Bronzen standbeeld van Lusitano kondigt paardenmarkt Torhout aan

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Bronzen standbeeld van Lusitano kondigt paardenmarkt Torhout aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-24 18:56

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Op zaterdag 29 juni vindt de paardenmarkt in het Belgische Torhout plaats en dit bronzen standbeeld is speciaal voor deze markt geplaatst. Het moet het hoofd van een Lusitano paard voorstellen. Het beeld weegt maar liefst 3.6 ton.

Dirk Santens uit Ichtegem is de maker van dit imposante beeld. De kunstenaar heeft al een hele verzameling van bronzen dieren, maar hij is vooral fan van paarden. "De spierkracht, de souplesse en het majestueuze van deze edele dieren inspireert me", zegt Dirk zelf. Naast dit prachtige beeld neemt hij nog wat kleinere exemplaren mee om tentoon te stellen op de markt.

"De markt gaat niet alleen over het kopen en verkopen van paarden", zegt Schepen van Land- en tuinbouw Hans Blomme. "Met dit beeld laten we dat zien. We hopen zo een breder publiek aan te spreken en te laten zien dat er voor elk wat wils is".

Op maandag 1 juli wordt het beeld weer weggehaald.

Klik op een van de bronnen voor een foto van het betreffende beeld.

Gebruikte bronnen:

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

BrankaZ

Re: Bronzen standbeeld van Lusitano kondigt paardenmarkt Torhout aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 19:07

Dit is een onderwerp waar ik eigenlijk een foto van het beeld had verwacht (of gehoopt). Daar gaat dit toch over?

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg (Loesje)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 19:25

Er is geen foto die wij mogen gebruiken en in de laatste zin staat waar je de betreffende foto kan vinden.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Ik zoek een kantoorbaan voor 36/40 uur in de omgeving van Achterveld. Max 30 min reizen. Geen opleiding/ervaring maar wel motivatie om te leren en opleidingen te doen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 09:23

Mooi, jammer dat het beeld weer weg gehaald wordt na de markt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie