Peter Jaspers voor de laatste keer in actie als meter

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Peter Jaspers voor de laatste keer in actie als meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 18:59

KWPN
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Honderden, zo niet duizenden, paarden heeft hij gemeten op keuringen. Vorige week nam de uit het Limburgse Panningen afkomstige Peter Jaspers tijdens de Centrale Keuring van Limburg officieel afscheid van deze taak.

“Vanwege mijn leeftijd moest ik afscheid nemen, zo staat het in de reglementen", vertelt Jaspers. “Ik heb het jarenlang met heel veel plezier gedaan. Daarnaast was ik ook vaak omroeper op evenementen en dan was het heel handig dat ik eigenlijk wel alle fokkers kende. Die vernoemde ik ook altijd in mijn praatje, want geen succes zonder een fokker. Vandaag op de keuring in België was echt mijn laatste keer. Normaal staat mijn broer Toon hier als meter, maar die was vandaag op de stamboekkeuring in Berlicum, dus ik val voor hem in.”

Achter de geraniums
Achter de geraniums zitten past niet bij Peter, dus ongetwijfeld gaan we hem nog wel vaker zien, maar dan zonder meetstok. In 2021 kreeg hij voor zijn inspanningen voor het KWPN de gouden KWPN-speld omgehangen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 16:29

Zo oud is deze man toch niet? Wat gek dat het KWPN een leeftijd in de reglementen heeft waarop een meter moet stoppen..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 19:29

Los daarvan, het gaat toch om kundigheid en niet om leeftijd.
Dat het wellicht voor eigen veiligheid minder verstandig is vanwege misschien wat minder rap zijn, is een overweging, maar ook dat hangt niet alleen af van leeftijd.