Sport

Becky Moody met Jägerbomb in Parijs. Foto: FEI/Benjamin Clark
Met haar zelf gefokte Jägerbomb reed de Britse Becky Moody naar het beste resultaat in Groep C: 74,938% en is daarmee gekwalificeerd voor de kür. De Dante Weltino-zoon ging in een prachtig frame door de baan en het duo liet geen steken vallen. “Ik ben zo trots op hem!”, jubelt de amazone na afloop.
Moody lijkt het vlak na haar proef nog amper te kunnen geloven. “Dat was ongelofelijk. Wat een stadion, wat een publiek en wat een paard! Echt een geweldige ervaring. Jägerbomb is zo speciaal voor me.” Moody fokte Jägerbomb uit Jazz-merrie Udysee. Ook die merrie leidde ze tot de Grand Prix op, maar maakte na een blessure een noodgedwongen carrièreswitch naar fokmerrie. “We hebben alles samen gedaan en nu staan we hier. We gingen beiden nerveus naar binnen, maar we hebben elkaar kunnen helpen in de ring. Ik ben zo trots op hem!”
Groot en lief
Volgens Moody groeit de grote ruin altijd extra wanneer er veel publiek zit. “Hij vindt het heerlijk om in de ring te zijn, hoe meer mensen naar hem kijken hoe leuker hij het vindt. Hij is groot, als jong paard hield hij nooit op met groeien, maar het is echt een van de liefste paarden op stal.” De in Yokshire gevestigde amazone zag in eerste instantie niet haar volgende Grand Prix-topper in Jägerbomb. “Als vier-, vijgjarige had ik Jägerbomb bijna verkocht. Hij was altijd al een geweldig paard met het beste karakter dat je kunt hebben. Maar hij miste toen een beetje souplesse en elasticiteit, scherpte. Ik dacht niet dat hij de kwaliteiten van een topdressuurpaard zou hebben. Gelukkig is het verkopen toen niet gelukt. Toen hij zeven was liet hij me tijdens een jonge paarden competitie ineens een briljante piaffe voelen. En vanaf toen is het alleen maar beter en beter gegaan.”