Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yessy schreef:Misschien heel naïef gedacht, maar volgens mij zijn dit activiteiten die je niet kan uitvoeren als de pony het vreselijk vindt. Voor heel veel takken van sport kun je paarden (helaas) afstompen maar als ze een hekel hebben aan kinderen en gefrunnik dan lijkt me dat ze nooit een geschikte 'eenhoorn-pony' worden. En er zijn zat pony's die niets liever doen dan kroelen en frunniken, helemaal als er een vriendje mee mag. Dus wat mij betreft valt het onder dezelfde categorie als bijvoorbeeld blindengeleidehonden. Sommige dieren moeten nu eenmaal werken voor hun eten. En dan is dit misschien voor veel pony's een betere optie dan rondjes hobbelen op een manege
callippo schreef:Ik zie 100x liever dat een pony kleurtjes in de manen krijgt en door kindjes geknuffeld wordt, dan de (veel grotere aantallen) sportponies die elk weekend op wedstrijd gaan (in de knotjes, dat vinden we wel normaal?) en moeten presteren, onder flinke druk van de ouders (op zowel kind als pony).
Dat laatste zie ik hier helaas te vaak bij de ponyclub.
Lusitana schreef:Ik snap ze wel, het gaat heel erg de Amerikaanse kant op waar alles een soort van Disneysausje krijgt en mensen een totaal verkeerd idee hebben van natuurlijk gedrag van dieren en dan verbaasd zijn als er ongelukken gebeuren en iedereen aanklagen.
VuurVleugels schreef:Lusitana schreef:Ik snap ze wel, het gaat heel erg de Amerikaanse kant op waar alles een soort van Disneysausje krijgt en mensen een totaal verkeerd idee hebben van natuurlijk gedrag van dieren en dan verbaasd zijn als er ongelukken gebeuren en iedereen aanklagen.
Dat, maar ook een station daarvoor al als er nog geen ongelukken gebeuren. Precies vanwege wat in de OP staat: de meeste pony's laten het maar gebeuren. Je maakt mij niet wijs dat ze blij worden van gillende meisjes en hun moeders die de pony als speelgoed zien die alles maar moet doen wat zij van die pony willen.
Belachelijke 'het dier staat in onze dienst'-praktijken, wel erg blij om te lezen dat de puppy-yoga al verboden is.
En, for the love of all that is good, KAP met van alles goedpraten omdat er heel ergens anders op een heel ander terrein van het leven ook pony's sterven door wolven.
VuurVleugels schreef:Dat zeg ik inderdaad ook niet, het is beide erg. Maar ik vind het bizar hoe dit, en veel andere dingen op bokt, rechtgel*ld wordt door de wolven erbij te halen. Je mag helemaal niks meer zeggen over dierenleed tot die wolven uitgeroeid zijn, lijkt wel.
De termen "drogreden" en "non-argument" komen nog niet eens in de búúrt van zo'n redenering.
Gebruikers op dit forum: Coline28, Googlebot, YandexBot en 6 bezoekers