Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wintu schreef:De Appleby horse fair staat niet bekend om het welzijn van de tinkers.
Staat ook op de site van de Appleby horse fair zelf. Dus om het gelijk af te doen als stemmingsmakerij is een beetje jammer en doet het dier ook geen recht.
Wintu schreef:De Appleby horse fair staat niet bekend om het welzijn van de tinkers.
Staat ook op de site van de Appleby horse fair zelf. Dus om het gelijk af te doen als stemmingsmakerij is een beetje jammer en doet het dier ook geen recht.
beert schreef:Wintu schreef:De Appleby horse fair staat niet bekend om het welzijn van de tinkers.
Er staat overal hetzelfde artikel. Maar als een paard op een fair "worked to death" is, dan hebben mensen dat toch zien gebeuren en hadden ze toch in kunnen grijpen? Ik zie het gewoon echt niet voor me wat er dan gebeurd is.
Als een paard zo afgebeuld wordt dat hij dood neervalt en vervolgens kan de koetsier het paard dood achterlaten en met tuig en koets verdwijnen (neem ik dan aan, anders hoeven ze hem niet te zoeken?) en dat op een fair met 30.000 mensen, dat roept op zijn minst vragen op.
En natuurlijk hoort een jong paard niet zomaar dood te gaan. Maar ik blijf het artikel warrig en vaag vinden.
Edit. Er is maar 1 persoon die het stemmingmakerij noemt. Dat bericht uitvergroten, in meervoud zetten en er termen als bomenknuffelaar bij zetten, dat is dan ook op jouw beurt stemmingmakerij
Earth schreef:Beert het zijn zeer grote families die elkaar beschermen tot de dood dus het zal me niks verbazen als niemand het wil 'verklikken'. Dat keur ik uiteraard niet goed, maar zo werkt het blijkbaar met deze families.
beert schreef:Ik snap echt niks van dit bericht. Allemaal nietszeggende details over de stokmaat van het dier en hoe laat het was. Maar niet wat er dan gebeurd is. En hoe kun je nou wel weten dat een paard de dood in is gejaagd, maar niet de koetsier lokaliseren? Die zit dan toch op de koets zou je zeggen? Of is het paard dood gevonden op de fair? Dus dat die daar ineens lag?
VuurVleugels schreef:Weer een mooi voorbeeld van hoe sommige (letterlijk) gewoon stoppen met lezen zodra bekend is dat een bericht van een bepaalde partij afkomstig is, wat ik een tijdje terug ook al omschreef.
pluisje88 schreef:VuurVleugels schreef:Weer een mooi voorbeeld van hoe sommige (letterlijk) gewoon stoppen met lezen zodra bekend is dat een bericht van een bepaalde partij afkomstig is, wat ik een tijdje terug ook al omschreef.
Ik ben gestopt met lezen omdat ik dit artikel niet te lezen vind zo slecht/vreemd. Dat heeft totaal niks met mijn interesses, niveau, politieke voorkeur of “gekleurdheid” te maken. Na jullie commentaar toch maar het hele artikel gelezen.
Ik blijf het een bijzonder verhaal vinden dat je op een evenement met 30.000 bezoekers een pony dood kunt laten werken en mishandelen ( de pony blijkt onder de wonden te zitten volgens het artikel) zonder dat iemand iets doet. Een jonge pony stort niet maarzo in elkaar tijdens het werk dus dat moet uren geduurd hebben. Als ze deze mensen zelf niet wouden aanspreken dan was er in die uren tijd genoeg geweest om die instanties erbij te halen, de politie in te schakelen, beeldmateriaal te verzamelen ect..
stond erbij en keek ernaar dus. En dan noemen jullie mij een boomknuffelaar. Goeie kans dat ik hem zonder nadenken van de bok gesleurd had. Ik kan zeer slecht tegen onrecht.
Wintu schreef:Jammer dat je er niet was, dan had het dier nog geleefd zeker.....Door het artikel niet serieus te nemen, kijk je al weg en jij wilt me vertellen dat je ter plekke wel iets had gedaan? Tja..
pluisje88 schreef:Wintu schreef:Jammer dat je er niet was, dan had het dier nog geleefd zeker.....Door het artikel niet serieus te nemen, kijk je al weg en jij wilt me vertellen dat je ter plekke wel iets had gedaan? Tja..
Ah dus een artikel van slechte kwaliteit vinden is tegenwoordig een misdaad? Door vragen te stellen over een artikel en te zeggen dat je iets een vreemd/onvolledig verhaal vindt kijk je weg bij onrecht?
Juist ja. Goed verhaal![]()
Ik ken dit evenement niet en ook de organisatie niet. Maar ik vind het artikel behoorlijk emetioneel geschreven en kreeg er een sterk peta/dier en recht gevoel bij. Ik lees nu bij cathalijne dat dit niet het geval is.
@vuurvleugels. Ik heb geen problemen met organisaties die opkomen van dieren. Ik heb wel problemen met campagnes die gestoeld zijn op halve waarheden en daarmee een hetze oproepen tegen andere mensen. Hoe meer je mensen verdeelt, hoe minder je oplost. Polarisatie daar houd ik niet van. Het maakt me niet uit over welk thema de aanleiding daartoe gaat.
beert schreef:Ik snap echt niks van dit bericht. Allemaal nietszeggende details over de stokmaat van het dier en hoe laat het was. Maar niet wat er dan gebeurd is. En hoe kun je nou wel weten dat een paard de dood in is gejaagd, maar niet de koetsier lokaliseren? Die zit dan toch op de koets zou je zeggen? Of is het paard dood gevonden op de fair? Dus dat die daar ineens lag?
Gebruikers op dit forum: _Lois_, Amethyst_, HighFly_, JPitty, NadjaNadja, schaapie18, SemrushBot, Sewri en 27 bezoekers