Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ik denk niet dat het zo simpel zal zijn, iedere fokker heeft een eigen unieke visie die mee speelt in de fokkerij en de beslissingen. Dat maakt het ook zo mooi en interessant. Sommige hebben er gewoon een soort 6e zintuig voor. Ik weet zeker dat als deze alleen op AI af zouden gaan dat de resultaten niet hetzelfde zullen worden.
Raineri schreef:Oh wat interessant! Toevallig had ik vorige week ook een wild idee nav het topic over het vervangen van banen door ai. Je zou een fokker kunnen vervangen met ai. wellicht kun je met een heel groot bestand van standfotos en prestaties een kansberekening maken hoe een hengst/lijn vererfd, ook in combinatie met de moederlijn. Op basis van deze fenotypische informatie kun je berekenen welke hengst het beste past bij je fokmerrie. Wild idee. Maar alles is statistisch te berekenen
Gini schreef:Raineri schreef:Oh wat interessant! Toevallig had ik vorige week ook een wild idee nav het topic over het vervangen van banen door ai. Je zou een fokker kunnen vervangen met ai. wellicht kun je met een heel groot bestand van standfotos en prestaties een kansberekening maken hoe een hengst/lijn vererfd, ook in combinatie met de moederlijn. Op basis van deze fenotypische informatie kun je berekenen welke hengst het beste past bij je fokmerrie. Wild idee. Maar alles is statistisch te berekenen
AI schoot ook meteen door mijn hoofd.![]()
AI kan alleen maar werken met de informatie die de fokker geeft. Als je die dus op een bepaalde manier voedt met alle mogelijke feitelijke informatie + je eigen visie als fokker, waar je naartoe wilt, dat kan best nog wel eens interessant worden.
Gebruikers op dit forum: _Judith, Bielsje, ChelseaAyLee, denisesilver, DotBot, Koekie_186, Mighty05, NicoleKelos, rosak, shanna_dw, Tzatziki en 18 bezoekers