Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Achterom schreef:Oké, vooropgesteld dat ik de omgeving dus totaal niet ken: is er dan nergens een hal te huur? Heel eerlijk gezegd lijkt dat me heel sterk.
Texas02 schreef:Maar een buitenbak met fatsoenlijke bodem is er wel? Dan kun je daar gewoon in als het niet vriest. Dat deed ik vroeger ook en dat ging prima.
Pipapaardje schreef:Ik snap niet zo goed waarom de gemeente dit op zou moeten lossen? Die bak heeft toch gewoon een eigenaar?
Ibbel schreef:Die eigenaar is 9 van de 10 keer de gemeente. Net zoals voetbalvelden, zwembaden en sporthallen in eigendom van gemeentes zijn. Er zijn maar weinig sportverenigingen zo financieel gezond dat ze vastgoed met een waarde van een miljoentje of zo in eigendom kunnen hebben.
De profvoetbalverenigingen kunnen dat, hoewel volgens mij Amsterdam Arena van de gemeente is, en niet van Ajax - maar dat terzijde.
Pipapaardje schreef:Er valt natuurlijk wat te zeggen voor het financieren van breedtesport als gemeente, maar of een gloednieuwe binnenbak voor paardrijden daaronder zou moeten vallen vraag ik me af... Er valt denk ik wat voor én wat tegen te zeggen.
Winged schreef:denk dat de inzet een nieuw dak moet zijn. Maar dan alsnog.. Als het een commerciële accommodatie is, waarom is er dan geen geld voor onderhoud?
Ibbel schreef:Pipapaardje schreef:Ik snap niet zo goed waarom de gemeente dit op zou moeten lossen? Die bak heeft toch gewoon een eigenaar?
Die eigenaar is 9 van de 10 keer de gemeente. Net zoals voetbalvelden, zwembaden en sporthallen in eigendom van gemeentes zijn. Er zijn maar weinig sportverenigingen zo financieel gezond dat ze vastgoed met een waarde van een miljoentje of zo in eigendom kunnen hebben.
De profvoetbalverenigingen kunnen dat, hoewel volgens mij Amsterdam Arena van de gemeente is, en niet van Ajax - maar dat terzijde.
Winged schreef:Gemeentes zitten in 2026 met het zgn ravijnjaar. Dan komt er heel wat geld minder binnen vanuit het Rijk. Dus de kans dat die even gaat sponsoren bij een commerciele rijbaan... Denk het niet. Weet niet hoeveel miljoen zij gaan beknibbelen komende jaren... Maar reken maar dat het lastig gaat worden.
Enzo_Ollie schreef:Maar is het ook niet dat de gemeente in kwestie roept de paardensport gemeente van Nederland te zijn? Dan is het wel heel krom als gemeente om de verenigingen weg te 'laten' gaan
(ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het wel fijn vind dat bij mijn vereniging nu in het indoorseizoen meer wedstrijden zijn gezien ze bij ons de locatie nu huren voor wedstrijden)
Winged schreef:Enzo_Ollie schreef:Maar is het ook niet dat de gemeente in kwestie roept de paardensport gemeente van Nederland te zijn? Dan is het wel heel krom als gemeente om de verenigingen weg te 'laten' gaan
(ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het wel fijn vind dat bij mijn vereniging nu in het indoorseizoen meer wedstrijden zijn gezien ze bij ons de locatie nu huren voor wedstrijden)
gemeentes moeten flink bezuinigen. De gemeente waar ik werk gaat komend jaar al 3 miljoen bezuinigen, in 2026 waarschijnlijk nog een ronde.
Dat zal in Hoogeveen niet heel veel anders zijn.
Dus waarom zou je een plek waar je geen eigenaar van bent gaan sponsoren met een renovatiekostenplaats van een dikke ton (schatting van mijn kant, denk dat een ton nog aan de krappe kant is)
Gebruikers op dit forum: 95Ellen, Dorella_L, janneke584, joyce83, Swift en 23 bezoekers