Bokt Community

Al_Zawraa en haar merrie LF Bint Rakizah. Het paard is geïmporteerd vanuit de USA,
waar ze multichampion was als Juniormerrie. Al_Zawraa overweegt haar volgend jaar
als Seniormerrie te showen. Foto: Alessio Azzali
1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Nu ik mijn eerste bericht terug zie, waarschijnlijk omdat ik meer informatie zocht over hoefschoenen.
2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Al_Zawraa schreef:Zijn hier ook mensen die met hoefschoenen rijden?
Zo ja, met welk merk en hoe bevalt het?
Misschien ook mensen die er al wat langer mee rijden en ongeveer weten hoe snel ze slijten?
Ik weet dat de meeste tussen de 500 en 1500km meegaan, maar na hoeveel tijd moesten jullie er nieuwe zolen onder laten zetten?
3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Ik heb er een aantal doorgelezen, maar eigenlijk helemaal niet beschamend. Daarnaast, uiteindelijk is dat ook wie je toen was, daar zou je je niet voor moeten schamen. Maar ik was ook 19 jaar, en dus niet heel jong, toen ik me aanmeldde. Laten we zeggen een 2.
4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Voornamelijk uit het Dikke Buiken Topic, mijn eigen volgtopics over de drachtige merries of het Arabieren kletstopic, maar dat is helaas tegenwoordig niet meer zo actief.
5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Ontspanning, al heb ik er tegenwoordig niet heel veel tijd voor. In het veulenseizoen word ik altijd weer wat actiever, ik vind het erg leuk om alle ervaringen, fokdoelen en veulens van iedereen te volgen.
En het is ook heel fijn om te merken hoeveel steun er onderling is bij flinke tegenslagen die helaas ook bij het fokken horen.

AZ Laziza. Na 9 jaar alleen maar hengstjes, mocht Al_Zawraa eindelijk weer
een merrietje verwelkomen en wat voor één! Laziza houdt ze aan als uiteindelijke
opvolger van haar moeder in de fokkerij en Al_Zawraa wil haar ook eens showen
in de toekomst. Foto: Al_Zawraa
Uiteraard

Ik las eerder alles wat met paarden te maken had en probeerde zoveel mogelijk te leren. Ook hing mijn slaapkamer altijd vol met paardenposters

Wat wel een grappig punt is, de meeste mensen met een voorkeur voor Arabieren willen als ze jong zijn graag een zwarte Arabische hengst, naar The Black Stallion. Ik wilde altijd al een Arabische schimmel merrie en inmiddels heb ik een weiland vol

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik ben heel blij met onze eigen locatie, maar als alles zou kunnen, zou ik een locatie kopen waar ik de paarden aan huis zou hebben en met een stuk meer land. Daarnaast zou ik dan een aantal mensen in dienst nemen voor het standaardwerk, zoals mesten, terreinonderhoud et cetera, zodat ikzelf meer toekom aan de leuke dingen om met de paarden te doen. Ook zou ik de paarden dan graag meer willen showen en eventueel onder het zadel uit laten brengen. Daarnaast zou het ook fijn zijn wat meer tijd over te houden voor dingen buiten de paarden.
8. Hoe ben jij in de Arabierenwereld terecht gekomen en wat is je fokdoel?
Zoals bij punt 6 al te lezen is, was ik altijd al gek van Arabieren

Na een hele hoop pech in 2019 eigenlijk besloten te stoppen met fokken, maar in 2020 bij toeval, door de aankoop van Aziza's kleindochter, is de passie voor fokken toch weer aangewakkerd, waardoor het inmiddels een flink uit de hand gelopen hobby is geworden

Mijn fokdoel is het behouden van de zuiver Egyptische lijnen, waar steeds minder mee gefokt wordt, of ze worden gekruist met andere lijnen. Eeuwig zonde als je het mij vraagt. Binnen de zuiver Egyptische lijnen, probeer ik wel paarden te fokken die correct zijn en een mooi Arabisch type hebben.
9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
knolselder
10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Hoe is je passie voor mini paardjes ontstaan?