Amerikaan Holtgers Jr. schrijft Grote Prijs van De Wolden op zijn naam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Amerikaan Holtgers Jr. schrijft Grote Prijs van De Wolden op zijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-24 13:50

RTV Drenthe
Sport

Afbeelding
Ansgar Holtgers Jr., hier met Elina - FEI North American Youth Championship 2021.
Foto: © FEI/Andrew Ryback Photography

De 19-jarige Ansgar Holtgers Jr. heeft vanmiddag de Grote Prijs van De Wolden gewonnen tijdens het concours hippique in Veeningen. De Amerikaan was met zijn paard Pixel-K van 't Kattenheye een halve seconde sneller dan de Syriër Shady Ghrayeb.

Holtgers Jr. wint met zijn eerste plek ook 10.000 euro.

Beste Nederlander was Megan Laseur, die met het paard I Am zeventiende van een seconde langzamer was in de barrage dan de winnaar. Weite Oldenziel uit Grolloo werd vijfde.

Tevredenheid
De complimenten van Holtger Jr. gingen vooral naar zijn paard. "Ik rijd hem nu bijna een jaar en dit is de eerste Grote Prijs die ik met hem win", aldus de Amerikaan. "Hij is nog iets groen en heeft nog maar drie parcoursen op dit niveau gelopen."

De Drentse Oldienziel was tevreden met zijn vijfde plek. "Ik denk dat ik in het begin van de rit iets te veel van het paard heb gevraagd. Maar ik ben heel erg tevreden. Het ging hartstikke goed. Maar wanneer je in het begin wat te veel vraagt, bekoop je dat later", aldus de ruiter.

Het concours in Veeningen begint donderdag aan het tweede deel. Komende zondag wordt het concours afgesloten met weer een Grote Prijs.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie