Drie paarden overleden na brand door blikseminslag in België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Drie paarden overleden na brand door blikseminslag in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-24 19:29

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Het noodweer dat gisteravond over Nederland raasde, heeft ook België niet overgeslagen. In Lippelo (Puurs-Sint-Amands) is een boerderij geraakt door de bliksem. Een stal op het terrein ging in vlammen op. Helaas zijn de drie paarden die in de stal stonden om het leven gekomen.

De bliksem sloeg gisteravond in tijdens het hevige onweer. Rond 18.00 uur werd de brand opgemerkt en zijn de eigenaren op de hoogte gesteld. Zij waren op het moment van de blikseminslag aan het werk in hun eigen zaak in Bornem, vlak bij de grens met Oppuurs.

Een buurtbewoner van het gezin merkte de brand op en nam contact op met de eigenaren. In de stal lag ook droog hooi opgeslagen. De brand sloeg daardoor snel om zich heen. Binnen vijf minuten was er niets meer van de stal over.

Het gezin heeft meerdere paarden, en drie daarvan stonden helaas in die stal. De dieren waren respectievelijk vier, vijf en zes jaar oud. De rest van de kudde stond gelukkig in de weide. De familie is diep geschokt door de brand en rouwt om het verlies van hun drie geliefde paarden.

De stal is zeven jaar geleden gebouwd, de zoon van het gezin was de drijvende kracht achter de bouw. Hij heeft de stal zelf opgebouwd, en dat zijn handwerk binnen vijf minuten met de grond gelijk gemaakt is, doet hem pijn.

Tevens zijn de 25 paspoorten van hun paarden in de vlammenzee verbrand. Het vervangen gaat ook een aardige duit kosten. De familie gaat nu op zoek naar een oplossing voor de rest van de paarden. Die moeten ook een stal hebben.

Voor foto's kan je klikken op de bronnen onderaan het artikel.

Gebruikte bronnen:

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:34

Verschrikkelijk... |(

dat is ook altijd het dilemma, buiten laten staan en daar door de bliksem geraakt worden, of op stal en daar niet uit kunnen.

Ik ben echt angstig van onweer en dit is de reden.

Sterkte voor de eigenaren. :knuffel:

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

tienus63

Re: Drie paarden overleden na brand door blikseminslag in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:56

Vreselijk! Sterkte voor de betrokkenen.
Vuur en water zijn zo intens.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:17

DuoPenotti schreef:
Verschrikkelijk... |(

dat is ook altijd het dilemma, buiten laten staan en daar door de bliksem geraakt worden, of op stal en daar niet uit kunnen.

Ik ben echt angstig van onweer en dit is de reden.

Sterkte voor de eigenaren. :knuffel:

Liever in een klap weg dan de paniek in een brandende schuur, dat is voor mij in ieder geval de belangrijkste reden om mijn paard niet in een stal op te sluiten, ook niet zonder onweer.

Vreselijk voor de paarden en de eigenaren ;(
Heel veel sterkte

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 22:22

Wat verschrikkelijk zeg..... heel veel sterkte voor de eigenaren....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 08:44

Oef wat erg zeg..

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 10:23

Ik zou er ook liever voor kiezen dat mijn paard op slag dood is door bliksem dan eerst paniek te moeten ervaren in een brand. Er is trouwens onlangs een paard overleden door bliksem. Tinkerzorro op Instagram

Volg mijn paardenleven op Instagram of Youtube !

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 15:06

Goede vrienden van ons helaas.
het was verschrikkelijk om te zien, de paarden en stallen waar zoveel tijd/liefde en werk in gestoken is..

B i l l y ♥ M i c h ♥ I d y l l e

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie