Edward Gal maakt succesvolle comeback

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 09:15

Maar het doel is juist te kunnen halthouden (met harmonie). Als je alles op z'n beloop laat om de harmonie maar goed te houden is het toch niet meer te beoordelen.
Ik heb er ook idd zo 1 die weet dat je bij A vaak moet aangalopperen dus halthouden op A is super lastig, maar als ik 'm daarin niet zou corrigeren zou ik ook een onvoldoende krijgen. Daar hoort geen verschil te zitten in basisdressuur of GP. Halthouden is halthouden, over alle andere oefeningen zou je nog een discussie kunnen voeren.

Al vind ik een overgang piaffe passage met een galoppas en daar nog gemiddeld een 6.7 voor krijgen ook wel wat aan de hoge kant :+

Ik snap wat je zegt, collega van mij is jury en had een poosje terug meisje in de ring in het L2, paard kon nog niet achteruit dus dat was een 0 want niet getoond. Ze deed ook geen poging tot. Maar ze reed wel in de 200 punten want de overige dingen correct uitgevoerd, dus die ging idd geen 'gevecht' aan en corrigeerde niet, maar als je GP rijdt moet je gewoon alles kunnen beheersen en niet iets moeten laten voor de harmonie (foutjes daargelaten natuurlijk)

c_alsemgeest

Berichten: 20705
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 09:33

MarjanB schreef:
Maar goed, dat stukje wachten en ontspannen tijdens halthouden is toch ook gewoon training? Ik bedoel zo’n dier, hoe heet je ze ook kan maken, kan je leren om te ontspannen. Huur een paar keer een tristan Tucker in om je uit te leggen hoe grondwerk werkt. Investeeer ook daarin om een paard zichzelf en zijn lijf te leren kennen en te ontspannen. Zo ingewikkeld is dat echt niet.


Ik ben het zeker met je eens dat alle onderdelen beheerst moeten worden. Maar ook TT krijgt niet alles goed hoor. Paard van een vriendin van mij heeft er meerdere malen gestaan, en dat "probleem" wat ook vooral mentaal was is nooit opgelost helaas. Paardje is nu verder bij een ander in de basis sport en recreatie.
Denk dat elk paard zijn min en pluspunten heeft en de dieren die ècht alles beheersen zijn uitzonderlijk. Nu zit vaak de heetheid in de weg bij obtspanning en halthouden, wellicht meer iets om er in combi vanuit passende proeven, maar zeker ook vanuit de fokkerij er naar te kijken.

Bielsje

Berichten: 1409
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:17

MarjanB schreef:
Maar goed, dat stukje wachten en ontspannen tijdens halthouden is toch ook gewoon training? Ik bedoel zo’n dier, hoe heet je ze ook kan maken, kan je leren om te ontspannen. Huur een paar keer een tristan Tucker in om je uit te leggen hoe grondwerk werkt. Investeeer ook daarin om een paard zichzelf en zijn lijf te leren kennen en te ontspannen. Zo ingewikkeld is dat echt niet.


Ik ben groot fan van TT hoor maar bij de clinic waar ik een (hele) tijd geleden was, was zijn eigen paard echt verre van ontspannen :'). En dat was op een locatie waar hij volgens mij vaker was geweest én het paard al een tijd op stal had gestaan in dezelfde ruimte.

En daarbij, geen enkele proef is perfect en je kunt geen 100% scoren imo. Als je een topper hebt die misschien punten laat liggen op het halthouden maar dat weer goedmaakt met andere punten, dan zie ik het probleem niet?
Het voordeel is ook nog dat als je op dat niveau het halthouden in het begin niet goed doet maar aan het einde wel, je gemiddeld nog best een leuk cijfer hebt want volgens mij zit dat daar altijd in 1 beoordeling als ik het goed heb.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:21

Volgens mij is het punt ook niet dat iemand met een paard dat niet stilstaat kan winnen, maar dat er een 6 wordt gegeven voor een niet getoond stilstaan.

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:28

Nou ja het hoeft van mij niet perse Trt te zijn maar goed, het idee om soms even de basis aan de hand te trainen zou ook niet zo gek zijn bij dit soort paarden.

Vraag me nog steeds af waarom het toen niet ging met rien als coach..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:31

MarjanB schreef:
Nou ja het hoeft van mij niet perse Trt te zijn maar goed, het idee om soms even de basis aan de hand te trainen zou ook niet zo gek zijn bij dit soort paarden.

Vraag me nog steeds af waarom het toen niet ging met rien als coach..

Rien is van de klassieke school. Hele goede trainer vind ik. Maar misschien niet helemaal aansluitend met hoe de ruiters van nu trainen.

Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:35

MarjanB schreef:
Nou ja het hoeft van mij niet perse Trt te zijn maar goed, het idee om soms even de basis aan de hand te trainen zou ook niet zo gek zijn bij dit soort paarden.

Vraag me nog steeds af waarom het toen niet ging met rien als coach..


Dinja had een poos terug op FB op iemand gereageerd die zich dat ook afvroeg, zei gaf aan dat Rien tijdens de training vooral 'goedzo' riep en achteraf/achter hun rug om zei dat de ruiters zo moeilijk te coachen/trainen zijn en weinig aannemen.
Geen idee of dat waar is natuurlijk, maar als het zo voelt als ruiter zijnde werkt dat neit

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:44

Elisa2 schreef:
Laat ik vooropstellen dat ik sowieso voor een hervorming ben in de dressuur, op alle niveau's.

Of zo'n moment voldoende is..weet ik niet. Ik denk niet dat alle paarden in de GP automatisch heet zijn. Ze zullen wel een bepaald karakter moeten hebben anders komen ze zo'n proef niet door. Bij het halthouden in het begin zie ik veel overijverige paarden die dan maar vast beginnen te piafferen. Dat is eigenlijk gewoonlijk ongehoorzaamheid. Soms zie ik ruiters daarom in de kur bijvoorbeeld bewust in stap binnen komen.

Sommige paarden ontspannen juist weer door eerst aan het werk te zijn. Ik vind het een lastige!


Ik denk dat het juist karakter en harmonie (of gebrek daaraan) kan tonen. En daarmee de moeilijkheidsgraad kan verhogen.

Laat het dan aan de ruiter over hoe ze zo'n moment invullen. Binnen bepaalde grenzen uiteraard.

Menigeen was laaiend enthousiast over het uberstreichen in de basissport.

manubres

Berichten: 2786
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:46

PSvanLot schreef:
manubres schreef:
Even ter correctie. Hans Peter had in Invictus een opvolger van Dream Boy, tenminste dat hoopte hij. Omdat Invictus steeds slechter werd i.p.v. beter en hij wel inzag (denk ik) dat hij met Invictus geen kans maakte op de OS, plukte hij Toto jr. van stal.


En het zal ook een slimme zet geweest zijn richting de OS.
Edward mag niet met twee paarden en Invictus is ‘niet goed genoeg’ om kans te maken om mee te gaan.


Nee, ik weet dat ze met Invictus naar de OS wilden en dachten dat dit ging lukken. Toto jr. is plan B.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:47

Veronica2 schreef:
Elisa2 schreef:
Het rustmoment zit toch in de stap met halsstrekken?

Zullen we dat gewoon uitgestrekte stap noemen waarbij, als het goed is, het frame wordt verlengd.


Janine1990 schreef:
Dat begrijp ik wel, maar is het nog van deze tijd?

Dit vind ik zo'n dooddoener. De sport heeft zich sinds de jaren 60 wel degelijk ontwikkeld, de paarden zijn door fokkerijkeuzes door de tijd anders dan toen. Ruiters hebben zich door de bank genomen ook ontwikkeld en in africhting en scholing worden betere doeltreffendere keuzes gemaakt. Er worden ook fouten gemaakt, zoals we hebben gezien met LDR en rollkur, maar dat is gelukkig niet meer zo aan de orde.

Wat betreft het dingetje met halthouden vind ik het vaak wel een paardvriendelijkere keuze om het een beetje zo te laten, een lager cijfer te incasseren in plaats van allerlei pogingen om te corrigeren. Je ziet bij sommige topruiters dat het echt omwille van de harmonie zo gedaan wordt en dat is helemaal niet zo verkeerd. Sommige paarden kunnen gewoon niet wachten om aan hun proef te beginnen, laat ze lekker. Daarom zijn de cijfers misschien niet dramatisch laag, omdat de harmonische paardvriendelijke oplossing ook meegewogen wordt.


Waarom mag de sport zich niet verder ontwikkelen dan naar de huidige maatschappelijke wensen? Sinds de jaren 60 is er nooit vastgehouden aan wat het was, waarom nu dan wel?

