Nieuw paard voor Daphne van Peperstraten: Sonnenberg JAM

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Nieuw paard voor Daphne van Peperstraten: Sonnenberg JAM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-24 20:15

Eurodressage
Sport

Afbeelding
Daphne van Peperstraten, hier met Greenpoint's Cupido tijdens het EK Junioren 2017.
Foto: Amanda Fotografie

Daphne van Peperstraten, lid van het Nederlandse team U25, heeft een nieuw paard aan haar stallen toegevoegd: Sonnenberg JAM.

De zwarte Hannoveraanse ruin werd geboren in 2018 en is van Secret uit de merrie Serenade (Swarovski x Furst Heinrich). Hij is gefokt door Klaus-Dieter Rickels.

Linda Kouwenhoven
Sonnenberg is in eigendom van JAM Stables in Nederland. Hij werd getraind en uitgebracht door Linda Kouwenhoven.

De combinatie werd 12e in de eerste ronde van de Hannoveraanse kampioenschappen 2022 voor jonge paarden in Verden, ze scoorden een 7.8. Hiermee gingen ze niet door naar de finale.

In 2023 plaatsten ze zich tijdens de kwalificatiewedstrijd in Cloppenburg voor de Bundeschampionate. In Warendorf werden ze uiteindelijk 45e in de troostfinale voor vijfjarigen met een 7.1.

De combinatie nam ook deel aan de Horsefood-competitie in Nederland.

Daphne van Peperstraten
Christa Larmoyeur, voormalig Grand Prix-amazone, paardenhandelaar en de werkgever van Linda Kouwenhoven, verkocht Sonnenberg JAM aan Daphne van Peperstraten.

“Ik ben erg blij met hem en kijk er naar uit om met hem aan de slag te gaan”, vertelt Daphne aan Eurodressage. “We gaan ons best doen.

Van Peperstraten werd in 2017 Europees kampioen bij de Junioren. In 2020 werd ze opnieuw Europees kampioen, nu bij de Young Riders. Sinds 2022 komt ze uit in de Grand Prix bij de U25 met haar nummer één-paard, de 17-jarige Cupido (Johnson x Duko), en op Lichte Tour-niveau met de 12-jarige Hotmail (Apache x Silvano N).

Van Peperstraten verduidelijkt nog dat haar familie mede-eigenaar is van Sonnenberg, naast de JAM Stables. “Een mooie nieuwe samenwerking”, voegt ze er nog aan toe.

Afbeelding

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie