Expositie ‘Van Muze tot Meesterwerk’ op 29 en 30 juni 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Expositie ‘Van Muze tot Meesterwerk’ op 29 en 30 juni 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 19:39

Persbericht Paard Verzameld
Algemeen

Afbeelding
Foto: Remco van der Kruis

Soest – Voor het derde jaar op rij werken Stichting De Paardenkamp en Paard Verzameld,
internationaal platform voor hippische kunst, samen om een jaarlijkse tentoonstelling van
paardenkunst te presenteren. Dit unieke evenement toont dit jaar het creatieve talent van 12
internationale kunstenaars van het Paard Verzameld Collective, die op prachtige wijze de essentie van
de paarden bij De Paardenkamp vastleggen in hun artistieke uitingen. Twaalf kunstenaars uit Nederland, Duitsland, Zwitserland en Amerika hebben hun muze vastgelegd in hun favoriete medium, variërend van olie- en acrylverfschilderijen, sculpturen, illustraties, film, fotografie en conceptuele kunst. Daarnaast staan er ook enkele demonstraties en ‘artist talks’ op de planning, en zijn alle kunstenaars aanwezig om je alles te vertellen over ‘hun’ muze.

Op 29 en 30 juni transformeert Boerderij Het Gagelgat in een levendig kunstdorp. Kom langs en laat je
betoveren door de magie die ontstaat wanneer de muzes de hoofdrol spelen in meesterwerken!
De reacties van vorige jaren waren zeer lovend en bezoekers hebben hun ogen uitgekeken. Dit jaar
belooft minstens zo spectaculair te worden. Een wandelroute leidt bezoekers langs alle tentoongestelde
werken. Dit alles vanuit de stallen waar normaliter de bewoners van de stichting staan!
Alle werken zijn te koop en een deel van de opbrengst wordt door de kunstenaars gedoneerd aan de
stichting. Zo draagt u niet alleen bij aan uw kunstcollectie, maar steunt u ook de waardevolle missie van
De Paardenkamp.

De expositie ‘Van Muze tot Meesterwerk’ vindt plaats op 29 en 30 juni van 10.00 uur tot 16.00 uur en de
toegang is gratis. Parkeren kan op de grote parkeerweide van De Paardenkamp naast het Avia
tankstation. Boerderij Het Gagelgat (Birkstraat 107) bevindt zich op loopafstand.

Afbeelding
Drie kunstwerken van Jana Kunzler. Foto: Paard Verzameld

Afbeelding
Een kunstwerk van Mirelle Vegers. Foto: Paard Verzameld

Afbeelding
Een kunstwerk van Ellen Pitlo. Foto: Paard Verzameld

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Expositie ‘Van Muze tot Meesterwerk’ op 29 en 30 juni 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:53

Leuk! Ik ga dit jaar kijken, deelnemen zat er helaas niet in.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:03

Wat een lekker persbericht. Ik ben er bij met mijn werken en zou het leuk vinden om bokkers te ontmoeten! (Ik ben alleen heel slecht in namen just so you know)

Leuk dat je komt San!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:22

Wat tof, de expo hier zo uitgelicht. :D Ik ga zelf niet exposeren, maar zal onderdeel uitmaken van het levend decor op zaterdag gewapend met pen en papier en linoleum en gutsen ;) Dus België zal ook vertegenwoordigd worden.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:50

Uiteraard ben ik er weer bij met 2 nieuwe werken.
Zin in!!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 17:47

Hoe leuk! Ik exposeer dit jaar niet , maar ga zeker kijken!