Ik weet wel dat het niet de grootste hobby van ons mensen is om te veranderen, maar het is de enige zekerheid in het leven. Je kan nu zelf proactief gaan veranderen, of je laat het je overkomen.

manubres

Berichten: 2786
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:15

HorsePassion schreef:
Ik kom even terug over wat jullie zeiden dat Total US zo heet is en waarschijnlijk door anderen niet te rijden is maar ik denk echt dat Edward zelf zijn paarden zo heet maakt.
Hij kan wel met die power omgaan en zet dat om naar grote en spectaculaire bewegingen.
Als Edward de hals wat meer op lengte zou rijden en wat meer naar de ontspanning gaat rijden dan beweegt hij vast iets minder spectaculair. Dat zou de regelmaat en het beeld wel ten goede komen.
Maar zover is Edward nog niet. Of hij kan het niet.


Helemaal mee eens. Edward rijdt altijd op de grens van aanspanning en spanning. Daardoor krijg je super spectaculair bewegende paarden. Maar als je goed gaat inzoomen zie je een paard wat niet in balans is, niet mooi over de rug gaat, de voorbenen veel te hoog optrekt, het achterbeen teveel achter blijft, een hoofd dat de hele tijd op en neer gaat, een kin te ver op de borst en koten die de grond bijna raken.


Afbeelding

Afbeelding

996981
Berichten: 9862
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:25

Manubres, je snapt dat in verzameling het achterbeen minder ver naar voren komt? Juist vanwege het dragen ipv stuwen? Dat die opwaartse beweging ook invloed heeft op vering in de koten? Dat de rug ook veert, dus dat je een bolle rug krijgt bij opdrukken en de rug hol wordt bij landing? Zélfs in een lange, lage houding zonder ruiter? Ter verduidelijking een tweetal screenshots die direct na elkaar zijn genomen (filmpje heb ik evt ook). Je ziet heel duidelijk het effect van landen/afdrukken op de rug en koten. En dat is ook juist wat je wil. Vering...


Afbeelding


Afbeelding

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:31

liespr schreef:
Dat is juist het hele idee van topsport. De beste van het moment krijgen de kans. Aan ieder om hun best voor te doen en daarmee om te gaan. Dat maakt het aan de andere kant ook zo spannend en mooi.

Maar gaat het ook niet om voorspelbaarheid? Het gedurende langere tijd volgen van een combinatie, zien wat de progressie is?

Citaat:
Van Jeroen Dubbeldam hoorde je ook nooit wat en die stond er op grote toernooien ineens in naam van Nederland. Hoorde je niemand over. De Glocks mannen hebben ongetwijfeld hun redenen voor hun keuzes. Zij kennen hun paarden het best.
Brengen ze ze vaak op wedstrijd uit: krijgen de beesten nooit rust en worden ze continu van hot naar her gesleept.
Brengen ze ze weinig uit op wedstrijd: zijn ze nergens aan gewend en dat is zielig.

Van Dubbeldam ken ik dit niet. Misschien is/was de pers wat minder gebrand op de prestaties van springruiters? Of heb je een voorbeeld?
Qua wedstrijdplanning: er is ook altijd een gulden middenweg...

manubres

Berichten: 2786
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:39

Beste 996981, weet jij wel dat bij een paard dat in balans loopt het achterbeen net zo actief moet zijn als het voorbeen, en dan bedoel ik dat voor en achter net zoveel gelift wordt? Met het achterblijven van het achterbeen bedoel ik niet dat het altijd naar voor moet komen (al wil je dat bij een uitgestrekte gang wel zien en dat gebeurt vaak ook niet). Verende koten zijn normaal, maar bij een verzameling hoor je het gewicht op het achterbeen te hebben en als je voorkoot zo doorveert doe je iets niet goed. Dat die achterkoot zo extreem doorveert heeft mss met hyperflexie van Total te maken. Het lijkt mij niet gezond. Ook heb ik het idee dat Total het achterbeen te ver achter de massa plaatst, waardoor hij moeilijker balans kan houden.

En trouwens mooie oefening om je paard te laten 'stofzuigen'.

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:41

996981 schreef:
Manubres, je snapt dat in verzameling het achterbeen minder ver naar voren komt? Juist vanwege het dragen ipv stuwen? Dat die opwaartse beweging ook invloed heeft op vering in de koten? Dat de rug ook veert, dus dat je een bolle rug krijgt bij opdrukken en de rug hol wordt bij landing? Zélfs in een lange, lage houding zonder ruiter? Ter verduidelijking een tweetal screenshots die direct na elkaar zijn genomen (filmpje heb ik evt ook). Je ziet heel duidelijk het effect van landen/afdrukken op de rug en koten. En dat is ook juist wat je wil. Vering...


[ [url=m/7r27Dt.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/t5aTV0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar hier gaat het been juist naar voren in de beweging en blijft die niet hangen op de plek van foto 1 en dat is wat er mis gaat.

996981
Berichten: 9862
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:44

MarjanB schreef:
996981 schreef:
Manubres, je snapt dat in verzameling het achterbeen minder ver naar voren komt? Juist vanwege het dragen ipv stuwen? Dat die opwaartse beweging ook invloed heeft op vering in de koten? Dat de rug ook veert, dus dat je een bolle rug krijgt bij opdrukken en de rug hol wordt bij landing? Zélfs in een lange, lage houding zonder ruiter? Ter verduidelijking een tweetal screenshots die direct na elkaar zijn genomen (filmpje heb ik evt ook). Je ziet heel duidelijk het effect van landen/afdrukken op de rug en koten. En dat is ook juist wat je wil. Vering...


[ [url=m/7r27Dt.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/t5aTV0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar hier gaat het been juist naar voren in de beweging en blijft die niet hangen op de plek van foto 1 en dat is wat er mis gaat.

Het paard op de foto draaft dan ook in een arbeidsdraf en niet verzameld of in passage. Dat maakt een heel groot verschil qua slinger werking in het achterbeen.

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:46

Maar dan nog hoort voor en achter met elkaar te kloppen qua hoek en ruimte. Nu heb je een achterbeen dat vaak achter de massa is en een voorbeen voorbij de neus en vele malen horizontaler dan het achterbeen. Dat klopt gewoon niet

996981
Berichten: 9862
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:50

manubres schreef:
Beste 996981, weet jij wel dat bij een paard dat in balans loopt het achterbeen net zo actief moet zijn als het voorbeen, en dan bedoel ik dat voor en achter net zoveel gelift wordt? Met het achterblijven van het achterbeen bedoel ik niet dat het altijd naar voor moet komen (al wil je dat bij een uitgestrekte gang wel zien en dat gebeurt vaak ook niet). Verende koten zijn normaal, maar bij een verzameling hoor je het gewicht op het achterbeen te hebben en als je voorkoot zo doorveert doe je iets niet goed. Dat die achterkoot zo extreem doorveert heeft mss met hyperflexie van Total te maken. Het lijkt mij niet gezond. Ook heb ik het idee dat Total het achterbeen te ver achter de massa plaatst, waardoor hij moeilijker balans kan houden.

En trouwens mooie oefening om je paard te laten 'stofzuigen'.


Hoe ver een Koot doorveert is van veel meer afhankelijk. Oa de lente van de Koot. Je kunt dus niet stellen dat een Koot nooit zover door mag veren. Je hebt juist vering nodig

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:51

Die hoogte hoeft helemaal niet gelijk te zijn,manubres. De hoeken zoals Marjan benoemt wel. Maar dat hoeft absoluut niet even hoog te zijn. En zelfs als ze keurig op de achterhand lopen houd je een groot gedeelte gewicht op de voorhand. Dat is nu eenmaal hoe paarden gebouwd zijn en wat wij meer op achter noemen is qua gewicht helemaal niet perse meer gewicht op het achterbeen, maar juist verdeeld over de alle vier. De balans hoort anders te worden, maar het wordt geen 70 procent van het gewicht op achterbeen oid.

996981
Berichten: 9862
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:53

MarjanB schreef:
Maar dan nog hoort voor en achter met elkaar te kloppen qua hoek en ruimte. Nu heb je een achterbeen dat vaak achter de massa is en een voorbeen voorbij de neus en vele malen horizontaler dan het achterbeen. Dat klopt gewoon niet

Nee. Die “driehoekjes” en “streepjes” theorieën qua biomechanica zijn gebaseerd op de basis gangen en worden continu ten onrechte en verkeerd gebuikt bij de verzamelde en uitgestrekte gangen.

996981
Berichten: 9862
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:55

Juist een paard in verzameling krijgt meer schouder vrijheid, waardoor het voorbeen makkelijker weg kan en meer bodem kan pakken en de hoek verandert

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:58

Maar je ziet nog wel verschil in het gebruik van het achterbeen tussen een voorbeengooier en 1 die meer vrijheid krijgt door correcte verzameling. Beide hebben een hoger voorbeen, alleen achter zie je wel verschul. Alleen even hoog kan gewoon niet idd.

Maar ik vind foto's vergelijken oneerlijk. Dan moet je naar bewegend beeld gaan kijken. En zeker eens dat alle lijntjes enzovoorts trekken op foto's gewoon veel te ver doorgeschoten is en dan wordt er iets als goed bestempeld die in bewegend beeld juist niet correct is. Of juist wel omdat een fractie later het beeld compleet anders is, zoals op jouw voorbeeld foto's.
Dat heb ik ooit gehad met die lijntjes en driehoeken enzovoorts. 1 foto vond men geweldig en was correct voor het niveau, de ander was slecht en op voorhand en zonder achterbeen. Het waren foto's uit dezelfde reeks en dus maar paar seconden na elkaar.

manubres

Berichten: 2786
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:03

MyWishMax schreef:
Die hoogte hoeft helemaal niet gelijk te zijn,manubres. De hoeken zoals Marjan benoemt wel. Maar dat hoeft absoluut niet even hoog te zijn. En zelfs als ze keurig op de achterhand lopen houd je een groot gedeelte gewicht op de voorhand. Dat is nu eenmaal hoe paarden gebouwd zijn en wat wij meer op achter noemen is qua gewicht helemaal niet perse meer gewicht op het achterbeen, maar juist verdeeld over de alle vier. De balans hoort anders te worden, maar het wordt geen 70 procent van het gewicht op achterbeen oid.


De hoogte geeft de hoek, dus lijkt mij hetzelfde. Alleen als een paard gelijke hoeken heeft loopt het in volledige balans (maar dat is vrij zeldzaam in de hedendaagse dressuursport). Je ziet tegenwoordig vooral paarden met een inactief achterbeen, waarbij het voorbeen te hoog gelift wordt, daardoor krijg je een paard dat teveel op de voorhand loopt en teveel gewicht op het voorbeen krijgt, met een holle rug loopt en niet in balans gaat. Daarom is er ook zoveel getrek aan de voorkant nodig. Een paard dat op eigen benen loopt, met een actief achterbeen dat onder de massa komt, een dalende achterhand (relatieve oprichting) in plaats van een hoog kruis en een holle rug (absolute oprichting) zal in balans lopen. Daarnaast moet het aangespannen in ontspanning gaan. Dus spieren aanspannen, maar ook gelijk weer kunnen ontspannen.

manubres

Berichten: 2786
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:06

MyWishMax schreef:
Maar je ziet nog wel verschil in het gebruik van het achterbeen tussen een voorbeengooier en 1 die meer vrijheid krijgt door correcte verzameling. Beide hebben een hoger voorbeen, alleen achter zie je wel verschul. Alleen even hoog kan gewoon niet idd.

Maar ik vind foto's vergelijken oneerlijk. Dan moet je naar bewegend beeld gaan kijken. En zeker eens dat alle lijntjes enzovoorts trekken op foto's gewoon veel te ver doorgeschoten is en dan wordt er iets als goed bestempeld die in bewegend beeld juist niet correct is. Of juist wel omdat een fractie later het beeld compleet anders is, zoals op jouw voorbeeld foto's.
Dat heb ik ooit gehad met die lijntjes en driehoeken enzovoorts. 1 foto vond men geweldig en was correct voor het niveau, de ander was slecht en op voorhand en zonder achterbeen. Het waren foto's uit dezelfde reeks en dus maar paar seconden na elkaar.


Mee eens en niet mee eens. Je oog kan in beweging niet registeren wat je bij een stilstaand beeld wel kan. Maar ben het ermee eens dat je meerdere beelden moet hebben om het goed te kunnen zien. Slowmotion is dan het beste. En dat niet kunnen registreren van een menselijk oog en hersenen is nu precies wat er verkeerd gaat in de dressuur. Jury beoordeelt dingen, die ze denken te zien maar er niet zijn, dat is uit een onderzoek onder juryleden met een speciale bril gebleken.

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:24

996981 schreef:
MarjanB schreef:
Maar dan nog hoort voor en achter met elkaar te kloppen qua hoek en ruimte. Nu heb je een achterbeen dat vaak achter de massa is en een voorbeen voorbij de neus en vele malen horizontaler dan het achterbeen. Dat klopt gewoon niet

Nee. Die “driehoekjes” en “streepjes” theorieën qua biomechanica zijn gebaseerd op de basis gangen en worden continu ten onrechte en verkeerd gebuikt bij de verzamelde en uitgestrekte gangen.

Klopt, je ziet heel vaak van die onjuiste lijntjes met onlogische onzin erbij. Er wordt nog wel eens vergeten dat het voor- en achterbeen verschillend bewegen en dat het achterbeen als enige door gelijkmatige buiging van de gewrichten als het ware in kan vouwen. Daar zie je verzameling aan af.

Total is bovengemiddeld ijverig en wil het graag goed doen. Je ziet dan nog wel eens dat hij teveel gaat zitten en dan wordt een overgang naar voren minder mooi.