Dinja van Liere: ‘Ik was echt zenuwachtig’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Dinja van Liere: ‘Ik was echt zenuwachtig’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-24 13:54

KWPN
Sport

Afbeelding
Dinja van Liere met Hermès - CHIO Rotterdam 2024. Foto: © FEI/Leanjo de Koster

Met 77,764% zette Dinja van Liere met de KWPN-hengst Hermès een zeer gedegen proef neer in Parijs. Dinja was vooral heel blij en opgelucht dat haar eerste olympische proef erop zit. “Er speelden wel honderdduizend scenario’s in mijn hoofd waarom het niet zou lukken, ik wilde zó graag! Maar het is gelukt: we zijn ‘Olympians’!”

Hermès oogde topfit in de Parijse warmte en gaf Van Liere ook een heel ‘safe’ gevoel, aldus de amazone. Alleen de hoek bij K zorgde na de uitgestrekte galop voor een klein spanningsmomentje in de proef. “Daar vond hij het spannend. Daar achterlangs gebeurden wat dingen en was het best druk, daar keek hij even naar. Maar toen we de hoek door waren was hij er weer meteen. Hij gaf de hele proef verder een super fijn gevoel”, vertelt Van Liere tevreden.

Zin in het weekend
Dinja’s doel voor vandaag was dan vooral ook een solide proef te rijden. “En natuurlijk mezelf kwalificeren voor de kür! Na de ellende met Tokio wilde ik zó graag, het moest nu allemaal nog maar even gebeuren. De Olympische Spelen is iets unieks voor elke sporter. Van te voren had iedereen het over medailles, maar ik dacht: ik wil eerst rijden, aan het einde van de eerste proef komen.”

Hermès N.O.P., (Easy Game uit Bukkie elite pref prest EPTM-dres D-OC van Flemmingh, fokker G. Gijsbers uit Loosbroek) kan zeker nog beter dan vandaag, denkt zijn amazone. “Er zit nog rek naar boven in. Het schrikmomentje was zonde, maar voor de eerste proef vond ik het heel goed. Morgen heeft hij een dagje vrij, dan werken we met mooi weer naar de Special van zaterdag toe. Morgen gaan we alleen even rustig stappen en draven, niet teveel. Donderdag en vrijdag rijd ik dan de lijnen van de special en de kür nog een beetje door. Ik heb vooral heel veel zin in het weekend!”

‘Ik kan weer ademhalen’
Van Liere en Hermès moesten al vroeg in het veld starten, iets wat de amazone vandaag niet zo erg vond. “Toen de groepen bekend waren en ik al als derde moest dacht ik: ik kan het maar gehad hebben. Ik roep al de hele ochtend dat ik zo blij ben dat ik nu al mag, ik ben blij dat het erop zit. Nu kan ik weer ademhalen en door!” Dinja’s grote doel heeft ze in ieder geval gehaald: Olympische Spelen rijden. De focus ligt nu op de Special. “Mijn doel? 80% rijden! Nee, laten we vooral voor een goed teamresultaat gaan. Ik wil gaan knallen. We hebben zeker een goed team, we zijn echt nog niet zomaar uit de running.”

Van Liere en Hermès N.O.P. zijn met hun tweede plaats in Groep A van de Grand Prix automatisch gekwalificeerd voor de individuele kürfinale.

KWPN Mediaguide Olympische Spelen

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

Elisa2

Re: Dinja van Liere: ‘Ik was echt zenuwachtig’

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 13:56

Het zag er top uit! Jammer van de spanning in de galop maar nu al een hele goede prestatie.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 15:06

Het was echt een nette proef, inderdaad jammer van de spanning maar geen proef om je voor te schamen.

Ik ben wel heel blij dat ze van die afzichtelijke oranje jassen afgestapt zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 15:18

Haha ja ik ook, dit ziet er een stuk beter uit.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 15:33

Bij het springen vind ik het wel gaaf maar bij de dressuur niet. Ik kan slecht tegen veranderingen en moet nog steeds wennen aan die lelijke caps ipv elegante hoedjes. :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 15:33

Ik zie net een foto op de Instagram van Team NL en dat was ook het eerste dat me opviel. Wat een verademing :')

Bij het springen vind ik het gaaf, maar die dressuurjassen vond ik echt niet om aan te zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 16:50

Het was een keurige proef, echt heel erg goed gedaan!

De jassen zijn idd veel mooier zo!

*Burp*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie