Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Seventeen schreef:De paarden zijn al op locatie en hoeven dus niet meer vervoerd te worden. Ook zijn het gros van de mensen profs met vrachtwagens met climate control. Daarnaast is het ook nog eens een cross in de polder, waar bijna altijd een windje waait. Cross is ook niet bijzonder dik of heel erg lang. Met de goede voorzorgsmaatregelen die daar vaak genomen worden, voorzie ik geen problemen.
haffiefreak schreef:Ook krijgen de dieren na afloop ijswater om weer op temperatuur te komen
Dit staat er ook in, mij is geleerd nooit met ijskoud water afkoelen. Moet met lauwwarm water.
Of heb ik dat mis?
MyWishMax schreef:haffiefreak schreef:Ook krijgen de dieren na afloop ijswater om weer op temperatuur te komen
Dit staat er ook in, mij is geleerd nooit met ijskoud water afkoelen. Moet met lauwwarm water.
Of heb ik dat mis?
Dat is achterhaald, ja. Net als dat je altijd zou moeten afnemen met zweetmes omdat de druppels zouden 'koken', ook zo'n hardnekkig achterhaald idee.
Om te koelen heb je juist koud water nodig en geen lauw warm. En je koelt, stapt, koelt en stapt.
Dit is niet een eventing wedstrijd voor de basis ruiters die met trailer die dag aankomen. Deze paarden staan er al en komen 9 van de 10 keer ook niet in een trailer aan, maar in dikke vrachtwagens waar het qua temperatuur veel beter is. Maar ze staan er dus al sinds donderdag en hebben al de keuring en 2 onderdelen achter de rug.
Bij zulke wedstrijden doen ze ook niet alles op 1 dag. Gisteren waren de andere 2 onderdelen.
Alleen ook ik vind het te warm. Ja, er zijn paarden uit andere landen die gewend zijn met zulke temperatuur te lopen, maar dat is qua luchtvochtigheid meestal toch anders en ook daar passen ze vaak het schema aan dat je niet op heetst van de dag bezig bent. Ik heb geen moeite met hoe ze daar op stal staan want daar kan je idd voor genoeg verkoeling zorgen. Alleen vandaag de cross en ook gisteren avond het springen nog vind ik te warm. Ja, ze hebben een betere conditie als bijna alle paarden hier op bokt, maar er wordt ook veel meer gevraagd.
Popstra schreef:Het is in de flevopolder lang niet zo heet als in het binnenland, zuiden en oosten he!
Hier waar ik woon word het 32 graden en is het broeierig want er staat geen wind. Dan klim ik ook niet op mn paarden nee maar in de polder is het veel aangenamer.
tirzasarah10 schreef:Popstra schreef:Het is in de flevopolder lang niet zo heet als in het binnenland, zuiden en oosten he!
Hier waar ik woon word het 32 graden en is het broeierig want er staat geen wind. Dan klim ik ook niet op mn paarden nee maar in de polder is het veel aangenamer.
Ik woon er hemels breed 500m vanaf en dan aan de goede kant zegmaar bij het IJsselmeer, ik kan je vertellen dat het gewoon loei heet is. Had graag gaan kijken maar uit principe niet gaan kijken omdat ik er simpelweg op tegen ben met deze temperaturen. Waar ze rijden is ook echt beschut..
Jammer dat ze niet extreem vroeg of laat zijn gaan starten. Koelen is beetje mosterd na de maaltijd in mijn ogen. Paarden zullen gerust beter getraind zijn als menig ander paard maar zeg nou eerlijk niemand wil met dit weer keihard trainen vol in de zon en uit de wind. Voor een sport die zo onder vuur ligt ook gewoon geen handige zet.
Wonkeydonkey schreef:Wat een onzin, gewoon niet starten met die temperaturen.
Paarden die super lang op de vrachtwagen staan te "koken"...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers