Paarden die door Londen galoppeerden, komen binnenkort weer in actie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Paarden die door Londen galoppeerden, komen binnenkort weer in actie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-24 21:48

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Ingezonden door een Bokker

Afbeelding
De Household Cavalry in Londen. Foto: R. Boed/Wikimedia Commons

Eind april galoppeerden er vijf paarden van de Household Cavalry door de straten van Londen. Deze waren eerder geschrokken tijdens een training en op hol geslagen, waarbij ze hun ruiters hadden afgeworpen. Nu komt er goed nieuws vanuit Londen: drie van de paarden zijn weer volledig hersteld en zullen op 15 juni meelopen met Trooping the Colour. Dat is de dag waarop traditiegetrouw de verjaardag van de regerend vorst wordt gevierd. De andere twee paarden, Vida en Quaker, herstellen nog van hun verwondingen.

Op 24 april schrokken de paarden van bouwwerkzaamheden, waarbij ook puin naast hen op de grond viel. De dieren galoppeerden door de straten van Londen en botsten in paniek tegen onder andere een taxi en een bus. Beelden van de paarden, waaronder een hevig bloedende Quaker en Vida, gingen de hele wereld over. Toen de dieren gevangen konden worden, bleek dat ze er slecht aan toe waren. James Cartlidge, de Minister van Defensie, liet toen al weten dat hun toestand ernstig was. Eind april hebben beide paarden een operatie ondergaan. De toestand van Quaker verbeterde al snel, en ook Vida ging met kleine stapjes vooruit.

Afgelopen woensdag gaf het Britse leger een verklaring af over de gezondheidstoestand van de paarden en de soldaten die gewond raakten bij het incident. Drie van de vijf paarden zijn intussen alweer aan het werk. Zij zullen, tegen de verwachtingen in, waarschijnlijk zelfs meelopen tijdens de optocht op 15 juni. De andere twee, Quaker en Vida, herstellen nog in de wei, maar zoals het er nu naar uitziet, zullen ook zij over een tijdje weer aan het werk kunnen. Ook de soldaten gaan vooruit. Drie van hen hebben hun werkzaamheden hervat. Twee anderen zijn nog bezig met hun herstel, maar ook zij zullen op termijn hun dienst kunnen hervatten.

Het Britse leger deelde ook een video van Quaker en Vida die even de benen strekken in hun wei. In de gebruikte bronnen is deze video te bekijken.

Gebruikte bronnen:

Gerelateerde artikelen:
[VN] Twee paarden die door Londen draafden ernstig gewond
[VN] Op hol geslagen paarden Londen geopereerd, ze herstellen goed

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 13:32

Wat een fijne beelden! <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie