NK Dressuur: Britt Kikkert-van der Linde kampioene Children

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-04-16

NK Dressuur: Britt Kikkert-van der Linde kampioene Children

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-24 20:58

KNHS
Sport

Afbeelding
Britt Kikker-van der Linde met Jerenzo Texel - NK Dressuur 2024.
Foto: Michelle Gröninger


Voor Britt Kikkert-van der Linde (De Cocksdorp) klonk het eerste Wilhelmus van het NK Dressuur. De veertienjarige amazone werd gehuldigd als kampioene bij de Children. Met de KWPN-hengst Jerenzo Texel won ze overtuigend beide proeven. Esmae Niessen (Hulsberg) veroverde het zilver, Floor Kulik (Oude Tonge) kreeg de bronzen medaille omgehangen.

Britt Kikkert-van der Linde nam de titel over van de Limburgse Esmae Niessen en Dadona Diva, die tweede werden. Niessen won eerder op de dag zilver in de observatiewedstrijd bij de pony’s. Ze reageert sportief na haar tweede podiumplek. “Heel blij mee. Helaas ging de proef bij de Children niet zoals ik gehoopt had. Ik stond aanvankelijk niet op de startlijst, dus moest een paar minuten wachten tot ik de ring in mocht. Daarom was de focus wat minder. Dadona Diva liep de hele wedstrijd zo fijn, dat ik niet meer dan tevreden kan zijn. Het is Britt zo gegund.”

Het is voor Niessen haar tweede NK met de merrie. “Vorig jaar waren we hier kampioen en op het EK alle dagen de beste Nederlander. Dit jaar zijn we goed op dreef. Tweede op het NK is heel mooi. Ik heb nog niet nagedacht over de keuze of ik het EK Children of EK bij de Pony’s ga rijden. We moeten gewoon zien hoe dingen lopen. Ik geniet nu van het moment.”

Britt Kikkert-van der Linde won beide proeven van het NK Children overtuigend met de tienjarige hengst Jerenzo Texel, die door haar opa Wim is gefokt en eerder door haar moeder Eva in de sport is uitgebracht. “Ik ben heel blij. Het ging heel goed. Ik heb zelfs ook nog een nieuw persoonlijk record met Jerenzo gereden”, vertelt Britt breed lachend. “Nu doortrainen naar de laatste observatie. Ik was al heel blij met de eerste proef gisteren. Dat was de observatiedag. Toen won ik. Vandaag wilde ik gewoon goed rijden. Met de tweede plaats was ik ook blij geweest. Dit is nog beter.” Britt traint met haar moeder. “En met Loes Corsel en soms helpt Hans Peter Minderhoud me ook.”

Floor Kulik leek zelf nog wel het meest verrast met haar bronzen medaille met Dutch Dandy D.J. “Ik rijd hem pas drie weken. Hij is vier jaar niet op wedstrijd geweest. Het gaat heel goed. Dit had ik echt niet verwacht. Ik moest in een week Z1 rijden om een winstpunt te halen en KNHU bij de Children voordat ik hier mocht starten.”

Uitslag NK Children, Topfit Horseshop prijs
1. Britt Kikkert-van der Linde (De Cocksdorp), Jerenzo Texel (v.Enzo Ferrari), 156.972
2. Esmae Niessen (Hulsberg), Dadona Diva (v.Johnson), 152.119
3. Floor Kulik (Oude Tonge), Dutch Dandy D.J. (v.Lord Leatherdale), 150.860

Klik hier voor de volledige uitslag van het NK.

Klik hier voor de uitslag van het tweede onderdeel .
Laatst bijgewerkt door JPitty op 25-05-24 23:51, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Foto gewijzigd + tekst aangepast