Amazone Georgie Campbell overleden na val tijdens cross Bicton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Amazone Georgie Campbell overleden na val tijdens cross Bicton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-24 14:46

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Ingezonden door een Bokker

Afbeelding
Georgie Campbell - Boekelo 2023. Foto: Ros Fotografie

De Britse eventingamazone Georgie Campbell is afgelopen zondag om het leven gekomen. Dit gebeurde tijdens de CCI4*-S rubriek van de Bicton Horse Trials in Devon. De 37-jarige amazone kwam samen met haar paard Global Quest ten val op hindernis 5b in de cross country, een boomstam in het water.

British Eventing, het nationale bestuur van de eventingsport in het Verenigd Koninkrijk, heeft een verklaring afgegeven naar aanleiding van het ongeval. “Met grote droefenis laten wij weten dat Georgie Campbell (Groot-Brittannië) op zondag 26 mei 2024 een fataal ongeval heeft gehad tijdens haar deelname aan de Bicton International Horse Trials in Devon, Engeland. Medische professionals kwamen onmiddellijk naar haar toe na haar val op hindernis 5b, maar konden haar leven helaas niet redden. Het paard, Global Quest, is ter plaatse nagekeken door de dierenarts en teruggebracht naar de stal. Hij is ongedeerd gebleven. Uit respect voor de privacy van de familie in deze extreem moeilijke en verdrietige tijden, zullen er geen verdere details gedeeld worden."

Georgie Campbell woonde in Kent en was getrouwd met de Nieuw-Zeelandse eventingruiter Jesse Campbell, die drie jaar geleden nog uitkwam op de Olympische Spelen in Tokio. Zelf vertegenwoordigde zij Groot-Brittannië tijdens meerdere Nations Cups en 5*-wedstrijden, waaronder die in Badminton en Burghley. Deze wist ze beiden uit te rijden. Ze kwam tijdens haar loopbaan meer dan 200 keer aan de start, waarvan ze zes keer wist te winnen. In 2023 was de combinatie nog in Nederland in actie te zien tijdens hun deelname aan de Military Boekelo. In Bicton reed zij de cross country CCI4*-S voor de tweede keer. Met het paard Speedwell had ze eerder in de rubriek al een foutloze ronde gereden. Tijdens haar parcours met Global Quest ging het dus mis. Na het tragische ongeval is de wedstrijd direct stilgelegd.

Observatiewedstrijd teamNL
Bij deze noodlottige wedstrijd in Bicton stond ook de volledige Nederlandse eventingtop aan de start, gezien de CCI4*S de enige verplichte observatiewedstrijd was in aanloop naar de Olympische Spelen in Parijs. Janneke Boonzaaijer met Champs de Tailleur, Sanne de Jong met Enjoy en Raf Kooremans met Crossborder Radar Love waren al over de finish op het moment van het ongeluk. Elaine Pen met Divali en Jordy Wilken met Curacao hebben de cross niet meer gereden. Sanne de Jong en Janneke Boonzaaijer zouden nog een tweede paard starten, respectievelijk Global Fairly Flashey en I’m Special N.O.P., waarmee ze op de longlist voor de spelen staan. Maar ook zij mochten de cross niet meer rijden. Hoe het nu verder gaat met de Nederlandse ruiters in aanloop naar de Olympische Spelen en welke observatiewedstrijden ze nog gaan rijden, is nog niet duidelijk.

Gebruikte bronnen:
Laatst bijgewerkt door JPitty op 28-05-24 14:11, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Foto gewijzigd

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

pluisje88

Re: Amazone Georgie Campbell overleden na val tijdens cross Bicton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:57

Pff wat verschrikkelijk. Zon jonge vrouw. Heel erg verdrietig.

Het lastste stukje van dit artikel vind ik best wel misplaatst. Alsof een selectie rijden belangrijker is dan iemand die omkomt tijdens een sportevenement. Bah… de gene die dit artikel heeft geschreven had daar wel even bij na mogen denken wat mij betreft.

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training.

Gezocht: doe het zelf of particulier plekje voor twee paarden op leeftijd in de Achterhoek (omgeving Dinxperlo)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 15:13

Heftig zeg..

Het is een groot risico in de eventing en meestal gaat het goed natuurlijk maar niet altijd..veel te jong.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 15:24

Ik vind helemaal niet misplaatst. Het is gewoon een feit wat besproken wordt naast dit tragische nieuws.
Er staat verder geen verkeerd woord in

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 15:40

Ongelofelijk tragisch bericht.. ;(

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 15:53

Verschrikkelijk ;(

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 16:07

Dat is triest!

En ik volg wel wat Pluisje zegt. Toen ik het artikel las, vond ik het laatste stuk ook wel erg sec, ook al zijn het feiten.

Don't take anything for granted

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:20

Wat een drama idd. En helemaal eens met pluisje. Behalve de inleiding en headline gaat dit hele artikel in horses over het gevolg van het staken van de wedstrijd voor de Nederlandse selectie. Na zo’n mededeling volkomen misplaatst.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:38

Het is een vreselijk ongeval.
Een zwarte dag voor onze sport.

Ik vind de aanvulling over de observatie wedstrijd absoluut ongepast.

Pabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:01

Wat een triest bericht.
Het blijft griezelig hoe makkelijk het kan gebeuren en dat terwijl ze vast veel moeijlijkere dingen heeft gereden. Hoe dan ook verdrietig.

Ik sluit me aan bij alle bovenstaande reacties over het laatste stukje van het bericht. Wellicht een losse post over maken...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:15

pluisje88 schreef:
Pff wat verschrikkelijk. Zon jonge vrouw. Heel erg verdrietig.

Het lastste stukje van dit artikel vind ik best wel misplaatst. Alsof een selectie rijden belangrijker is dan iemand die omkomt tijdens een sportevenement. Bah… de gene die dit artikel heeft geschreven had daar wel even bij na mogen denken wat mij betreft.

Idem inderdaad. Beetje harteloos.

Vreselijk nieuws. Heel veel sterkte aan de nabestaanden.

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

• Talent is pursued interest

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie