Duitse springamazone moet paarden evacueren vanwege hoogwater

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Duitse springamazone moet paarden evacueren vanwege hoogwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-24 21:33

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Simone Blum en DSP Alice tijdens de World Equestrian Games 2018 in Tyron.
Foto: Martin Dokoupil/FEI/Flickr

Het zuiden van Duitsland gaat gebukt onder massieve regenval. Rivieren, beken en sloten lopen vol en treden buiten hun oevers door het vele water. Ook de terreinen van springamazone Simone Blum zijn ondergelopen, daarom heeft zij haar paarden moeten evacueren. Het water stond op het hoogste punt een meter hoog in haar stallen.

Blum is gevestigd in het Beierse Zolling, vlakbij de rivieren de Amper en de Pegel. Op foto’s op de website Springreiter.de is goed te zien hoe hoog het water is gekomen. In de stallen stonden 34 paarden, waaronder de merrie Alice waarmee Blum in 2018 goud won bij de World Equestrian Games in Tyron. De dieren zijn met vrachtwagens en tractoren in veiligheid gebracht. Enkele paarden staan bij de Bayerischen Reit- und Fahrverein, een aantal andere edele rossen is ondergebracht bij vrienden van de amazone.

Hansi Blum, de man van Simone, vertelt aan Springreiter.de: “ik werd vanmorgen (2 juni 2024-red.) eerder wakker dan normaal. Op dat moment stond het water al in de tuin. Toen ging alles heel snel. Binnen korte tijd liep het water al de stallen in. De schade is enorm, het water is vreselijk smerig en ook de hele hooioogst is verloren gegaan.” Een klein lichtpuntje is wel, volgens Hansi: “ons huis is niet getroffen en ook de stallen van mijn schoonzus zijn nog droog. Deze liggen wat hoger.” De geplande vakantie naar Italië moeten ze waarschijnlijk wel even uitstellen. “Donderdag is er een grote schoonmaak gepland. Buren en vrienden willen ons helpen schoonmaken en opruimen. Gelukkig hebben veel mensen zich aangemeld”, zegt Hansi Blum opgelucht.

Gebruikte bronnen:

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie