Paard na ruim vier uur uit zwembad Helchteren gered

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Paard na ruim vier uur uit zwembad Helchteren gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-24 23:09

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Ingezonden door een Bokker

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Een paard heeft de brandweer uit het Belgische Oost-Limburg een aantal uur flink beziggehouden. Het dier wist dinsdagavond 9 juli te ontsnappen en belandde hierbij in een betonnen zwembad. Rond 23:00 uur kreeg de brandweer de melding. In totaal zijn ze meer dan vier uur in touw geweest om het edele ros uit het water te krijgen.

Karen De Smedt, communicatieverantwoordelijke van de brandweer Oost-Limburg legde aan de VRT uit waarom het zo lang geduurd heeft: “we hebben het dier eruit gekregen door het zwembad grotendeels leeg te pompen en dan via een geïmproviseerde trap van hooibalen en OSB-platen het dier stapsgewijs eruit te trekken.” Het paard was uitgeput en kwam er met alleen de schrik en een natte vacht vanaf. Na een korte check door een dierenarts, die ook te plaatse was gekomen, kon het dier terug naar de weide.

Gebruikte bronnen:

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie