Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neon schreef:Jeetje wat een belachelijk lage bedragen… men heeft blijkbaar geen enkel idee van de verkoopwaarde of aanschafwaarde van paarden…
sonita schreef:Pas als die lui dat goed vinden, anders krijg je geen vergoeding. Hoorde van n schapenboer dat hij uren op die lui moest wachten. Dan mag de veearts ze pas afspuiten.
sonita schreef:En als je paard gewond is mag je hem niet laten inslapen tot die malloten van Bij21 ( Lees WEF!!)komen om vast te stellen dat het beest ingeslapen moet worden. Echt!!! Anders krijg je geen vergoeding.
Whatever! Hier komen die lui mijn erf niet op, niet voor de schapen of de paarden.
Steek t maar waar de zon niet schijnt. Bij mij geen dierenleed voor een poppenkast schijntje.
Ik hoop dat die lui zich doodschamen.![]()
![]()
Wat een klote land is nederland geworden!!
En kruip weer onder mn steen
Citaat:Wat te doen bij een aanval:
Gewonde dieren na een aanval:
Vermoedelijke wolvenaanval en (alleen) gewonde dieren?
Dan hoeft u NIET te wachten op taxateur van Bij12 - uw dierenarts kan met toestemming van Bij12 dna monsters opnemen!
Geef bij uw melding aan dat er gewonde dieren zijn. In situaties met uitsluitend gewonde dieren, die niet geëuthanaseerd hoeven te worden, kan een dierenarts met toestemming van BIJ12, DNA-monsters afnemen.
Een gewond dier moet zo spoedig mogelijk door een dierenarts behandeld of geëuthanaseerd worden om onnodig lijden te voorkomen.
Dierenartsen kunnen dit protocol volgen:
https://www.bij12.nl/wp-content/uploads ... artsen.pdf
De DNA-monsters dienen altijd te worden overhandigd, eventueel via de dierhouder, aan de taxateur die in opdracht van BIJ12, verantwoordelijk blijft voor een veldopname en het verdere onderzoek. De taxateur zorgt er daarnaast voor dat de DNA-monsters naar het laboratorium gestuurd worden.
Als er ook gedode dieren zijn, kan de dierenarts altijd direct beginnen met het behandelen van gewonde dieren. De taxateur bemonstert gedode dieren zodra hij ter plaatse is.
Een aanval kan ook per mail gemeld worden:
https://login.fret-gbs.nl/scripts/custo ... F-03gEBKAX[
Annefrance schreef:Waarom maar tot 6 jaar? Gaan ze ervan uit dat volwassen dieren minder vaak worden gepakt of dat paarden boven de 6 jaar waardeloos zijn? Zeer onduidelijke lijst....en missen er niet maten, de D-ponies en kleine paarden?