Bokt Community

De bonte paarden van Mer1980. Foto: Mer1980
1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik ben nog van het eerste uur geloof ik. Ik zat op Paardenpraat en we gingen met een groep naar Bokt over. Het is dik 20 jaar geleden, maar weet wel dat ik eerst op Paardenpraat zat. Daar is het begonnen.
2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Mer1980 schreef:Een vriendin heeft ook een 2 jarig shetlandmerrietje te koop gehad voor 100 euro en iemand vroeg haar aan de telefoon: Krijgen we voor dat geld ook een zadel en een hoofdstel dan kan mijn dochter meteen rijden??????
3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Heel eerlijk, het valt wel mee. Ik was al 23, dus het penny-gehalte was al af aan het nemen, al kan ik nu 20 jaar later nog steeds wel eens als een penny uit de hoek komen. Die pluizige shetlandveulens

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik ben een kleinschalige fokker van dressuurpaarden en dan vooral met een kleurtje. Daarnaast zit ik in de Foktechnische commissie dressuur bij het NRPS. Ik duik dus graag in de dressuurbloedlijnen en vermaak mij dan ook met name in dat soort topics. Ook ben ik dol op topics waarin mensen hun paardenpaleisje aan het (ver) bouwen zijn.
5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Ontspanning. Ik probeer dagelijks wel even de topics door te neuzen al is het nu met mijn werk, gezin en uit de hand gelopen paardenhobby wel wat Tetris spelen met de tijd. Ook leer ik nog steeds bij, heb een tijdje een pony met zomereczeem gehad en hier vind je dan toch tips & tricks.

Het bonte geluk van Bokker Mer1980. Foto: Mer1980
100%!

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik zou heel erg graag paarden aan huis willen hebben. Helaas wil mijn man niet weg. Wij verhuren zeilschepen en hebben zelf ook een groot schip: Zeilschip Bounty. We wonen in een prachtig groot appartement in de Bataviahaven, prima levensbestendig, met het schip recht voor de deur. Hier wonen is echt prachtig, maar niet mijn droom. Ja, als ik 80 ben. Maar ik ben pas 43 en had graag nog de paarden in de tuin gehad. Ik heb wel second best. Ik pacht een stuk grond van de gemeente, waar ik mijn eigen stallen op heb. Daar lopen nu 5 paarden/pony's, 30+ kippen en 1 stalkat.
8. In jouw profiel lees ik dat jij een paard hebt door een gouden kans van Bokker Janderegelaa. Hoe is dat zo gekomen?
Ik ken Mark al meer dan 20 jaar, misschien al 25 jaar. Ik volg zijn fokkerij ook al jaren. Ik heb in een ver, ver verleden ooit nog eens een oude merrie overgenomen, waar ik een prachtig zwart merrieveulen van Special D uit had gefokt. Helaas is die na 2 weken overleden door de veulenziekte en ik ben toen gestopt met de paarden. Daarna ben ik heel wat jaren uit de paarden geweest. Nu ben ik zelf weer actief in de fokkerij en hij had uit de Dodona-lijn een prachtige bonte merrie gefokt. Hij moest minderen en bood haar aan voor een vriendenprijs, omdat hij weet dat ik er goed voor zorg. Ik heb eigenlijk direct ja gezegd. Ik wilde haar wel even zien, maar in de auto er naartoe had ik al besloten. Mijn man wist van niets. Ik had al meerdere bontjes lopen, dus eentje extra viel niet op. Rapunzel Dodona MVN loopt nu bij mij en is nu hopelijk drachtig van Powerbank.
9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
horsii
10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Hoe zij dat toch allemaal doet, 2 paarden aan huis, werk, een gezin en een mega verbouwing en of ze liever niet wat meer grasland erbij had willen hebben.