In een paardenstal bij een manege in Zeewolde is vannacht brand uitgebroken. Daarbij zijn waarschijnlijk 18 paarden omgekomen, meldt een woordvoerder van de brandweer aan de NOS. Twee dieren konden uit de stal worden gered.
De brand brak even na middernacht uit aan de Bosruiterweg, waar een ruitersport- en menvereniging is gevestigd. De stal was niet meer te redden, meldde de brandweer even na enen.
Wel wist de brandweer te voorkomen dat de vlammen konden overslaan naar een naastgelegen woning en bijgebouw.
In de stal stonden paarden van meerdere eigenaren uit de omgeving. Het vuur is waarschijnlijk in het dak ontstaan, maar hoe dat kon gebeuren is nog niet duidelijk.
Wat een drama Heel veel sterkte voor alle eigenaren en overige betrokkenen
EngeltjeS
Geplaatst: 25-07-24 07:44
Een echte nachtmerrie voor zowel de eigenaren van de stal als de eigenaren die daar gestald staan. Wat een horrornacht hebben hun mee gemaakt zeg...
Ik wens iedereen heel veel sterkte.
jibberjabber
Geplaatst: 25-07-24 07:45
Onbeschrijfelijk veel verdriet. Ik wens allen heel veel sterkte.
Suzanne F.
Geplaatst: 25-07-24 07:45
Wat verschrikkelijk! Waren er ook Bokkers die een paard daar gestald hadden? Wat een nachtmerrie. Ik las dat 2 paarden gered konden worden en de rest durfde niet. Verschrikkelijk.
Gruwelijk…..zo triest voor de paarden die in paniek niet naar buiten durfden en niet gered konden worden….lhopelijk toch nog snel gegaan. Heel veel sterkte aan de eigenaren,verzorgsters en staleigenaar.
paddington
Geplaatst: 25-07-24 08:13
Wat een vreselijke drama!
Sterkte voor iedereen die er betrokken bij zijn.
Steppe
Geplaatst: 25-07-24 08:15
Echt vreselijk dit, je grootste nachtmerrie, zo triest voor iedereen die zijn paard daar had staan en natuurlijk ook voor de eigenaren van de stal.