Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Hoe haal je het in je hoofd. Wat een stress voor moeder en veulen.
Slecht voor de zaken lijkt me ook. Ik zou iig 2x nadenken om nog zaken te doen met zulke mensen en in de regio zullen de namen wel bekend zijn.
capopjekop schreef:Hoe haal je het in je hoofd. Wat een stress voor moeder en veulen.
Slecht voor de zaken lijkt me ook. Ik zou iig 2x nadenken om nog zaken te doen met zulke mensen en in de regio zullen de namen wel bekend zijn.
Alja schreef:capopjekop schreef:Hoe haal je het in je hoofd. Wat een stress voor moeder en veulen.
Ik kom uit de regio maar zou niet weten om wie het gaat of welke bokker het is.
littleroosie schreef:Ik ken het verhaal en de man ken ik ook gezien ik in het bestuur van het bonte paarden stamboek heb gezeten. Ik wil niks goed praten over het veulen wegnemen bij haar moeder, maar het verhaal is wel wat groter dan hier wordt beschreven, veel paardenleed en verdriet wat mensen wordt aangedaan door de eigenaresse van het veulen.
Getup schreef:Daphne__ schreef:Deze bokker zal vast blij zijn met haar voorpagina vermelding
Zonder deze post zou ik niet eens weten, dat er een bokker bij betrokken is![]()
Maar wat een gedoe , zeg. Hoe kom je erbij , een veulen van 3 maanden mee te nemen
Urbanus schreef:Getup schreef:Zonder deze post zou ik niet eens weten, dat er een bokker bij betrokken is![]()
Maar wat een gedoe , zeg. Hoe kom je erbij , een veulen van 3 maanden mee te nemen
Denk dat het veulen beter af was geweest bij de veroordeelden dan de eigenaresse van die opvang.
capopjekop schreef:Hoe moet bokt weten dat dit over jou gaat?
denisesilver schreef:Maar ook het feit dat het veulen van het bestuurslid apart moet worden gezet om het geruzie uit te praten. Hallo? We hebben het over een 3 maanden oud veulen, die nog afhankelijk is van de merrie?
Axel_Valerie schreef:denisesilver schreef:Maar ook het feit dat het veulen van het bestuurslid apart moet worden gezet om het geruzie uit te praten. Hallo? We hebben het over een 3 maanden oud veulen, die nog afhankelijk is van de merrie?
En dat is ook juist wat er niet klopt aan het verhaal. Het veulen was een maand ouder, er is door een dierenarts vastgesteld dat ze uit elkaar moesten. De merrie is erg ziek en het veulen kon geen voedingstoffen meer uit haar krijgen.
Het ging voor de hengstenhouder dan ook eigenlijk niet om een zakelijk conflict maar meer om de dode en zieke paarden die bij hem op het terrein waren gedumpt door mevrouw. Zakelijk had hij dit allang opgegeven. Mevrouw wilde niet betalen maar de hengstenhouder wilde geen betaling meer in de vorm van dode of half dode paarden van stichting de paardenhoefjes. En hij wilde het veulen veilig zetten.
BrankaZ schreef:En het welzijn van de dieren is niet voor de rechter gekomen, maar het weghalen van veulen dat nu dus als diefstal wordt gezien.
Alle goede bedoeningen ten spijt, maar dat heeft wel een strafblad opgeleverd.
Gebruikers op dit forum: haha1995, JudithGigi, Nezumichan, SemrushBot, valonka en 9 bezoekers