[FOTO] NK dressuur, de vrijdag

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14330
Geregistreerd: 20-04-16

[FOTO] NK dressuur, de vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 17:56

* Bokt.nl
Algemeen
Foto's en tekst door MamaMiesje.

Op het fraai gelegen terrein van het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo vind het NK dressuur deze week van donderdag t/m zondag plaats. Vrijdag, ging de eerste ruiter al vroeg van start, dus om 06:30 stapte ik in de auto met mijn cameratas en ging op weg naar het midden van het land.

Vanaf 08:00 verschenen de eerste combinaties in de ring van de hoofdpiste, bij het 2e onderdeel van de ACB dressuur voor pony's; Kür op Muziek.
Esmae Niessen met haar Strandgaards Do It My Way liet een mooie kür op een compilatie van Soft Cell's 'Tainted Love' zien. Ondanks een kleine storing bij C, brachten zij het samen tot een keurige derde plaats met 73.933 %

Afbeelding
Esmae Niessen en Strandgaards Do It My Way


Isabella Karajkovic en haar First Hummer plaatsten zich op een vrolijk swingend nummer op de tweede plaats met 73.950%

Afbeelding
Isabella Karajkovic en First Hummer

Sissi van Gijsen en haar groot ogende schimmel New Star 8, lieten op een romantische instrumentele compilatie een prachtige, soepel bewegende kür zien. Bijgestaan door haar zenuwachtige trainer, die een woeste vreugdekreet liet horen aan het einde van de proef, belandde zij op een welverdiende eerste plek met 77.783%

Afbeelding
Sissi van Gijsen laat een eenhandige galopvolte zien op New Star 8
Afbeelding
De winnares


In Ring 2 vond de kleine finale van de Provincie Gelderland Para dressuur plaats.

De vijf amazones reden alleen de FEI Para Dressage Grand Prix Test A, maar varieerden onderling in Grade I tot IV

Maud Haarhuis en Baron werden derde met 70.333%

Afbeelding
Maud Haarhuis en Baron

Loes Cevaal en de witte Dolce Gabbana kwamen met hun 70.747% op een tweede plek uit.

Afbeelding
Loes Cevaal en Dolce Gabbana

En Claire Overweg met Jackson B kwamen op een prachtige eerste plek, met 70.833%

Afbeelding
Claire Overweg en Jackson B

Weer terug in de hoofdpiste was ondertussen de TopFit Horseshop Children Finale 2e onderdeel al bezig. De jongedames en hun dieren lieten in de grote piste, omringd door tribunes en tenten, zich van hun beste kant zien. De uiteindelijke winnares - die de dag ervoor óók op de eerste plaats eindigde, werd Britt Kikkert-van der Linde op Jerenzo Texel met 77.047% Niet alleen had ze de dag ervoor dus ook al gewonnen op het eerste onderdeel, maar voordat ze met Jerenzo de winst pakte had ze ook nog Mid Knight Texel Hors Concours al rondgestuurd.

Afbeelding
Britt Kikkert-van der Linde en Jerenzo texel
Afbeelding

De tweede en de derde plaats waren respectievelijk voor Levi Heusinkveld met Harimann (74.959%) en Floor Kulik met Dutch Dandy D.J. (74.185%).

Het was ondertussen zachtjes gaan regenen, maar daar bleef het gelukkig blij, ondanks de heftige weersvoorspellingen.

Hengstenstation van Uytert was de sponsor van de ZZ-Zwaar rubriek.
Met een deelnemersveld van 12 combinaties varieerden de scores van 62% tot ruim 66%.

Met haar ruin Colt Sollenburg belandde Sam Oudhof, na een 2e plaats halverwege, uiteindelijk op de derde plaats met 66.237%

Afbeelding
Sam Oudhof en Colt Sollenburg

Marijke van Schaik en haar Horse Gym's Queback stond halverwege als 1e geplaatst, maar kwam aan het einde toch uit op een mooie tweede plek met 66.285%

Afbeelding
Marijke van Schaik en Horse Gym's Queback

De tweede helft van het klassement had echter nog een verrassing in petto en dat was Kimberly Pap met de schimmel Martinez. Zij pakten samen een verdiende eerste plaats met 66.761%

Afbeelding
Kimberly Pap en Martinez

De Provincie Gelderland Para Dressuur Finale kende ondertussen een podium met op drie Sanne Voets en Demantur RS2 N.O.P. met 78.845% Op twee Demi Haerkens met EHL Daula N.O.P. met 79.145% en op de eerste plaats Frank Hosnar met Alphaville N.O.P. met 79.285%.

Afbeelding
Prijsuitreiking para dressuur

Het einde van mijn dag naderde en in de hoofdpiste was het de beurt aan RS2 Dressage Lichte Tour, eerste onderdeel, kwalificatie Kür op muziek.
Bekende namen als Adelinde Cornelissen, Diederik van Silfhout en Hans Peter Minderhoud maakten hun opwachting. Maar ook jonger talent zoals Thalia Rockx en Danielle Heijkoop deden een gooi naar de prijzen.

Op de foto's hoor je natuurlijk geen muziek en dat is maar goed ook, want die was er niet.
Het was immers de kwalificatie voor de kür op muziek, die zaterdag 25 mei plaats gaat vinden (maar daarover gaat mede-Bokker aniek1985 jullie morgen vast meer over vertellen).

De maar liefst twintig combinaties zetten hun beste beentje(s) voor en de uiteindelijke uitslag was alsvolgt:

Adelinde Cornelissen en Luqiedo werden derde met 72.745%

Afbeelding
Adelinde Cornelissen met Luqiedo

Marieke van der Putten en Kuvasz RS2 werden ex equo tweede met 72.745%

Afbeelding
Marieke van der Putten en Kuvasz RS2

En de eerste prijs ging naar Hans Peter Minderhoud met Glock's Massimo met 74.265%


Helaas eindigde de dag voor mij sneller dan ik verwacht had en moest ik eerder naar huis dan ik wilde. Hierdoor heb ik de Hengstenstation van Uytert ZZ-Zwaar finale kür op muziek gemist.

De winnaars van dit onderdeel waren:
1. Diederik van Silfhout en New Orleans met 76.625%
2. Dinja van Liere met Mauro Turfhorst met 73.433%
3. Dominique Filion met Magic Mike Texel met 73.083%
Laatst bijgewerkt door Firelight op 28-05-24 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

3timesmom

Berichten: 1332
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: [FOTO] NK dressuur, de vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 07:25

Wat een leuk verslag en mooie foto's

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Re: [FOTO] NK dressuur, de vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 14:37

Die persoon op de 2e foto zit toch wel verschrikkelijk scheef op haar paard? Of misschien is het een momentopname en lijkt het alleen maar zo. Ik kom er niet helemaal uit.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18090
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [FOTO] NK dressuur, de vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 20:40

Het linker voorbeen van het paard strekt zich naar voren, dan lijkt het mij best mogelijk dat de rechterzijde van het paard iets naar rechts zakt en de ruiter dus ook :)