Let op voor fraude bij online handel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Let op voor fraude bij online handel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 21:06

KWPN
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Afgelopen week zijn er meldingen binnengekomen over oplichters die actief zijn via online verkoopplatformen, zoals KWPN Horses for Sale. Wees alert op oplichters met de onderstaande tips.

Voorkom financiële benadeling door alert te zijn op met wie u zaken doet. Momenteel zijn er vooral oplichters actief vanuit Frankrijk. Een veel voorkomende truc is dat oplichters de verkoper van een paard vragen om een bedrag over te maken voor zogenaamde belasting die bij de verkoop komt kijken. Trap hier alstublieft niet in! Maak ook nooit geld over als u zelf iets verkoopt.

Andere truc
Een andere truc is dat de zogenaamde koper een nep-ID stuurt en om het bankrekeningnummer van de verkoper vraagt. Vervolgens neemt een transportbedrijf contact op voor de afhandeling. Meerdere malen is het voorgekomen dat de zogenaamde koper niet tot betaling overgaat en de verkoper geconfronteerd wordt met de transportkosten.

maralyn

Re: Let op voor fraude bij online handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:17

En als je de verkoper er op attendeert dat je dit niet wil want het kan fraude zijn, worden ze pislink.

Een uit Roemenië.
Super mooi springpaard, ruin, 11 jaar, mooi papier met Milton in zn ver voorouders.
7500 euro.
Gezond op x rays en klinisch.

Tot ik zei... Ik ga een vakantie plannen en ik kom langs.

Neehee dat kon niet. Paard moest nu weg.
:')

Yeah right.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:50

Zelf al 2x gehad, vragen of het nog te koop is.
Ik ja voor die prijs.
En dan, het ziet er goed uit, wat vraag je ervoor, bank verhaal en het transport gelul.
Alles in slecht Nederlands.
Mijn antwoordt is dan, alleen contant en zelf ophalen.
En dan hoor je niets meer :D