[FOTO]Longines League of Nations Rotterdam in beeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

[FOTO]Longines League of Nations Rotterdam in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-24 19:55

*Bokt Nieuwsredactie
Sport
Foto's: Aniek Molenaar Fotografie

De Longines Leaugue of Nations is een nieuwe competitie. Deze wordt verreden in vier steden en gevolgd door de finale in Barcelona. De derde wedstrijd in St Gallen kon eerder dit jaar niet doorgaan door de vele regenval. Rotterdam was op 21 juni de vierde en laatste stop voor de finale en voor de deelnemende landen de laatste kans om zich te plaatsen voor de finale in Barcelona. Daarnaast komen de Olympische Spelen van Parijs eraan en was Rotterdam nog een selectie moment voor sommige bondscoaches. Dit zorgde ervoor dat een groot deel van de huidige wereldtop naar het CHIO Rotterdam kwam.

Team presentation
Voordat de wedstrijd begon werden alle deelnemende landen gepresenteerd. Tijdens deze presentatie kwam Samantha Steenwijk in de baan met haar Fries Voice. Zij kwam het nummer You Never Walk Alone zingen en sloot af met het Wilhelmus.

Afbeelding

Hollandse kaasmeisjes liepen in de baan.
Afbeelding

TeamNL: Jos Lansink op de fiets, daarachter Harrie Smolders, Kim Emmen en Leopold van Asten. Maikel van der Vleuten liep hier niet bij, omdat hij als eerste starter voor het Nederlandse team aan de start moest komen.
Afbeelding

Longines League of Nations™ Rotterdam
In de eerste omloop kwamen van alle landen vier deelnemers in de baan. De beste drie scores telde daarbij mee voor het eindresultaat van de eerste omloop.
Voor Nederland wisten Maikel van der Vleuten en Leopold van Asten foutloos te blijven. Kim Emmen kreeg 1 strafpunt voor tijdsoverschrijding. Het wegstreepresultaat was voor Harrie Smolders, die 1 balk had en daarmee 4 strafpunten.

Maikel van der Vleuten met Beauville Z N.O.P.
Afbeelding

Leopold van Asten met VDL Groep Iron Z.
Afbeelding

Kim Emmen met Imagine.
Afbeelding

Harrie Smolders met Uricas v/d Kattevennen.
Afbeelding

Het Braziliaanse team had in de eerste omloop al drie foutloze resultaten en besloot om de vierde deelnemer niet te laten starten in de eerste omloop.
Rodrigo Pessoa (BRA) met Major Tom.
Afbeelding

De Ierse ruiter Mark McAuley raakte halverwege het parcours zijn stijgbeugel kwijt. Hij reed met zijn merrie GRS Lady Amaro gewoon verder naar de finish. Mooi om te zien hoe iedereen op de tribune meeleefde en het knap vond hoe hij doorreed.
Afbeelding

Daniel Coyle (IRE) met Legacy.
Afbeelding

Belgisch Kampioen Gilles Thomas met Ermitage Kalone.
Afbeelding

Henrik von Eckermann (SWE) met King Edward. De huidige nummer 1 van de wereldranglijst. Ook te zien aan de band om zijn arm.
Afbeelding

Huidig olympisch kampioen Ben Maher (GBR) met Point Break.
Afbeelding

Van de tien deelnemende landen mochten de acht hoogst geplaatste landen door naar de tweede omloop. Dat het niveau in Rotterdam hoog lag mocht duidelijk zijn. Veel ruiters wisten foutloos te blijven in de eerste omloop. De Verenigde Staten en Duitsland hadden beiden 4 strafpunten totaal en een langzamere tijd als de concurrentie. Daarmee mochten deze landen helaas niet door naar de tweede omloop.

Jessica Springsteen (USA) met Don Juan van de Donkhoeve.
Afbeelding

Richard Vogel (GER) met United Touch S.
Afbeelding

Christian Kukuk (GER) met Checker 47.
Afbeelding

Philipp Weishaupt (GER) met Zineday.
Afbeelding

In de tweede omloop mochten de beste drie ruiters van de acht hoogst geplaatste landen nogmaals het parcours rijden. Hierbij telde alle resultaten mee en was er geen wegstreepresultaat meer.
Frankrijk was het enige team die alle ritten in beide omlopen foutloos wist te blijven. Daarmee was de overwinning in Rotterdam voor Frankrijk.

Een blije Simon Delestre (FRA) na zijn tweede foutloze ronde met I Amelusina R 51.
Afbeelding

Een blije Julien Epaillard (FRA) met Donatello d'Auge. Hij reed de laatste foutloze ronde voor het Franse team en daarmee was Frankrijk zeker van de overwinning in Rotterdam.
Afbeelding

Het paard I Amelusina R 51 van Simon Delestre (FRA) met zijn groom.
Afbeelding

Het winnende Franse team, vlnr: Kevin Staut, Julien Epaillard, bondscoach Henk Nooren, Simon Delestre en Olivier Perreau.
Afbeelding

Show Koninklijk staldepartement
Na afloop van de Longines Leaugue of Nations volgde in aanwezigheid van Prinses Beatrix nog een show van het Koninklijk Staldepartement.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [FOTO]Longines League of Nations Rotterdam in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:04

Rijk scala aan bitten. Ik blijf me verbazen wat er allemaal verzonnen wordt om in die monden te hangen.

*Burp*

Chrizta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:44

_San87_ schreef:
Rijk scala aan bitten. Ik blijf me verbazen wat er allemaal verzonnen wordt om in die monden te hangen.

Ik dacht precies het zelfde... het ziet er allemaal bijzonder heftig uit.
En wat is de functie van een dubbele kinriem?

Lach en wees lief voor elkaar

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 22:31

_San87_ schreef:

Ook prettig icm de sperriem.. ik dacht dat dat niet eens toegestaan was met een scharenbit..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 07:44

Chrizta schreef:
_San87_ schreef:

Ik dacht precies het zelfde... het ziet er allemaal bijzonder heftig uit.
En wat is de functie van een dubbele kinriem?

Normaal gezien zorgt een kinketting bij een scharenbit/kandare voor drukverdeling, maar ook een kneveleffect, dus een dubbele kinketting zou voor meer drukverdeling en meer kneveleffect over meer oppervlak moeten zorgen.

Ik ben het met je eens dat het er best heftig uit ziet, helemaal als je het paard van Harry, bijvoorbeeld, op een trensje ziet lopen.

Captain schreef:
_San87_ schreef:

Ook prettig icm de sperriem.. ik dacht dat dat niet eens toegestaan was met een scharenbit..

Het hoort niet. Vanuit de klassieke dressuur is een kandarebit in combi met een sperriem uit den boze, iig. Maar ik zie hier wel meer optuigingen die in de dressuur echt niet mogen (en wat mij betreft in de springring ook niet).

Ik snap best dat je in de springring soms wat harder moet kunnen inwerken ivm veiligheid, dus dat een trensje niet altijd afdoende is. Maar een aantal van deze bitten gaan wat mij begreft echt veel te ver.

*Burp*

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 07:56

Mij viel juist op hoe mooi de ruiters hand meegeven boven de sprong.

Volg de avonturen van 24/7 buiten sportpaarden -> https://www.instagram.com/rakketje_en_co/

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:42

Zojuist bij FEI de omloop van Vogel gezien. Wat stond United er top aan zeg!

Edit: het overgrote deel wat hier op de foto staat loopt op een simpele trens, dus de ophef over het skala aan bitten snap ik even niet.

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

• Talent is pursued interest

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 14:01

Daarnaast ook ijzerloos: Richard Vogel (GER) met United Touch S - toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:16

denisesilver schreef:

Edit: het overgrote deel wat hier op de foto staat loopt op een simpele trens, dus de ophef over het skala aan bitten snap ik even niet.

Er zitten toch een paar knappe ijzerwerkjes tussen, die van Mr. Vogel o.a..

*Burp*

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:34

Ja, ze zitten er tussen, maar ik vind het juist een positief iets dat het voornamelijk trenzen zijn. Dat was vijf/tien jaar geleden nog heel anders. Toen hadden ze zo goed als allemaal een ijzerwerk waar je u tegen zegt erin hangen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 21:12

_San87_ schreef:
denisesilver schreef:

Er zitten toch een paar knappe ijzerwerkjes tussen, die van Mr. Vogel o.a..

Mr vogel rijdt United op een trens ! In combinatie met een hackmore om net wat meer inwerking te krijgen zonder een zwaarder bit te moeten gebruiken .

De "dubbele kinriem " is gewoon een extra veiligheid bij een hackmore zodat het hoofdstel niet over de kleine oortjes heen gaat
Is in het verleden wel eens gebeurd

STEM voor Chuck marienshof z
" horse of the year nationcups EEF series "
https://les-eef.eu/hoy/

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 21:14

Knuffeldier schreef:
Daarnaast ook ijzerloos: Richard Vogel (GER) met United Touch S - toch?

Denk dat tegenwoordig 30 tot 50 % blootvoets loopt in de springsport
Op graspistes doen ze dan ijzers of zelfs rubber ijzertjes aan

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 21:17

_San87_ schreef:

Bij de paarden die de koets trekken bedoel je :+

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:15

Iets wat mij (als complete springleek) meteen opvalt is dat de eerste 2 foto's van NL nogal de kont omhoog/borst naar beneden geduwd heeft. Waardoor komt dat/is dat normaal? Ik zie dat niet op menig springfoto en de rest heeft dat ook niet, en het ziet er niet heel fijn uit. Maar wellicht is dat gewoon mij onwetendheid.

I could write a whole Wikipedia page about why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king, and a king ain't satisfied till he rules everything.
~Bruce Springsteen - Badlands, 1978

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:13

Cambionn schreef:
Iets wat mij (als complete springleek) meteen opvalt is dat de eerste 2 foto's van NL nogal de kont omhoog/borst naar beneden geduwd heeft. Waardoor komt dat/is dat normaal? Ik zie dat niet op menig springfoto en de rest heeft dat ook niet, en het ziet er niet heel fijn uit. Maar wellicht is dat gewoon mij onwetendheid.

Nee je hoort gewoon in het midden ongeveer te blijven. Maikel van vleuten heeft dat eigenlijk altijd al gedaan (Ik ben ook altijd bang dat ik hem zie vallen als hij springt) waarom ze dat doen weet ik ook niet

Een van de dingen die lastig kwijt te raken is is liefde.
Hoe meer je er van weggeeft hoe meer je terugkrijgt.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:30

Het achterbeen zal een keer moeten uitvouwen om over de hindernis te komen. Dus paarden hebben tijdens de sprong altijd fases van een bolle rug en juist een holle rug. Dat maakt het volgens mij juist zo gezond voor de rug.
Of bedoel je de ruiter?

Volg de avonturen van 24/7 buiten sportpaarden -> https://www.instagram.com/rakketje_en_co/

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:39

Mooi is het niet, en ook niet volgens het boekje. Maar het enige belangrijke bij afzet, boven de sprong en in de landing is dat jij als ruiter je balans houdt en je paard niet in de weg zit. Voor deze ruiters zal dat waarschijnlijk op deze manier zijn dat zij het lekkerst in balans zitten, kont omhoog, lijf heel erg naar voren en benen alle kanten op. Fraai is het niet, maar in het springen krijg je geen punten voor fraai.

Naast dat je een paard op de sprong dus niet in de weg moet zitten, wordt je kwaliteit als springruiter met name bepaald tussen de sprongen in. Hoe breng je een paard optimaal bij de sprong, en hoe breng je hem zo snel mogelijk na de sprong weer in balans zodat je optimaal naar de volgend sprong toe kan rijden. En dat is bij deze ruiters echt wel dik voor mekaar.

En ja, ik zie ook veel liever een stylist als Jeroen Dubbeldam of vroeger Henk Nooren die het allemaal heel goed voor elkaar hebben/hadden. Maar je kunt beter een ruiter hebben die een paard goed voor elkaar kan krijgen tussen de sprongen en dan op de sprong niet zo fraai zit, als een ruiter die er op de sprong perfect op zit, maar zijn paard niet optimaal naar de sprong brengt.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:51

pol013 schreef:
Het achterbeen zal een keer moeten uitvouwen om over de hindernis te komen. Dus paarden hebben tijdens de sprong altijd fases van een bolle rug en juist een holle rug. Dat maakt het volgens mij juist zo gezond voor de rug.
Of bedoel je de ruiter?
Bedoelde de ruiter idd.

maj0 schreef:
Nee je hoort gewoon in het midden ongeveer te blijven. Maikel van vleuten heeft dat eigenlijk altijd al gedaan (Ik ben ook altijd bang dat ik hem zie vallen als hij springt) waarom ze dat doen weet ik ook niet
oji schreef:
Mooi is het niet, en ook niet volgens het boekje. Maar het enige belangrijke bij afzet, boven de sprong en in de landing is dat jij als ruiter je balans houdt en je paard niet in de weg zit. Voor deze ruiters zal dat waarschijnlijk op deze manier zijn dat zij het lekkerst in balans zitten, kont omhoog, lijf heel erg naar voren en benen alle kanten op. Fraai is het niet, maar in het springen krijg je geen punten voor fraai.

Naast dat je een paard op de sprong dus niet in de weg moet zitten, wordt je kwaliteit als springruiter met name bepaald tussen de sprongen in. Hoe breng je een paard optimaal bij de sprong, en hoe breng je hem zo snel mogelijk na de sprong weer in balans zodat je optimaal naar de volgend sprong toe kan rijden. En dat is bij deze ruiters echt wel dik voor mekaar.

En ja, ik zie ook veel liever een stylist als Jeroen Dubbeldam of vroeger Henk Nooren die het allemaal heel goed voor elkaar hebben/hadden. Maar je kunt beter een ruiter hebben die een paard goed voor elkaar kan krijgen tussen de sprongen en dan op de sprong niet zo fraai zit, als een ruiter die er op de sprong perfect op zit, maar zijn paard niet optimaal naar de sprong brengt.
Dank voor de reacties! Was oprecht benieuwd :j .

I could write a whole Wikipedia page about why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king, and a king ain't satisfied till he rules everything.
~Bruce Springsteen - Badlands, 1978

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:07

Ik vind zijn actie foto's toch altijd wel heel grappig. Half los, half naast het paard, vaak ook nog met zijn mond open. Ik vind het knap dat hij zo blijft zitten, laat staan door zulke parcours gaan :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie