haar maakten veel fouten en werden nog hoog beoordeeld.

Hermés na de proef. Foto: Privébezit voogd
We kwamen ook langs de waterhindernis van de eventing. Op de achtergrond zie je het stadion.