Algemeen

Milou Dees en Francesco. Foto: © FEI/Lukasz Kowalski
De Nederlandse U25-amazone Milou Dees is aangenomen als stalruiter bij Stoeterij Sprehe in Duitsland. Ze zal gaan werken onder leiding van Sabine Rueben. De 23-jarige Dees maakte dit nieuws zelf bekend op social media.
TeamNL-jeugdruiter
Dees begon haar internationale dressuurcarrière bij de Pony's in 2015, met de Welshpony Mystery Dancer. (Veenstra's Promise x Bokkesprong Czardas). Ze bracht de pony uit tot en met 2016.
In 2017 stapte ze over naar de Junioren met de nu 14-jarige KWPN-ruin Francesco (Florencio x Krack C). In 2018 behaalden ze een plek in TeamNL voor het EK Junioren in Fontainebleau, waar ze goud wonnen met het team en achtste werden in de kür op muziek.
In 2019 startte ze niet internationaal, maar in 2020 kwam ze weer terug als Young Rider. Ze kreeg weer een plaats in TeamNL voor het EK Young Riders van 2021 in Oliva Nova, waar ze goud wonnen met het team en brons in de finale van de kür op muziek. Ze won dat jaar ook brons op het NK Young Riders. Daarna volgde er weer een jaar pauze van internationale wedstrijden en in 2023 stapte ze over naar de U25. Ze kwam aan de start in Pilisjaszfalu en Kronenberg. Dit jaar startte ze in Lier en Tolbert, en ze won zilver op het NK U25.
Professioneel amazone
Anderhalf jaar geleden nam Dees een baan aan als professioneel amazone in de stal van Arie Yom-Tov, Sport Pro Horses in Uden, Nederland. Ze bracht in 2023 de jonge paarden Space Oddity (Santo Domingo x Laurentio) en Francois de la Serre (Finnigan x Riccio) voor hem uit op CDI-wedstrijden.
Dees is klaar voor een nieuwe omgeving en verhuist naar Duitsland om te werken bij stoeterij Sprehe.
“Komende week verhuizen Ces (Francesco) en ik naar Duitsland om mijn carrière als amazone voort te zetten bij Gestüt Sprehe”, schrijft ze op Instagram. “Bedankt voor deze kans, Albert Sprehe en Sabine Rueben! Ik kijk erg uit naar mijn nieuwe avontuur.”
Ze zal samenwerken met de Italiaanse U25-amazone Beatrice Arturi en Sabine Rueben.