Isabell Werth brengt nieuw Grand Prix-paard uit: Special Blend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Isabell Werth brengt nieuw Grand Prix-paard uit: Special Blend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-24 22:26

Eurodressage
Sport

Afbeelding
Isabell Werth, hier met Superb tijdens IB/TDM 2024.
Foto: Marlies Trap Fotografie

Isabell Werth heeft haar debuut gemaakt met haar nieuwe Grand Prix-paard, de 9-jarige Oldenburger hengst Special Blend.

Bij de kleine, regionale wedstrijd in Hamminkeln won ze de Grand Prix met 74.633%. Hiermee bleef ze Marcus Orlob op Jane, van Alice Tarjan, voor. Hij reed naar een score van 73.267%. Marcus Orlob is zich aan het voorbereiden op zijn debuut op Europese CDI-wedstrijden, als onderdeel van de route naar selectie voor het Amerikaanse olympische team.

Special Blend
Special Blend is een Oldenburger. Hij werd geboren in 2015 uit Sezuan en de merrie H.W’s Hurrican (Hotline x Sandro Hit x Donnerhall. Hij is gefokt door Hannelore Weber.

Special Blend werd aangeboden tijdens de voorselectie voor de Oldenburger hengstenkeuring 2017, maar kwam toen niet door de selectie. In 2019 werd hij niet gekozen tijdens de voorselectie voor de zadelproef van het Oldenburger Stamboek, maar kwam uiteindelijk toch op de deelnemerslijst terecht. De hengst werd niet goedgekeurd. De bedoeling was dat hij verkocht zou worden tijdens de Oldenburger Eliteveiling op 6 april 2019, maar staat niet op de lijst met de resultaten van die veiling.

Twee weken na de hengstenkeuring, op 24 april 2019, keurde het Oldenburger Verband de hengst toch goed. Hij stond te boek met als eigenaren K. Ahrenshop en M. Schmidt uit Sulingen, Duitsland.

In juni 2019 werd hij door Lydia Jordan uitgebracht in de rubrieken voor 4-jarigen tijdens een regionale wedstrijd in Milte.

Helgstrand
Aan het einde van 2019 kondigde Helgstrand Dressage aan dat de zwarte hengst bij hen in Denemarken was. Helgstrand bood hem onder zijn naam aan tijdens de hengstenkeuring van het Deense Warmbloed in 2020 en hij werd goedgekeurd. Betina Jaeger stelde hem in Herning onder het zadel voor.

De hengst doorliep zijn 14-dagen durende verrichtingsonderzoek in Denemarken in maart 2020. Hij scoorde 8,63 punten voor dressuur, 6,83 punten voor springen en kwam uit op een totaal van 8,05 punten.

In het voorjaar van 2020 nam Jeanne Hogberg met Special Blend deel aan de eerste selectie voor het Duitse team voor de Wereldkampioenschappen voor jonge paarden, maar ze bereikten de tweede ronde niet. In de zomer van 2020 bracht Hogberg hem uit bij drie wedstrijden in Denemarken. Hier werden ze vierde, vijfde en achtste in de rubrieken voor 5-jarige paarden.

Isabell Werth
Werth koopt regelmatig paarden bij Helgstrand in Denemarken voor haarzelf en haar lesklanten. Special Blend is de volgende in een rijtje met onder andere Queenparks Wendy, Skovens Tzarina, Joshua, D’Avie, Majestic Taongo en So Unique.
Bij de Duitse paardensportfederatie staat de hengst nog steeds op naam van het bedrijf van Ahrenshop en Schmidt.

Afbeelding

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie