Topmerrie Nadine op 29-jarige leeftijd overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Topmerrie Nadine op 29-jarige leeftijd overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-24 18:35

KWPN
Algemeen
Ingezonden door meerdere Bokkers

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud met Exquis Nadine. Foto: ©Olympia/Kit Houghton/FEI

Nadine, het voormalige toppaard van Hans Peter Minderhoud, is op 29-jarige leeftijd overleden. De door Gerard Vervoorn gefokte Nadine behoorde onder het zadel van Hans Peter Minderhoud jaren lang tot de Nederlandse dressuurtop en boekte vele successen.

Hans Peter Minderhoud scoorde met Nadine (TCN Partout uit Charites pref prest van Roemer, fokker Gerard Vervoorn) vier teammedailles, waaronder WK-goud, EK-goud en Olympisch zilver, en er was ook individueel succes. In 2011 nam de merrie afscheid van de sport en kort daarna kocht Minderhoud de merrie over van haar voormalige eigenaar, Ton Kies. Hans Peter Minderhoud maakte het droevige nieuws gisteravond via Facebook bekend:

Vaarwel Nadine
Afgelopen week heeft mijn geweldige Nadine ons voor altijd verlaten op de trotse leeftijd van 29 jaar. Na een ernstig geval van koliek hadden we de hartverscheurende beslissing om haar in slaap te laten brengen. We zijn diep bedroefd, maar even dankbaar voor 21 jaar samen vol vreugdevolle momenten, successen en vriendschap.

Nadine's eigenaar, Mr Kies, vertrouwde Nadine aan mij toe toen ze acht jaar oud was en we hadden de beste tijd samen: We wonnen Team Gold op het EK in Turijn in 2007, Team Zilver op de Olympische Spelen in Hongkong in 2008 en: We hebben het gehaald in de Top-5 in de individuele ranglijst. Het ging verder in 2009, toen we vierde werden bij de WK-finale in Las Vegas, gevolgd door een nieuwe gouden medaille in 2010 met het Nederlands team op de World Equestrian Games in Kentucky. In 2011 gaf Nadine ons weer een Team Bronzen Medaille op het EK in Rotterdam, waarna we besloten om haar op 16-jarige leeftijd in haar welverdiende pensioen te sturen.

Ik kocht Nadine bij Mr Kies zodat ze bij mij kon logeren voor haar pensioen en Nadine genoot de laatste 13 jaar samen met haar vrienden Flirt, Undercover, Next One en Tony in de weilanden van het GLOCK HORSE PERFORMANCE CENTRUM.

Ik wil het hele GHPC-team bedanken voor het dag in dag uit op Nadine passen - vooral Anna. Anna stond 20 jaar aan Nadine's zijde en was haar beste vriendin. Nadine had het niet beter kunnen hebben.

We hebben haar tot haar laatste adem begeleid en ik wil Veterinair Paardencentrum Kootwijkerbroek bedanken voor de zorg.

Het is moeilijk om langs de wei te lopen en te weten dat Nadine er niet meer is. Maar ik ben eeuwig dankbaar voor alle onvergetelijke momenten die deze fantastische merrie ons heeft gegeven. We zullen de herinneringen voor altijd eren.

Mijn lieve Nadine, ik hoop dat je weer bij je vrienden bent daarboven.

Bedankt voor alles.

Je zal altijd in mijn hart zijn en ik zal je nooit vergeten.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

Kabayo

Re: Topmerrie Nadine op 29-jarige leeftijd overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:49

Chapeau dat ze niet net zoals de meeste succesvolle sportpaarden wordt "afgedankt" als leerpaard en haar juist een prachtig pensioen hebben gegunt.

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:57

Ahhhhh, Nadine <3 Wat een fantastische merrie was dat toch!
Een prachtige leeftijd van 29 behaald, maar het afscheid komt voor je gevoel altijd te vroeg.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:16

Fantastische merrie <3 , sterkte voor iedereen die haar nu moet missen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:19

Bijzondere merrie met een behoorlijk karakter. Sterkte voor Hans Peter en zijn team. Prachtige leeftijd heeft ze behaald.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:06

Beetje jammer dat Ellen van den Berg niet wordt genoemd. Is de grondlegger van de dressuurbasis van Nadine en behaalde hele mooie resultaten met haar. Nadine is haar toen ‘ontnomen’ en naar HP gegaan. Dat zal niet makkelijk zijn geweest.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:32

Dat schoot ook meteen door mijn hoofd, maar ja, het is een stuk van HP. Die zal daar niet aan gedacht hebben of zelfs maar geweten hebben.

In der Ruhe liegt die Kraft.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie