Over de Regenboog: juni 2024

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Over de Regenboog: juni 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-24 19:29

*Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Afbeelding
Schilderij en foto: janouk

Over de regenboog is een rubriek binnen de Bokt Community. Hierin willen we overleden viervoeters een laatste eerbetoon geven op [VN] Voorpagina Nieuws. Bellatrix verzorgt Over de Regenboog.

Als er wel paarden over de regenboog zijn gegaan maar hier niet tussen staan, kan dat verschillende redenen hebben. De eigenaar is er misschien nog niet klaar voor of heeft er geen behoefte aan.

Chico

Afbeelding

Lusitana schreef:
Op 25 mei, na kort zwaar ziek geweest te zijn is een van mijn liefste, slimste en dapperste ponies heengegaan.
Chico, vernoemd naar de man die hem uit Frankrijk heeft meegenomen, was 14 jaar geleden zwaar getraumatiseerd bij me gekomen, geruild tegen een Portugees zadel.
In de groep was hij de vredestichter en altijd het eerste maatje en beschermer van nieuwe paarden in de groep. Hij was als een vader voor Gandhi, die als 8 maanden oud uitgemergeld veulen bij me is gekomen.
Hij was bekend in de hele buurt en de favoriet van menig vanwege zijn vlekken en byzondere karakter.
Toen ik hem net had en foto´s naar mijn zus stuurde, dacht ze dat ik twee ponies had gekocht omdat zijn andere kant vrijwel geheel bruin is. Daar hebben we nog vaak om kunnen lachen.

Fuego del Sol

Afbeelding
Foto: Paula Conrad

_Tarzan schreef:
Mijn allermooiste zon is nu de allermooiste ster, Fuego del Sol ♥
Wij zijn met een reden samen gekomen, jij had mij nodig voor een liefdevol en paardwaardig eindstation en ik had jou nodig om als persoon te groeien.
Mijn mooie Fuego, na een lange weg begrepen wij elkaar en werden wij samen één, helaas zat je gezondheid niet mee. We hebben vele wegen bewandeld om je weer gezond te krijgen maar het mocht helaas niet baten. Ik ben dankbaar dat ik jou een mooie laatste 3 jaar van je leven mocht geven, want dat had jij meer dan verdiend! Dankjewel mijn zielsmaatje voor alle wijze lessen die jij mij hebt geleerd en dankjewel voor alles wat jij voor mij hebt betekend ♥

Suzy

Afbeelding

nieky1993 schreef:
Geheel onverwacht is onze merrie Suzy overleden aan vermoedelijk een hersenbloeding. Suzy was onze aller eerste fokmerrie en tevens de moeder van mijn eigen merrie. We hebben haar bijna 7 jaar gehad en ze mocht helaas maar 14 jaar worden. Suzy was echt onze stalmascotte. Ze was altijd vrolijk, een super liever merrie waar het kleinste kind mee kon rondlopen. Gelukkig leeft ze voort in haar nakomelingen. Ik herken veel van haar in mijn eigen merrie ( een dochter van Suzy). Maar ze wordt heel erg gemist, het is stil zonder haar op stal.

Op de foto Suzy met mijn eigen merrie als klein veulen.

Nibbit

Afbeelding

NibbitLotus schreef:
Op 16 juni moesten wij geheel onverwachts afscheid nemen van onze zeer geliefde Nibbit. Hij werd plotseling ziek en had zo veel pijn dat we nog maar één ding voor hem konden doen, hem laten gaan. Nib was ontzettend bijzonder, had een waanzinnig gevoel voor humor, was heel ondeugend, deed zich dapper voor maar was stiekem een grote angsthaas en tegelijkertijd was hij het meest liefdevolle paard wat een mens zich kon wensen. Het gemis is verschrikkelijk, vooral omdat het zo plotseling kwam. Nib heeft 29 jaar mogen worden en van die 29 jaar hebben wij 16 jaar van hem mogen genieten. Die jaren zullen we voor altijd blijven koesteren.

Stitch

Afbeelding

stitchlover schreef:
Ik heb je uit liefde laten gaan

18 jaar lang hebben wij ons levenspad samen bewandeld. In die tijd zo veel herinneringen gemaakt, daar kan ik een boek over schrijven. Mijn lieve, eigenwijze, sterke meid de afgelopen periode haalde jouw verouderde lichaam je levensvreugde in. Hierdoor was de keuze die we hebben moeten maken onvermijdelijk.

Stitch is vredig ingeslapen in de schaduw van de bomen, in het groene gras met de zon op haar snoet. Ik ben bij haar gebleven en heb haar verteld hoe dankbaar ik ben dat ze bij me is geweest en hoe veel ik van haar houd.

Het is goed zo

01-01-1990 - 05-06-2024

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Ik zoek een kantoorbaan voor 36/40 uur in de omgeving van Achterveld. Max 30 min reizen. Geen opleiding/ervaring maar wel motivatie om te leren en opleidingen te doen.

kally

Re: Over de Regenboog: juni 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:51

Allemaal heel veel sterkte gewenst met het verlies van jullie geliefde dieren….

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:50

Heel veel sterkte gewenst allemaal met het verlies Y;(

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:56

Wat een mooie prachtige paarden weer. Heel veel sterkte allemaal :knuffel:

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:35

Heel veel sterkte allemaal :(:)

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 15:56

Sterkte met het verlies.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie