Vier pony's in Arnhem tegelijk gedood door wolven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Vier pony's in Arnhem tegelijk gedood door wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 15:37

Bedankt, als ik het zo zie is dat niet ver van Schaarsbergen.

DubbelFun

Berichten: 88698
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Vier pony's in Arnhem tegelijk gedood door wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 15:46

Het precieze punt op EPM klopt niet helemaal met de actuele plaats waar het gebeurd is. Dat bewijst de pony in Ede die op 5/4-24 slachtoffer is geworden, daar zit nog wel een dikke kilometer tussen.

Macs

Berichten: 7640
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:02

Elisa2 schreef:
Bedankt, als ik het zo zie is dat niet ver van Schaarsbergen.

Dit is in de bossen van Schaarsbergen.
Op de betreffende plek van de pin stonden wel altijd pony's.
Misschien klopt het niet zoals hierboven genoemd, maar wel toevallig.

rien10
Berichten: 14700
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:13

Lalladidoo schreef:
Laat duidelijk zijn: ik ben ook geen fan van de wolf in Nederland, maar is een schaap dan minder belangrijk dan een paard?

Nee. Wie beweert dat?

LianB
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-24

Re: Vier pony's in Arnhem tegelijk gedood door wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:11

Vorige jaar ben ik veel op de Veluwe op vakantie geweest. Maar met hoeveelheid wolven aanvallen van de afgelopen weken weet ik niet of ik dat nog aandurf.
Hoe komt het dat het de laaste tijd het daar zo vaak raak is? Over andere buiten gebieden hoor je niet dat er daar zoveel paarden worden aangevallen.

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:18

Er is veel bosgebied wat verbonden met elkaar is over grotere oppervlakten en inmiddels zitten er veel meer wolven.

DubbelFun

Berichten: 88698
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Vier pony's in Arnhem tegelijk gedood door wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:43

En wolven leren van hun ouders, dus als die ponies als voer zagen doen de jonkies dat ook.

Nyaleti

Berichten: 6188
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Vier pony's in Arnhem tegelijk gedood door wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:05

Snelle voorplanting. Bos dat leeg gegeten is en waar geen plek meer is voor meer wolven waardoor ze sneller uitwijken. Wolven die leren dat schapen makkelijker zijn dan een wilde ree. Wolven die leren dat pony's lekkerder zijn dan schapen. Go on, go on.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:53

LianB schreef:
Vorige jaar ben ik veel op de Veluwe op vakantie geweest. Maar met hoeveelheid wolven aanvallen van de afgelopen weken weet ik niet of ik dat nog aandurf.


Dit is eigenlijk het beste anti-wolf-argument en zouden eigenlijk heel veel mensen hardop moeten zeggen. Als het toerisme gaat afnemen door de aanwezigheid van wolven, dan worden er meer mensen wakker van, dan van het trieste overlijden van schapen, lammetjes en paardjes wat kennelijk de grote menigte niet interesseert.

DuoPenotti

Berichten: 29582
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:09

Monique1963 schreef:
LianB schreef:
Vorige jaar ben ik veel op de Veluwe op vakantie geweest. Maar met hoeveelheid wolven aanvallen van de afgelopen weken weet ik niet of ik dat nog aandurf.


Dit is eigenlijk het beste anti-wolf-argument en zouden eigenlijk heel veel mensen hardop moeten zeggen. Als het toerisme gaat afnemen door de aanwezigheid van wolven, dan worden er meer mensen wakker van, dan van het trieste overlijden van schapen, lammetjes en paardjes wat kennelijk de grote menigte niet interesseert.

Ik ben bang dat je gelijk hebt hoor.
Als de mensen die roepen die stomme boeren moeten maar afrasteren er ook eens last van hebben. En dat is toch met vakantie.

Ik ga echt hopen dat er dit jaar wat mensen enorm gaan schrikken.
Nee geen ernstig gewonden of zelfs doden, dat gun ik niemand. Maar wel erge angst en dat dat eens rond gepraat word.
Dat het mooie lieve wolven sprookje in duigen gaat vallen.

rien10
Berichten: 14700
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Vier pony's in Arnhem tegelijk gedood door wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:39

In dat kader: Heeft iemand al wat gehoord van De Cantharel? Zij zullen hun aanvragen toch zien teruglopen?

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Vier pony's in Arnhem tegelijk gedood door wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:15

Ik las wel dat er her en der ponykampen afgezegd worden.

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:37

LianB schreef:
Vorige jaar ben ik veel op de Veluwe op vakantie geweest. Maar met hoeveelheid wolven aanvallen van de afgelopen weken weet ik niet of ik dat nog aandurf.
Hoe komt het dat het de laaste tijd het daar zo vaak raak is? Over andere buiten gebieden hoor je niet dat er daar zoveel paarden worden aangevallen.


Ik ga er nog steeds op vakantie met de honden maar ga de veluwe niet meer op. Ik blijf op het park, midden op de dag er net omheen of in grote open gebieden bij de bewoonde wereld. Voor op vakantie vind ik het minder heftig dan als ik er echt zou wonen. Ik heb geen paarden mee en zit op een groot park. De honden hebben hele dagen ons gezelschap en voor die korte periode hebben we leuke wandelingen genoeg over

LianB
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-24

Re: Vier pony's in Arnhem tegelijk gedood door wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:05

Heel begrijpelijk en opzich heb je wel een punt dat in de winter de problemen groter zijn dan in de zomer. Maar ik weet het niet, ik heb zelf idee als ik alle verhalen hoor dat op de Veluwe één grote wolven plaag is en dat ik beter af ben in het noorden van het land.