Carl Hester: “Dankbaar voor deze paarden”

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Carl Hester: “Dankbaar voor deze paarden”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 21:50

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Carl Hester en Fame tijdens het EK dressuur 2023 in Riesenbeck.
Foto: Leanjo de Koster/FEI/Flickr

De Britse olympiër Carl Hester heeft op zondag 12 mei een bericht op Instagram geplaatst, als reactie op zijn optredens dat weekend tijdens het CDI Hickstead op de rug van Fame en En Vogue. Hij denkt na over zijn samenwerking met de paarden, in het bijzonder onder de huidige omstandigheden, waarin sporten met paarden in twijfel wordt getrokken.

Hij schrijft het volgende:
“Ik denk dat de paarden me er afgelopen weekend aan herinnerden hoe speciaal deze momenten blijven en waarom zovelen van ons zijn toegewijd aan deze sport met de paarden. Zij maken in de eerste plaats deel uit van onze familie.

Als zij de ene proef na de andere lopen en een heel klein detail nog beter maken, hun uiterste best doen om aan onze wensen te voldoen en ons vergeven als we dingen op een bepaalde dag niet perfect vragen, het is dat gevoel van vertrouwen en partnerschap dat het trainen van paarden en het uitbrengen in wedstrijdbanen tot het grootste privilege maakt.

Op dit moment wordt er veel gepraat binnen de community en er zal in de toekomst ook genoeg te discussiëren blijven. Dit blijft belangrijk, maar wat er ook gebeurd in de komende maanden, ik kan eerlijk zeggen dat ik zo dankbaar ben voor de paarden, voor alles dat ze mij als ruiter tot nu toe hebben gegeven en op hun trots, die ze mij in weekenden als deze geven. En dat is alles waar ik om kan vragen.”

Afbeelding

pol013

Re: Carl Hester: “Dankbaar voor deze paarden”

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 08:22

Oh ik herken dat gevoel zo goed.
Dat je van je paard afkomt en denkt: deze samenwerking is zo van ons samen. Hoe kunnen mensen dit nou als slecht bestempelen :+:

Elisa2

Re: Carl Hester: “Dankbaar voor deze paarden”

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 08:30

Omdat ze het niet kennen vermoed ik..en ook niet alle ruiters rijden op een basis van samenwerking helaas. Daar zit imo ook het verschil, is de basis samenwerken of is het dwang?

Samenwerken kan inderdaad een magisch gevoel geven, mooi dat hij zich zo uitspreekt.