PvdD wil ritjes met de koets in de binnenstad van Culemborg verbieden

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14555
Geregistreerd: 20-04-16

PvdD wil ritjes met de koets in de binnenstad van Culemborg verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 18:44

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Wethouder Mischa Peters maakte afgelopen zaterdag een ritje op een koets door de binnenstad van Culemborg. Ze maakte dit tochtje vanwege de opening van de nieuwe buitenbak van de paardensportvereniging.

De Partij voor de dieren vindt dat koetsen in de (binnen)stad niet meer kunnen in deze tijd. Zij vinden de optoming van de paarden en de zwepen die gebruikt worden mishandeling. In meerdere steden zijn koetsen al verboden. Het gebruik van dieren voor het vermaak van mensen is ouderwets en moet stoppen, aldus de PvdD.

De PvdD vindt het schandalig dat de wethouder Sport dit ritje maakte en zelfs op social media heeft gepromoot.

Voor een foto van de wethouder op de koets klik je op de eerste bron hieronder.

Gebruikte bronnen:

Onali

Berichten: 18642
Geregistreerd: 16-03-06

Re: PvdD wil ritjes met de koets in de binnenstad van Culemborg verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:13

Maar dit was alleen vanwege de opening, dus waarom verbieden als het een eenmalig iets was.

En alsjeblieft kan die partij tegen de dieren zich niet eens inlezen |o

juval

Berichten: 13558
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: PvdD wil ritjes met de koets in de binnenstad van Culemborg verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:16

Aandacht trekkerij van de pvdd.

Er is totaal niets zielig aan dit paard en deze aanspanning. Ik ken deze mensen en er wordt heel prima voor gezorgd.

Pvdd weet echt niet waar ze het over hebben. :(

bloemm

Berichten: 238
Geregistreerd: 11-07-06

Re: PvdD wil ritjes met de koets in de binnenstad van Culemborg verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:28

Dat deze idioten überhaupt podium krijgen is al om te janken, nu ook nog even op bokt. Slechte ongefundeerde informatie.

Rocamor

Berichten: 11110
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:29

Ik zou zeggen, al die dieren die wij houden voor ons vermaak gewoon loslaten, zijn ze voor het vermaak van de wolf....

Elisa2

Berichten: 38778
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:57

Gaan we weer :roll:

Weet ze überhaupt wel iets over de optoming en de rol van de zweep?

Lalladidoo
Berichten: 285
Geregistreerd: 06-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 20:08

Wolven hebben niet zoveel te maken met dit onderwerp :)

Rocamor

Berichten: 11110
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 20:29

Citaat:
Het gebruik van dieren voor het vermaak van mensen is ouderwets en moet stoppen, aldus de PvdD.
Wat moeten we dan met al die dieren?

Gebruiken mag niet
Opeten mag niet
Houden mag (straks) niet.
Dan is toch het enige nog het loslaten... en dan worden ze wolvenvoer en daarmee hebben ze uiteindelijk wel wat te maken met het onderwerp

Jolien87

Berichten: 17568
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 20:31

Volgens mij wil de PvdD überhaupt niet dat de mens nog énig plezier beleven aan dieren, in de breedste zin van het woord.

link2thepast
Berichten: 194
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 11:20

Jolien87 schreef:
Volgens mij wil de PvdD überhaupt niet dat de mens nog énig plezier beleven aan dieren, in de breedste zin van het woord.


Dat klopt. Zolang de aandacht komt uit de dingen waar ze ' tegen' zijn vraagt ook niemand zich af waar ze ook echt ' voor' zijn.

TurdusMerula

Berichten: 23922
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:29

Ik besef me dat mijn mening wat controversieel kan zijn op een paardenforum. Maar van mij mag het inderdaad verboden worden. Ik geloof dat er goed voor de paarden gezorgd wordt, ik geloof ook dat de paarden het kunnen handelen. Maar ik vind het gewoon niet logisch.

En ja, de pvdd is niet per sé pro paardensport. En dat vind ik uit dierenoogpunt niet zo gek. :)

juval

Berichten: 13558
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:34

TurdusMerula schreef:
Ik besef me dat mijn mening wat controversieel kan zijn op een paardenforum. Maar van mij mag het inderdaad verboden worden. Ik geloof dat er goed voor de paarden gezorgd wordt, ik geloof ook dat de paarden het kunnen handelen. Maar ik vind het gewoon niet logisch.

En ja, de pvdd is niet per sé pro paardensport. En dat vind ik uit dierenoogpunt niet zo gek. :)


Waarom mag het gebruik van paarden wat jou betreft verboden worden?

TurdusMerula

Berichten: 23922
Geregistreerd: 09-04-05

Re: PvdD wil ritjes met de koets in de binnenstad van Culemborg verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:38

Het gebruik van paarden in deze zin... Ik vind het niet logisch om een vluchtdier midden in een binnenstad te laten werken. Ik denk dat er genoeg alternatieven zijn hiervoor.

kamsel
Berichten: 3432
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:50

‘De partij voor de dieren is tegen het gebruik van dieren voor vermaak’..

Dat is eerlijk zeggen waar ze voor staan, geen onderscheid tussen een bosritje, ritje door de stad, wedstrijd of lekker in je achtertuin..
Ik hoop dat dit ogen opent voor degenen die denken dat het allemaal wel meevalt bij de pvdd..

sterregoud
Berichten: 1942
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:53

kamsel schreef:
‘De partij voor de dieren is tegen het gebruik van dieren voor vermaak’..

Dat is eerlijk zeggen waar ze voor staan, geen onderscheid tussen een bosritje, ritje door de stad, wedstrijd of lekker in je achtertuin..
Ik hoop dat dit ogen opent voor degenen die denken dat het allemaal wel meevalt bij de pvdd..


Dus tegen sporten met dieren, paardrijden, dog trailen, gewoon een huisdier hebben zal ook wel niet in hún ideologie passen.

Het enige waar ze voor zijn is zo’n OVP achtige toestand. Zo natuurlijk mogelijk, ook met wolven. Fijn voor alle dieren.

liedje89
Berichten: 7167
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:07

Ik heb het idee dat hier gewoon een (buitenlandse) trend gevolgd word om rondritjes met een koets bijzonder zielig te vinden. Want het is naar mijn idee nogal raar om als de wethouder een ruitersport centrum opent, waar waarschijnlijk ook met bitten en zwepen word gereden, de PvdD hier enkel steigert om het ritje met de koets en dit wil verbieden ipv al die paarden die 'mishandeld' worden (volgens hun filosofie)?

Er zijn echt wel steden waar dit werkelijk een hele industrie is en het super logisch is om dat te reguleren maar Culemborg is niet echt New York ofzo.

juval

Berichten: 13558
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: PvdD wil ritjes met de koets in de binnenstad van Culemborg verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 04:52

Deze menner is lid van de vereniging en rijdt wekelijks les in de nieuwe buitenbak. Ter ere van de opening mocht de wethouder een stukje meerijden. De bak van de vereniging ligt heel dichtbij de stad, culemborg is klein en rustig. Het was eenmalig. Ik zie echt het probleem niet. Er komen wel meer mensen en aanspanningen zonder trailer naar de vereniging. Mag dat dan ook niet?

Geen paarden meer in het verkeer, is
dat wat je bedoelt, Turdus?

rien10
Berichten: 15241
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 07:19

sterregoud schreef:
kamsel schreef:
‘De partij voor de dieren is tegen het gebruik van dieren voor vermaak’..

Dat is eerlijk zeggen waar ze voor staan, geen onderscheid tussen een bosritje, ritje door de stad, wedstrijd of lekker in je achtertuin..
Ik hoop dat dit ogen opent voor degenen die denken dat het allemaal wel meevalt bij de pvdd..


Dus tegen sporten met dieren, paardrijden, dog trailen, gewoon een huisdier hebben zal ook wel niet in hún ideologie passen.

Het enige waar ze voor zijn is zo’n OVP achtige toestand. Zo natuurlijk mogelijk, ook met wolven. Fijn voor alle dieren.

Paardensport. Hondensport. Duivensport. (Klein)vee keuringen.
Er wordt met meer dieren sport bedreven dan alleen mee passen.

imaudy
Berichten: 5227
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 07:50

Het paard op de foto in culemborg vindt het zo te zien hartstikke leuk. Dikke onzin van partij van de dieren.

Ibbel

Berichten: 49638
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 08:27

TurdusMerula schreef:
Het gebruik van paarden in deze zin... Ik vind het niet logisch om een vluchtdier midden in een binnenstad te laten werken. Ik denk dat er genoeg alternatieven zijn hiervoor.


Maar in dit geval worden er standaard geen koetsritjes voor toeristen aangeboden in Culemborg.
En dat is wat de PvdD suggereert: dat er dagelijks paarden met koetsen in het centrum van Culemborg rondzeulen met toeristen. "En dat moet verboden worden, want sielugh..."

Wethouder wordt in het kader van de opening van een buitenbak ludiek vervoert door een menner, die daar wekelijks lest. Meer dan dat was het niet.

En zullen vermoedelijk ook wel eens bruidsparen per koets bij het stadhuis arriveren. Zelfde niveau.

Elisa2

Berichten: 38778
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 09:01

Zo kun je die hele partij toch niet meer serieus nemen met zulk dom geblaat terwijl ze totaal niet weten waar ze het over hebben? 8)7

Laat de PVDD eens naar de heer Mekel en SBB kijken hoe die met hun dieren omgaan en ze te pas en onpas afknallen, laten verhongeren of als wolvenvoer opofferen. DAT is pas zielig!

anjali
Berichten: 15627
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 09:14

Elisa2 schreef:
Zo kun je die hele partij toch niet meer serieus nemen met zulk dom geblaat terwijl ze totaal niet weten waar ze het over hebben? 8)7

Laat de PVDD eens naar de heer Mekel en SBB kijken hoe die met hun dieren omgaan en ze te pas en onpas afknallen, laten verhongeren of als wolvenvoer opofferen. DAT is pas zielig!

Helemaal mee eens. Deze partij is de weg kwijt geraakt. Daarom ben ik na 20 jaar lidmaatschap er ook uitgegaan.In het begin, met Marianne Thieme, vond ik ze echt goed en verfrissend.

Zoolgangster

Berichten: 9851
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 09:26

PvdD maakt geen onderscheid tussen uitgemergelde koets paarden in snikhete toeristische gebieden
en eventjes meerijden met een ervaren hobby menner die alles netjes voor elkaar heeft. 8)7
Duidelijk.

Er mogen van die club ook geen dieren door mensen geslacht worden, wel mogen diezelfde dieren levend uitelkaar getrokken worden door wolven.
Weet waar je (niet) op gaat stemmen, als je om dierenwelzijn geeft...

Albert

Berichten: 5755
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 10:02

Zoolgangster schreef:
Er mogen van die club ook geen dieren door mensen geslacht worden, wel mogen diezelfde dieren levend uitelkaar getrokken worden door wolven.
Weet waar je (niet) op gaat stemmen, als je om dierenwelzijn geeft...

Of de hongerdood sterven in de Oostvaardersplassen...
Een omheind terrein waaruit ontsnappen onmogelijk is.

Zoolgangster

Berichten: 9851
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 12:04

Albert schreef:
Zoolgangster schreef:
Er mogen van die club ook geen dieren door mensen geslacht worden, wel mogen diezelfde dieren levend uitelkaar getrokken worden door wolven.
Weet waar je (niet) op gaat stemmen, als je om dierenwelzijn geeft...

Of de hongerdood sterven in de Oostvaardersplassen...
Een omheind terrein waaruit ontsnappen onmogelijk is.


Ja, dat ook.