Isabell Werth trekt Wendy terug voor Duitse kampioenschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Isabell Werth trekt Wendy terug voor Duitse kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-24 20:19

Eurodressage
Sport

Afbeelding
Isabell Werth, hier met Emilio tijdens de wereldbeker dressuur 2023/2024 in Basel.
Foto: Martin Dokoupil/FEI/Flickr

Isabell Werth heeft Queenparks Wendy teruggetrokken voor de Duitse kampioenschappen dressuur, van 6 tot en met 9 juni 2024 in Balve.

Balve is de eerste van twee verplichte selectiewedstrijden voor het Duitse team voor de Olympische Spelen. Het CDIO Aachen is de tweede.

Werth begon Queenparks Wendy aan het begin van 2024 te rijden, nadat haar vorige ruiter Andreas Helgstrand werd geschorst voor alle Deense teamactiviteiten gedurende het jaar 2024. De merrie is in eigendom van Bolette Wandt, die een fokkerij runt in het Franse Chateau de Fontaine. Werth’s sponsor Madeleine Winter Schulze kocht een aandeel in de merrie en Wendy verhuisde naar Duitsland.

Ze maakten hun wedstrijddebuut in Le Mans, waar ze in de Grand Prix naar 74.348% reden en in de Special naar 74.511%. Van daaruit gingen ze naar het CDI Aachen Festival 4 Dressage, waar ze een punt aan hun scores toevoegden: 75.065% in de Grand Prix en 75.149% in de Special. Tijdens het CDI Mannheim waren de juryleden heel enthousiast en beloonden de combinatie in de Grand Prix 77.000%. In de Special scoorden ze 76.255%. Dit gaf Wendy voorrang op stalgenoot Quantaz, om in aanmerking te komen voor de Olympische Spelen.

Er is echter een kink in de kabel gekomen en Wendy zal niet aan de start komen in Balve.

“Helaas heeft Wendy zondag een kleine verwonding opgelopen in de paddock, ze heeft een kneuzing”, vertelt Werth. “Dit heeft nu rust nodig en dat is waarom zij niet gaat starten in Balve. Quantaz draagt de verantwoordelijkheid nu alleen op zijn schouders. Dit is uiteraard jammer, maar ik kijk nog steeds uit naar Balve en Quantaz.”

Als Wendy snel herstelt van haar kleine paddockverwonding, zal ze nu de ‘makkelijkere’ route kunnen kiezen voor teamselectie, door deel te nemen aan het de 4*-tour tijdens het CDIO Aachen.

Afbeelding

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie