Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:. Wij hoorden dit zelf ook pas op de avond van het afsteken
Citaat:De vuurwerkshow was volgens diverse media van tevoren aangekondigd
c_alsemgeest schreef:Bij ons in de regio wordt het inderdaad steeds erger. Ook rondom onze stal, die op steenworp afstand is van meerdere sportclubs (voetbal, hockey, tennis) en er is bijna wel elk weekend vuurwerk wat afgestoken wordt in de zomer. En dan geen losse knal... echt bakken gaan de lucht in. Politie en gemeente doen er niks aan helaas.
En als je met de clubs gaat praten geven ze 1x vooraf een waarschuwing... maar even later wordt het weer zonder waarschuwing afgeschoten.
DuoPenotti schreef:Nee ben geen vuurwerk hater.
Ben een hater van mensen die menen dat bij een sport evenement, een kermis een weet ik wat ook weer vuurwerk moet.
En dat zijn evenementen waarop je je als baasje helemaal niet voor kunt bereiden.
Ik ben hater dat er zoveel schade is, zoveel letsel en vooral ook zoveel leed bij dieren.
Nogmaals ik ben zo coulant om te zeggen met oud op nieuw, stipt om 12 uur mag er van mij vuurwerk zijn door bedrijven afgestoken.
En de rest van het jaar niet. Gewoon niet, dat is ook het beste te handhaven want dat is een hele duidelijk regel dan. Ook geen nu toegestaan vuurwerk, gewoon niks.
Vuurwerk hoort bij oud op nieuw en verder nergens bij.
Dus nee geen vergunning verlenen in juli omdat de sportvereniging blij wil doen.
Genoeg andere manieren om iets te vieren.
En ja elke droeftoeter die dan vuurwerk voorhanden heeft voor elke knaller 100 euro per stuk boete.
Ook als het niet afgestoken heeft, voorhanden heeft.
Gewoon als explosieven bestempelen, ja ook die vuurpijl.
En dan niet janken maar dat lopt in de duizenen euro's dan...eigen risico.
En zijn er genoeg agenten om te handhaven, nee.
Maar als die droeftoeter weet dat het hem wellicht 7000 euro kan kosten, als er dan iets in die hersenpan zit laat hij het wel.
Dus is de preventieve werking groot.
En bij minderjarige handhaven bij de ouders, klaar. Niet te moeilijk over doen.
ja krijgen we een paar jaar rellen want de droeftoeters pikken dat niet want we mogen ook niks meer.
Dat neemt wel een keer af die rellen na een paar jaar.
En nu zijn de rellen er ook elk jaar.
Miljoenen schade. Veel letsel en ja dat mogen wij allemaal betalen.
DuoPenotti schreef:Nee met het vuurwerk is niets mis, met veel van die mensen erachter wel.
Dus nee ben geen vuurwerkhater, ben droeftoeter hater.
DuoPenotti schreef:Nee ben geen vuurwerk hater.
Ben een hater van mensen die menen dat bij een sport evenement, een kermis een weet ik wat ook weer vuurwerk moet.
En dat zijn evenementen waarop je je als baasje helemaal niet voor kunt bereiden.
Ik ben hater dat er zoveel schade is, zoveel letsel en vooral ook zoveel leed bij dieren.
Nogmaals ik ben zo coulant om te zeggen met oud op nieuw, stipt om 12 uur mag er van mij vuurwerk zijn door bedrijven afgestoken.
En de rest van het jaar niet. Gewoon niet, dat is ook het beste te handhaven want dat is een hele duidelijk regel dan. Ook geen nu toegestaan vuurwerk, gewoon niks.
Vuurwerk hoort bij oud op nieuw en verder nergens bij.
Dus nee geen vergunning verlenen in juli omdat de sportvereniging blij wil doen.
Genoeg andere manieren om iets te vieren.
En ja elke droeftoeter die dan vuurwerk voorhanden heeft voor elke knaller 100 euro per stuk boete.
Ook als het niet afgestoken heeft, voorhanden heeft.
Gewoon als explosieven bestempelen, ja ook die vuurpijl.
En dan niet janken maar dat lopt in de duizenen euro's dan...eigen risico.
En zijn er genoeg agenten om te handhaven, nee.
Maar als die droeftoeter weet dat het hem wellicht 7000 euro kan kosten, als er dan iets in die hersenpan zit laat hij het wel.
Dus is de preventieve werking groot.
En bij minderjarige handhaven bij de ouders, klaar. Niet te moeilijk over doen.
ja krijgen we een paar jaar rellen want de droeftoeters pikken dat niet want we mogen ook niks meer.
Dat neemt wel een keer af die rellen na een paar jaar.
En nu zijn de rellen er ook elk jaar.
Miljoenen schade. Veel letsel en ja dat mogen wij allemaal betalen.
mvdende schreef:Kan je gewoon accepteren dat er genoeg mensen in Nederland zijn die wél graag vuurwerk zien?!
*knip*
Tis maar een paar keer per jaar.....
Brainless schreef:mvdende schreef:Kan je gewoon accepteren dat er genoeg mensen in Nederland zijn die wél graag vuurwerk zien?!
*knip*
Tis maar een paar keer per jaar.....
De meeste mensen willen zelfs een volledig vuurwerkverbod!
Vroeger was er ook geen vuurwerk bij wedstrijden en examenfeestjes enz.
Alleen met oudennieuw en op Koninginnedag, dat laatste op 1 plek goed georganiseerd.
Ik snap nog steeds niet waarom het nu ineens normaal moet zijn om bij elke gelegenheid maar vuurwerk te moeten afsteken. Ik woon bij een voetbalveld maar gelukkig wordt dat hier niet gedaan.
hahahatsjoe schreef:c_alsemgeest schreef:Bij ons in de regio wordt het inderdaad steeds erger. Ook rondom onze stal, die op steenworp afstand is van meerdere sportclubs (voetbal, hockey, tennis) en er is bijna wel elk weekend vuurwerk wat afgestoken wordt in de zomer. En dan geen losse knal... echt bakken gaan de lucht in. Politie en gemeente doen er niks aan helaas.
En als je met de clubs gaat praten geven ze 1x vooraf een waarschuwing... maar even later wordt het weer zonder waarschuwing afgeschoten.
Bij de gemeente melden en vragen om handhaving. Vreselijk dit bericht en vooral het idee dat de paarden een hele nacht pijn hebben geleden.