Bokt Community
Over de regenboog is een rubriek binnen de Bokt Community. Hierin willen we overleden viervoeters een laatste eerbetoon geven op [VN] Voorpagina Nieuws. Bellatrix verzorgt Over de Regenboog.
Als er wel paarden over de regenboog zijn gegaan maar hier niet tussen staan, kan dat verschillende redenen hebben. De eigenaar is er misschien nog niet klaar voor of heeft er geen behoefte aan.
Doucette

lizy29 schreef:Alsof iemand het halve verhaal uit de kaft gescheurd heeft, ging ons boek dicht voordat ons verhaal ten einde was. Na een korte maar zware strijd waarin ziekte en domme pech bij elkaar kwamen blies je in onze armen je laatste adem uit. Je hebt gevochten om bij ons te blijven maar je lijf kon niet meer. Het gat wat je achterlaat is enorm en je kalme maar grappige karakter word gemist in de wei.
Vaarwel Doucette, nooit zullen we je vergeten. Geef je ominaomi een knuffel van ons.
De Dais

Apple schreef:Stukje tekst is wat lastiger. Ik heb eigenlijk alles wel in haar IM topic gezet. Hoewel ik daar bijvoorbeeld niet in heb genoemd dat ze bij de vorige eigenaren "Diva" heette en dat wij dat maar snel hebben veranderd in "Daisy". Af en toe kwam de "Diva" wel de kop opsteken, maar gelukkig was het voornamelijk Daisy![]()
Ik heb ook niet genoemd dat wij haar als wedstrijdnaam Daisy Dexter's Daughter hebben genoemd (naar vader Dexter) en dat ik dus vervolgens op een springwedstrijd ben omgeroepen als "en dan nu in de ring *naam* met 3D"![]()
Of dat er een Weatherbys paspoort bij zat, het Engels Volbloed stamboek. Vader was immers een volbloed, maar moeders een koudbloed luisterend naar de naam "Button's McDuff". Herhaaldelijk dus gehad dat mensen als dierenartsen of wedstrijdsecretariaten eens naar het paspoort keken, vervolgens naar De Dais, dan weer naar het paspoort![]()
Of een van de eerste keren dat ze onze hoefsmid zag. Hij vroeg of zij zo bedoelt was als fokproduct of dat ze een 'foutje' was. De Dais, hoewel uit de UK, verstond heel goed Nederlands en heeft hem dus ter plekke gebeten. Daarna is het wel een soort van goed gekomen tussen die twee hoewel hij vooral niet moest beginnen over 'dikke buik' of 'korte pootjes' en alles voorzichtig in drievoud moest vragen anders kreeg hij gelijk het boze oog.
Nou ja, teveel om op te noemen dus. We missen De Dais.
Fleur

Annefleur200 schreef:12 jaar geleden werd voor mij het mooiste veulentje geboren. Mijn Fleur![]()
Oh wat was ik gek op haar. Maar wat een karakter.. in de jaren daarna vaak gedacht aan verkopen want wat was ze pittig. Maar toen er eventuele kopers kwamen en ik in huilen uitbarste wist ik genoeg. Deze pony hoort hier.
We gingen hard aan de slag en met resultaat. Lezen en schrijven konden we. We gingen voor elkaar door het vuur. Ze was mijn alles. Mijn wereld. En wat stort die wereld dan in als je hoort dat het niet meer goed komt en je haar moet laten gaan.
Bijna 12 jaar mocht ze worden. 12 waanzinnige jaren. Maar minstens 20 jaar te weinig..
Wat word ze ontzettend gemist.
Maar ze is voor altijd in ons hart.
Mijn Fleurtje, mijn etterbakkie
Fo

Cioccolato schreef:Woorden schieten te kort waar nog zoveel te vertellen was.
Na 7 mooie jaren heb ik afscheid moeten nemen van mijn lieve Fo. Net voor de finishlijn van je huidige dracht nam je je ongeboren veulen mee. Je zachte karakter kenmerkte je als fokmerrie, die gaf je absoluut door. Je was geliefd op stal en je had er nog jaren moeten staan om al die liefde te ontvangen.
We missen je. Rust zacht mijn lieve Fo.
Shadow & Barry

Pomski schreef:Op 16 mei zijn Shadow en Barry overleden. Beide waren zeer geliefde lespony's bij de Ponyhoeve in Andijk.
Een week eerder werd Shadow ziek en werd gedacht aan een dunne darm koliek. Shadow werd geopereerd maar een goed herstel bleef uit. Toen bijna een week later ook Barry ziek werd met dezelfde symptomen kwam de dierenarts met de vernietigende conclusie dat beide pony's aan grass sickness leden en er geen kans op herstel was. Vanaf de eerste symptomen waren beide pony's kansloos. Beide pony's waren jong, gezond, geliefd en worden vreselijk gemist!