Pony verdwenen na inbraak circus, snel weer gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Pony verdwenen na inbraak circus, snel weer gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-24 20:18

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Een circuspony, dit is niet pony Wodka uit dit artikel.
Foto: Victor Dam/Wikimedia Commons

Een drama voor Nationaal Circus Barani, dat zijn tenten had opgeslagen in het Limburgse Meerssen. Zaterdagmiddag, tijdens de voorstelling, is er een inbraak geweest op het terrein. Inbrekers klommen via een raam in de woonwagens. Het circus is nu al zijn geld kwijt, plus een hoop sieraden en erfstukken. Ook hun pony Wodka was korte tijd vermist.

Na de voorstelling ontdekten de artiesten de inbraak. Mede-eigenaar Johan Zinnecker vertelt dat de boeven in de woonwagens de boel doorzocht hebben, terwijl daar ook een baby lag te slapen. Hij is heel blij dat het kindje ongedeerd is gebleven. De politie is gealarmeerd en doet onderzoek, al is het de vraag of daar iets uitkomt. “De wagens staan zo opgesteld dat je van buiten niet veel ziet. Het enige wat we weten, is dat er een grijze auto met een Pools kenteken is gespot", zo vertelt Zinnecker aan L1 Nieuws.

Naast dat al hun spaargeld (tussen de 10.000 en 11.000 euro) weg is, de 4500 euro aan geld uit de kassa en een boel sieraden en erfstukken, bleek zondagochtend dat ook hun pony Wodka niet meer in zijn stal stond. Zinnecker dacht dat het dier gestolen was, omdat een pony de staldeur niet zelf open krijgt. Ook zie je normaal gesproken wel hoefafdrukken op het terrein, of is zo’n dier daar wel terug te vinden. Maar dat was nu niet het geval. Zondagmiddag kwam er echter goed nieuws, de pony was in goede gezondheid aangetroffen. Het dier liep bij een zorgboerderij, zo’n drie kilometer bij het circus vandaan. Het dier is intussen opgehaald en staat weer in zijn stal.

Het circus zou doorreizen naar Reuver, maar dat was door de inbraak korte tijd onzeker. Omdat al het geld verdwenen was, kon er niet eens meer diesel voor de vrachtwagens gekocht worden. Buurtbewoners begonnen daarom een inzamelingsactie voor het circus. Deze bleek heel succesvol, op het moment van schrijven is er al bijna 16.000 euro opgehaald. Hierdoor kan het circus verder op tournee.

Op Youtube is een video verschenen waarin de mede-eigenaar van het circus vertelt wat er is gebeurd:

Gebruikte bronnen:

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

kally

Re: Pony verdwenen na inbraak circus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 08:40

Triest….maar als bepaalde personen al inbreken in huizen is dit te makkelijk.
Wat dat betreft zijn je spullen nergens meer veilig en zullen ook dit soort gezelschappen die veel opener
leven er voor moet gaan waken.

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 12:06

Tjee wat intens triest.
Heel fijn dat er geld is ingezameld maar daarmee krijgen ze de verloren sieraden en erfstukken niet terug.
Het is te hopen dat die toch nog weer ergens opduiken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie