Laatste intocht Eper Paardenvierdaagse trekt veel publiek

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14555
Geregistreerd: 20-04-16

Laatste intocht Eper Paardenvierdaagse trekt veel publiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 15:07

Hoefnet
Algemeen

Afbeelding
Bokker Jorex - Intocht Eper Paardenvierdaagse 2024.
Foto: Sure_lee


Van 4 tot 7 juni werd de 29ste en daarmee de laatste Eper Paardenvierdaagse georganiseerd. Het recreatieve paardensport-evenement heeft vanaf 1993 jaarlijks plaatsgevonden. Vanwege de nieuwe wetgeving waarin bepaald is dat grote evenementen in het bos niet meer toegestaan zijn in het broedseizoen, heeft de organisatie besloten dat dit de laatste keer was. De populaire Paardenvierdaagse heeft door corona de zesde jubileumeditie net niet gehaald.
Wat in 1993 begon als evenement met een lokaal karakter, was in de loop der jaren uitgegroeid tot een paardensportspektakel waar vanuit alle delen van Nederland enthousiaste deelnemers naar toe kwamen om vier dagen lang aangespannen of onder zadel te genieten van de prachtige omgeving.
Vier gevarieerde routes met elke een lengte van twintig kilometer leidden de deelnemers door bossen, langs weides en over heidevelden.

De laatste avond werd traditioneel de intocht door het centrum van Epe gereden, waarna de Paardenvierdaagse afgesloten werd met een prijsuitreiking voor de mooiste, leukste, origineelste of stijlvolste uitdossingen bij de intocht en het felbegeerde ‘lintje’ voor degenen die minstens drie dagen meegereden hebben.

Ook bij deze laatste intocht was veel publiek op de intocht afgekomen om de deelnemers in hun kostuums te bewonderen, waarbij RTV794 aanwezig was om te filmen.


Gerelateerd topic:
[EV] Eper Paarden4daagse 2024
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 11-06-24 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto aangepast

Sure_lee

Berichten: 10509
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Laatste intocht Eper Paardenvierdaagse trekt veel publiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:39

Leuk dat mijn foto is gebruikt!
Ik kreeg echt even tranen in mijn ogen toen er combinaties voorbij kwamen die een boodschap bij zich hadden over hoe jammer het is dat de vierdaagse moet stoppen en dat iedereen langs de kant ging klappen.
Het is zo'n ontzettend leuk evenement!

Pallatin

Berichten: 2624
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Laatste intocht Eper Paardenvierdaagse trekt veel publiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 22:45

Hé? Waren dat de enige combi’s die meereden met de intocht? Van dat filmpje? Voorgaande jaren waren dat er toch veel meer? Of was dit maar een deel van de intocht? Ontzettend jammer dat dit de laatste keer was

pjer
Berichten: 1646
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Laatste intocht Eper Paardenvierdaagse trekt veel publiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 23:30

Ik schat dat ongeveer een derde tot max de helft van de deelnemers ook de intocht deden, wij durfden het ook niet aan, door het dorp rijden is een ding maar met duizend of meer toeschouwers, muziek etc. nee dat is niet voor elk paard.

Jorex

Berichten: 10082
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Laatste intocht Eper Paardenvierdaagse trekt veel publiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 23:39

Mijn linkerpony raakt ook altijd hyper overprikkeld van de menigte in het centrum. Terwijl rechts vroeger de angsthaas was, maar die vindt het juist wel gezellig en blijft dus dodelijk kalm. Mijn linker kalmeert dan ook weer zodra we het centrum weer uit lopen. Ik vind het zelf ook erg jammer dat het dit jaar voor het laatst was, maar de organisatie heeft het nog niet opgegeven om toch op 1 of andere manier weer doorgang te krijgen van wat ik afgelopen week heb opgevangen qua geluiden.

Pallatin

Berichten: 2624
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 17:42

pjer schreef:
Ik schat dat ongeveer een derde tot max de helft van de deelnemers ook de intocht deden, wij durfden het ook niet aan, door het dorp rijden is een ding maar met duizend of meer toeschouwers, muziek etc. nee dat is niet voor elk paard.

Ik was er de vorige 3 intochten bij maar dat waren toch een stuk meer deelnemers dan ik hier op het filmpje heb gezien.

Anne_GTI

Berichten: 18224
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Laatste intocht Eper Paardenvierdaagse trekt veel publiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 18:24

Mijn paard vond de intocht erg grappig. Ik ook want ik reed naast die clown.

manzano

Berichten: 24199
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:47

Pallatin schreef:
pjer schreef:
Ik schat dat ongeveer een derde tot max de helft van de deelnemers ook de intocht deden, wij durfden het ook niet aan, door het dorp rijden is een ding maar met duizend of meer toeschouwers, muziek etc. nee dat is niet voor elk paard.

Ik was er de vorige 3 intochten bij maar dat waren toch een stuk meer deelnemers dan ik hier op het filmpje heb gezien.


Ik weet de aantallen niet, maar had sowieso het gevoel dat aantal deelnemers minder was. De route komt altijd langs mn huis (1 of 2x) en ik zei dit jaar al tegen mn vriend dat er dit jaar voor mn gevoel veel minder waren.