Geen Nederlands ponyteam naar Europees kampioenschap eventing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Geen Nederlands ponyteam naar Europees kampioenschap eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-24 17:59

KNHS
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Er zal dit jaar helaas geen eventingteam deelnemen aan het Europees kampioenschap voor pony’s. Door een administratieve fout zijn de inschrijvingen te laat in het FEI systeem gezet en de internationale overkoepelende paardensportbond FEI is onverbiddelijk en accepteert de Nederlandse ruiters niet.

Na het ontdekken van de fout heeft de KNHS uiteraard alles geprobeerd om de inschrijvingen voor het Europees kampioenschap alsnog correct te doen, maar dat is afgewezen. De definitieve inschrijving was bij het ontdekken van de omissie weliswaar nog niet gesloten, maar de nominatieve inschrijvingen zijn te laat gedaan en de internationale overkoepelende sportbond FEI houdt zich heel strak aan de regels.

Technisch directeur Iris Boelhouwer is zeer teleurgesteld. “De fout is bij ons intern gemaakt, maar om de jeugd die het betreft zo te duperen vind ik echt vreselijk. We hebben contact gehad met de bonden van alle landen die hebben ingeschreven en geen van allen heeft er bezwaar tegen als we meedoen, maar de FEI is onverbiddelijk.”

Op het moment wordt nog wel bekeken of juridische stappen mogelijk zijn of anderszins overleg met de FEI.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 18:04

Dat is wel een hele suffe vergissing. Ik denk dat degene die hiervoor verantwoordelijk is,wel door de grond wil zakken. |o
Jammer en onbegrijpelijk dat de FEI zich zo star opstelt.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Prins85

Re: Geen Nederlands ponyteam naar Europees kampioenschap eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 18:42

Te triest voor woorden! Waar betalen wij toch allemaal ons lidmaatschap voor? De personeelskosten van de Knhs zijn sky high, maar zelfs dit is blijkbaar te moeilijk. Deze blunder is toch niet goed te praten?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 18:43

Naja zeg, dikke domper en sneu voor de jeugd. De fout valt niet goed te praten mssr kom op, het FEI is wel heel triest bezig door voet bij stuk te houden. Zeker gezien de definitieve inschrijving nog niet gesloten was en alle landen het prima vinden.

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 19:46

Train je jarenlang , meestal zijn dit kids die in hun laatste jaar of twee bij de pony’s zitten en dan dit. Het kost zoveel geld/tijd/training om zover te komen en voor een eventuele verkoop van pony is exposure op het hoogste niveau ook niet verkeerd . Mag hopen dat die ouders van de geselecteerde ruitertjes een fikse claim indienen. Amateurisme ten top.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:09

Tjonge jonge, zal wel niet het grootste licht zijn geweest. Ongelooflijk dit.
Maar inderdaad ook erg star van de FEI.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Knoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:12

De schuld ligt echt bij de KNHS zelf en niet bij de FEI, waar de KNHS naar verwijst.
Het is gewoon een mega blunder die ze op een andere organisatie af proberen te schuiven. De KNHS is net zo star als de FEI maar daar hoor je ze niet over.
Er zijn 6 pony ruiters de dupe maar daar wordt amper iets over gezegd. Een paar zitten in hun laatste ponyjaar en kunnen niet even een jaar wachten.
De KNHS laat weer zien dat ze eigenlijk nergens toe in staat zijn, behalve elk jaar de prijzen te verhogen voor hun leden.....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:31

Het is een blunder van de KNHS, maar ik vind de FEI ook onnodig star hierin.
De regels zijn om eerlijke sport en dierenwelzijn te waarborgen en bij interpretatie van de reglementen moeten officials altijd in het belang van de sport denken. Waarom is het dan nodig om deze ponyruiters zo te duperen? Leg de KNHS een boete op en laat die kinderen gewoon rijden.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 08:41

Ja mee eens Gomir.

Heel erg triest voor de kinderen zo...

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 10:07

Heel slordig van de KNHS dat is toch juist een kerntaak van hun?

Dat de FEI voet bij stuk houdt is star maar geheel volgens de regels. Regels waar de knhs zelf ook star in is.

Fout had heel simpel voorkomen kunnen worden! Knhs trek het boetekleed aan en schuif het niet af.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 13:38

Citaat:
Technisch directeur Iris Boelhouwer is zeer teleurgesteld. “De fout is bij ons intern gemaakt, maar EN om de jeugd die het betreft zo te duperen vind ik echt vreselijk.

Houd het bij jezelf.... Jullie hebben de fout gemaakt. Met een maar schuif je het weer terug naar de FEI. Volkomen onterecht.

Poking Stick: about 30cm long [&], that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 13:51

Waardeloze organisatie. Het probleem is dat ze geen concurrentie hebben, anders hadden ze veel meer kwaliteit moeten leveren om te blijven bestaan. Jurymanagement is zwaar beneden peil en dat vertaalt zich ook door in de wedstrijdsport. Verder blijven ze de prijzen maar verhogen en ik las laatst iets over ruim 6 miljoen aan personeelskosten. Ik denk dat het goed zou zijn als er eens wat Operational Excellence op los wordt gelaten. Sommige fouten kan je gewoon niet maken en dit is er 1 van.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 14:00

gomir schreef:
Het is een blunder van de KNHS, maar ik vind de FEI ook onnodig star hierin.
De regels zijn om eerlijke sport en dierenwelzijn te waarborgen en bij interpretatie van de reglementen moeten officials altijd in het belang van de sport denken. Waarom is het dan nodig om deze ponyruiters zo te duperen? Leg de KNHS een boete op en laat die kinderen gewoon rijden.

En die boete betalen we gewoon met z'n allen *\o/*
Vreselijk slecht, zowel van de knhs als van de fei.
We hebben het over jeugd , beetje coulance zou fijn zijn .

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 14:17

Dat realiseer ik me knollentuin, maar mijn empathie met de gedupeerde ponyruiters en hun teams is veel groter dan mijn ergernis over zo'n (voor mij als individu) kleine financiële consequentie. Het zal wel niet mogen, maar ik zou er prima mee kunnen leven als die boete afgaat van het salaris van de verantwoordelijk manager die de zaken blijkbaar niet voor elkaar heeft ;)

Vind het vanuit oogpunt van de FEI moeilijk te begrijpen dat je van een administratief iets zo'n issue maakt, terwijl alle nationale federaties akkoord zijn als de nominaties alsnog worden ingediend en het op geen manier raakt aan de situaties die de regelgeving moet voorkomen.

Dit voelt gewoon als een paarse krokodil :+

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 14:41

Daarom staat de *\%/* erachter , het is geen straf voor de knhs maar voor de leden die dat betalen maar de meesten zullen dat met liefde doen als de pony ruiters alsnog mogen starten- haal het van de salarissen van de verantwoordelijken af , dan is het pas een boete
(Net als dat ik het niet snap dat het azc ter Apeldoorn boetes krijgt als ze teveel mensen opvangen- dat is toch ook gemeenschapsgeld waarmee het gefinancierd wordt<maar das andere discussie)

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 18:38

Ik zag net dat er een petitie is gestart om aan te bieden bij de FEI, in de hoop dat ze toch mogen starten.
Ik weet niet of de link hier gedeeld mag worden?

[&]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie