Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ik vind het wel raar dat dit nieuws is; een gewond paard en heel veel aannames van een ontdane eigenaresse, met een disclaimer dat alle beschuldigingen ernaast kunnen zittenPlaats dan alleen de feiten.
Dat het nooit eerder is gebeurd betekent niet dat het geen hond kan zijn geweest. Tijdens corona vond iedereen zonder ervaring het ineens nodig om een hond te nemen, en het overgrote deel lijkt een heel stuk opvoeding te missen
Raineri schreef:8nnemiek schreef:Ik vind het wel raar dat dit nieuws is; een gewond paard en heel veel aannames van een ontdane eigenaresse, met een disclaimer dat alle beschuldigingen ernaast kunnen zittenPlaats dan alleen de feiten.
Dat het nooit eerder is gebeurd betekent niet dat het geen hond kan zijn geweest. Tijdens corona vond iedereen zonder ervaring het ineens nodig om een hond te nemen, en het overgrote deel lijkt een heel stuk opvoeding te missen
Snap ook werkelijk niet waarom bokt berichten van Facebook als nieuwsberichten plaatst. Doet nogal af aan de journalistieke vaardigheden van bokt naar mijn idee.
Bij ons in de buurt zijn wel eens valse zichtmeldingen gedaan met oude foto’s op Facebook![]()
Wel aannemelijk dat het een wolf is. Enorm verdrietig voor de eigenaresse, veel sterkte
Raineri schreef:Snap ook werkelijk niet waarom bokt berichten van Facebook als nieuwsberichten plaatst. Doet nogal af aan de journalistieke vaardigheden van bokt naar mijn idee.
Elisa2 schreef:Super dat Bokt dit plaatst! De aanvallen komen helaas erg veel voor en het is nauwelijks in de media. Dit is al de 3e keer in een half jaar tijd dat "grote" paarden aangevallen worden door wolven. Ja, twee van die aanvallen zijn al DNA bevestigd en dit wordt hoogstwaarschijnlijk de 3e.
Dus voor de mensen die denken dat grote paarden veilig zijn, laat dit een waarschuwing zijn. Dat is niet zo.
Laatst daar niet zo heel ver vandaan waren de vier pony's in Arnhem die doodgebeten zijn.
Mensen die geloven in sprookjes dat er in eens heel veel agressieve loslopende honden zouden zijn die dit soort aanvallen zouden doen, toevallig alleen maar nadat de wolf terug gekeerd is zouden wat mij betreft toch even wakker mogen worden.
Ibbel schreef:Overigens: als de vertegenwoordiger dan Bij12 zelf zegt: ik denk dat het een wolf is geweest, ga er dan maar van uit dát het een wolf is geweest. Die zijn veel te happig de schuld aan honden te geven, want de wolf is geweldig. En daarnaast hebben ze ondertussen zóveel ervaring dat ze DNA-onderzoek gaan afschalen. Omdat ze teveel DNA moeten onderzoeken omdat er teveel wolvenaanvallen zijn en omdat ze het zó ook wel kunnen zien.
*bron: rechtstreeks gehoord uit de mond van Bij12 tijdens een wolvenvoorlichtingsbijeenkomst In Barneveld in maart jl.
Lieser schreef:Maar je weet dus niet of het een wolf was. Dus weet je feitelijk niks.
Lieser schreef:
Raineri schreef:Ja logisch, het is geen landelijk probleem namelijk.
Ik ben niet tegen een platform waar je dit soort dingen kunt bekijken. Maar vind het heel bijzonder dat Facebookposts fungeren als nieuwsbericht, doet gewoon nogal af aan de kwaliteit van bokt. Wolfposts an sich prima
8nnemiek schreef:Ik vind het wel raar dat dit nieuws is; een gewond paard en heel veel aannames van een ontdane eigenaresse, met een disclaimer dat alle beschuldigingen ernaast kunnen zittenPlaats dan alleen de feiten.
Pareltjes schreef:8nnemiek schreef:Ik vind het wel raar dat dit nieuws is; een gewond paard en heel veel aannames van een ontdane eigenaresse, met een disclaimer dat alle beschuldigingen ernaast kunnen zittenPlaats dan alleen de feiten.
Het is toch gewoon nieuws?
Een paard aangevallen verwonding aan het been.
Gewoon nieuws.
Dat de feiten nog onderzocht moeten worden is een ander verhaal. Er staat duidelijk dat het onderzoek loopt maar er wel een verdenking is.
Zoals jij het stelt mag er dus niets meer gepubliceerd worden totdat alle feiten bekend zijn ( aangetoond )?
Nou dan kunnen we de kranten wel allemaal opdoeken, journaals en serieuze journalistiek. Daar worden gebeurtenissen aan het licht gebracht. Schuldvraag hoeft niet direct te worden opgelost. Er is IETS gebeurd, dit is de beleving van de persoon in kwestie en de journalistiek brengt het aan de oppervlakte.
Gebruikers op dit forum: BreeWelshies, Fritsfrats, Isab123, Jeanetdb, loowny, novaaaasje en 26 bezoekers