Pony's na lange zoektocht gevonden bij klas die op schoolkamp is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Pony's na lange zoektocht gevonden bij klas die op schoolkamp is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-24 19:08

Omroep Flevoland
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Maureen Stegeman Fotografie

Ze staan nog steeds voor een raadsel, Thalassa en Harold, eigenaren van manege Noordoostpolder in Bant. Vrijdagochtend vroeg ontdekte Thalassa bij het voeren van de paarden tot haar schrik dat er twee ontbraken. Shetlandpony's Bella en Minnie waren in geen velden of wegen te bekennen.

En dat terwijl, net zoals elke avond al elf jaar lang, alles goed was afgesloten. Elke nacht worden de dieren van de buitenbak in de binnenbak gezet. Dan doen de twee eigenaren de deuren ook op slot.

Groot bos, kleine paarden
Toch staan de eigenaren nu voor een probleem. "Het bos is best wel groot en de dieren zijn klein, als ze in het bos lopen dan kunnen we ze moeilijk zoeken."

Toch zit er niets anders op. Thalassa verdwijnt met de auto het bos in, op zoek naar Bella en Minnie. Ook boswachter Harco Bergman wordt ingeschakeld om mee te zoeken. Harold blijft achter op de manege om te kijken of de dieren daar ergens staan.

Paarden in de tuin
"Toen ik op het erf was, kwam er iemand aan op de fiets", vertelt Harold. "Die verbleef met een school op vakantiepark Eigen Wijze. Hij had twee shetlanders gevonden en ze vastgebonden en vroeg of wij er een paar kwijt waren." Een anderhalf uur durende zoektocht komt tot een eind.
De man ontdekte de twee paarden toen ze 's ochtends vroeg wakker werden op het vakantiepark dat 800 meter van de manege ligt. "Toen zagen ze twee shetlanders in de tuin staan te eten bij het vakantiepark."

'Walk of shame'
Wat volgt is, in de woorden van de eigenaar, een 'walk of shame' voor de twee paarden. Al komen de dieren vanwege hun 'dikke pens' bijna niet meer vooruit, ze hebben namelijk uren gras kunnen eten. "Die zitten een paar dagen op dieet, dat moet even wat minder", zegt Harold.

Hoe de dieren hebben kunnen ontsnappen, is nog steeds niet helemaal duidelijk. Mogelijk hebben ze zich op een of andere manier door de deuren heen gewurmd, zeggen Harold en Thalassa. Die worden nu iets zwaarder gemaakt, zodat een ontsnapping in de toekomst hopelijk niet mogelijk meer is.

Op de website van Omroep Flevoland zijn foto's van de pony's te zien.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

Monique1963

Re: Pony's na lange zoektocht gevonden bij klas die op schoolkamp is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 22:04

Tja vakantiepark Eigen Wijze, dat trekt natuurlijk Eigenwijze shetten aan. Of hebben kids van dat vakantiepark de pony's soms meegenomen?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 23:19

Manege Noordoostpolder in Bant? Vroeger was die in Emmeloord. Heb ik iets gemist, of zijn er tegenwoordig twee van die maneges in de Noordoostpolder?

Hoe dan ook, fijn dat de shetten veilig terug zijn, hopelijk krijgen ze geen last van al dat gras wat ze naar binnen hebben kunnen werken.

I like it when the Earth rotates.
It really makes my day.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 23:30

Voor de eigenaren is het een grote schrik geweest, maar ik moet toch wel grinniken dat het gewoon weer shetten zijn die op avontuur gingen. Wat een clowns :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 08:56

Haha ja het zijn en blijven shetlanders :+ , de hobbits onder de paarden. :D

Gelukkig zijn ze weer terecht. :)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Tzatziki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 14:49

Zoolgangster schreef:
Manege Noordoostpolder in Bant? Vroeger was die in Emmeloord. Heb ik iets gemist, of zijn er tegenwoordig twee van die maneges in de Noordoostpolder?

Hoe dan ook, fijn dat de shetten veilig terug zijn, hopelijk krijgen ze geen last van al dat gras wat ze naar binnen hebben kunnen werken.

Klopt, hij is verhuisd. Sinds 2015 zitten ze in Bant :)

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 15:13

Monique1963 schreef:
Tja vakantiepark Eigen Wijze, dat trekt natuurlijk Eigenwijze shetten aan. Of hebben kids van dat vakantiepark de pony's soms meegenomen?

Haha, goeie :D Eigenwijs ... zou wel eens kunnen.

Maar ergens durf ik toch ook wel te vermoeden dat er enkele kinderen de pony's even willen 'lenen' hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 15:38

Marilu schreef:
Monique1963 schreef:

Haha, goeie :D Eigenwijs ... zou wel eens kunnen.

Maar ergens durf ik toch ook wel te vermoeden dat er enkele kinderen de pony's even willen 'lenen' hebben.

Dit was ook mijn gedachte en had verwacht dat het verhaal met de zoektocht zo ook zou eindigen.

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 17:31

Mijn eerste gedachte was toch dat een paar kinderen met die pony’s aan de haal zijn gegaan :=

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 22:46

Zoolgangster schreef:

Ze zijn een paar jaar geleden verhuisd naar Bant. Nu heb je wel manege Emmelerbos in Emmeloord.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie